Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Det är jag med. Men jag håller en normal dygnsrytm i alla fall och då blir man trött på kvällarna till slut, om man går upp mellan 7 och 8 varje dag. Det är ytterst få som tycker det är LÄTT att gå upp den tiden, men det finns något som kallas självdisciplin, som jag tror du skulle behöva skaffa dig.

Haha i know, vart kan man köpa det?
Nej men absolut jag vet att jag behöver det.
Självklart är det väl mer vanligt än ovanligt att folk tycker att det är jobbigt att gå upp så tidigt varje dag. Det förstår jag också:P
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, om du har haft samma kvällsrutiner, dvs att aldrig gå och lägga dig innan 22, sedan du gick på mellanstadiet. Då vet du inte heller skillnaden mellan att gå och lägga dig tidigt och gå upp tidigt och sedan vara vaken HELA dagen.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast.. Man kan väl ha hyfsade rutiner på kvällar/nätter med?
Alltså egentligen borde man ju kunna ha det oavsett tid på dygnet? :)

Nej. Man blir tröttare om man har fel dygnsrytm, även om man sover länge nog. Åtminstone så länge man inte bor i en bunker. Ljud och ljus påverkar, sover du på dagtid blir du mer störd i sömnen, sover därmed sämre, behöver sova längre och blir tröttare även när du är vaken.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo, för förut så kunde jag vara vaken hela dagarna utan några problem :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ahaa!! Det har jag faktiskt inte tänkt på, men det är nog sant:)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Fast du hade ju fortfarande inte en bra dygnsrytm där du gick och lade dig "i tid" och gick upp "i tid". Förstår du öht vad jag menar?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Haha i know, vart kan man köpa det?
Nej men absolut jag vet att jag behöver det.
Självklart är det väl mer vanligt än ovanligt att folk tycker att det är jobbigt att gå upp så tidigt varje dag. Det förstår jag också:P

Och ändå tycker du att du är så speciell som inte orkar? Du klarar ju av att komma upp när du måste (när du ska släppa ut hästarna), alltså känns det ju som att det bara är i din självdisciplin det brister.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men du har ju själv sagt att du alltid går och lägger dig sent, och har gjort sen mellanstadiet?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Och ändå tycker du att du är så speciell som inte orkar? Du klarar ju av att komma upp när du måste (när du ska släppa ut hästarna), alltså känns det ju som att det bara är i din självdisciplin det brister.

Jag HAR ju ingen, det var ju det jag sa :P
Och nej haha jag tycker inte alls att jag är särskilt speciell xD
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Varför ger du upp? :confused:
För att jag är trög? :P

Det blir alltid såhär. Med psykologer, andra "hjälpmänniskor" och liknande. Dom liksom ger upp, och jag fattar ingenting...
Bör man börja vänja sig?
 
Senast ändrad:
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo men alltså jag vet :P men jag måste ju ha energi till att orka leva också, eller...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Alltså. Jag brukar bry mig väldigt mycket om andra, så mycket att andra i min omgivning säger åt mig att stanna upp och bry mig mer om mig själv i stället. Jag blir aldrig arg, aldrig sur och framför allt så är det sista jag vill att såra en annan människa men...

Jag mår själv inte helt bra just nu och är därför inte mig själv, så nu tänker jag bara skriva min egen tanke just nu:

1. Antingen är du en jävel på att inte lyssna - alternativt går det bara inte in, vad vi försöker säga.

2... eller så är du, som du själv säger, bara trög och fattar inte vad vi säger.

Med det säger jag mitt, för jag orkar faktiskt inte lägga mer energi på detta. Jag har faktiskt uttalat mig själv, tidigare i tråden, att jag själv har stora problem med bristande energi.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

1. Antingen är du en jävel på att inte lyssna - alternativt går det bara inte in, vad vi försöker säga.

2... eller så är du, som du själv säger, bara trög och fattar inte vad vi säger.

Med det säger jag mitt, för jag orkar faktiskt inte lägga mer energi på detta. Jag har faktiskt uttalat mig själv, tidigare i tråden, att jag själv har stora problem med bristande energi.

1. Fast hade jag inte lyssnat hade jag inte kunnat svara heller...

2. Ja, jag är nog bara trög och inte fattar något. Det har jag ju sagt hela tiden. Men ändå är det ingen som fattar att jag är trög. Istället får folk tokspel och blir förbannad för att jag inte fattar något. Och när dom blir förbannade så vet jag inte för vad, och när jag frågar varför folk blir arga på mig så blir dom ännu argare.
Hur 17 ska jag veta vad det är för satans fel när folk inte berättar? :crazy:
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vad bra, då har du ju svarat på den frågan själv. Du är trög och därför bli folk arga, för de har inte tillräckligt med tålamod för att om och om och om och om och om och om OCH OM igen att skriva samma sak.

Detta är ett forum. Vi är inte vetenskapsmän eller läkare eller psykologer eller har IQ a lá Sheldon Cooper. Vi kan inte VETA vad som är fel och vad du ska göra åt det. Vi kan bara komma med förslag utifrån våra egna liv och perspektiv och erfarenheter om vad det KAN vara och vad du KAN göra åt det. Men du vägrar ju att lyssna och kommer bara med ursäkter eller trista jävla motsvar i stället för att prova vad våra tips. Klart som fan att folk blir griniga? Det är ju samma sak varje gång. Folk tröttnar.

Och nej, i och med detta inlägg känner jag inte igen mig själv. Men jag tänker inte låta bli att skriva det heller.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vad bra, då har du ju svarat på den frågan själv. Du är trög och därför bli folk arga, för de har inte tillräckligt med tålamod för att om och om och om och om och om och om OCH OM igen att skriva samma sak.

Detta är ett forum. Vi är inte vetenskapsmän eller läkare eller psykologer eller har IQ a lá Sheldon Cooper. Vi kan inte VETA vad som är fel och vad du ska göra åt det. Vi kan bara komma med förslag utifrån våra egna liv och perspektiv och erfarenheter om vad det KAN vara och vad du KAN göra åt det. Men du vägrar ju att lyssna och kommer bara med ursäkter eller trista jävla motsvar i stället för att prova vad våra tips. Klart som fan att folk blir griniga? Det är ju samma sak varje gång. Folk tröttnar.

Och nej, i och med detta inlägg känner jag inte igen mig själv. Men jag tänker inte låta bli att skriva det heller.

Jag har varken trott eller uttalat mig om att folk här inne är vetenskapsmän, läkare eller psykologer. Nu vet jag inte vem Sheldon Cooper är, så det kvittar.

Nej, jag vägrar inte lyssna.
Men okej, buke kanske är ett forum där många är väldigt "ostabila" och då orkar man väl inte med andra än sig själv (typ) och kanske inte orkar vara trevliga. Och i know, jag har sagt det här typ 1000 gånger men jag tror varje gång att folk här inne ska förstå, men där har jag fel. Så nu slipper ni mig (här inne på ÄU iallafall). Bra va? ;)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, vad bra! Gå till senior med dina problem i stället, där kanske folk förstår.

För, du kanske hör vad vi säger, men du lyssnar tamejfan inte.

Så. Nu har jag varit ondskefull nog för en hel livstid. Hejdå och ha ett bra jävla liv. (Svordom ej exkluderad).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 962
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp