Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

det är bara att hålla sig uppe så KAN man inte somna.

tro mig, vi är många som jobbat oändligt många timmar många dagar i sträck som är dödligt trötta men som ändå håller sig vakna.

Det är coolt! Men jag ska också bli en av dom snart :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

det är inte coolt, det är helt normalt. man har liksom inget val, folk kan inte gå och sova och skita i att jobba. man bara ser till att göra det man måste.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja :) precis. Jag ska göra det. Eller så kilar jag upp till stallet igen, där finns det ju alltid en massa saker att göra.

Jag räknar stallet som utomhus, såvida det inte är isolerat ;)
Tanken var mest att det är bättre att du går ut och friskar upp huvudet än går och lägger dig, sover du redan för mycket så blir det inte bättre av att sova lite till, även om det tycks vara ett bra val innan du somnar sas. Går du istället ut så blir du pigg och klar i huvudet ganska snabbt, utmärkt för fortsatt plugg! (Eller annan aktivitet.)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

det är inte coolt, det är helt normalt. man har liksom inget val, folk kan inte gå och sova och skita i att jobba. man bara ser till att göra det man måste.

Jo, för mig är det coolt. För jag önskar att jag kunde klara av att vara vaken en hel dag. Men jag är ju inte där än. Att skita i jobbet för att istället sova har jag inte hört om någon som gör.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag räknar stallet som utomhus, såvida det inte är isolerat ;)
Tanken var mest att det är bättre att du går ut och friskar upp huvudet än går och lägger dig, sover du redan för mycket så blir det inte bättre av att sova lite till, även om det tycks vara ett bra val innan du somnar sas. Går du istället ut så blir du pigg och klar i huvudet ganska snabbt, utmärkt för fortsatt plugg! (Eller annan aktivitet.)

Ja :) så sant! Jag ska göra det imorgon!!!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

klart du kan, du är inte den första som förslappats av att bara vara hemma och inte göra något. vi är nog många som varit i den sitsen nån gång i livet!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jo, för mig är det coolt. För jag önskar att jag kunde klara av att vara vaken en hel dag. Men jag är ju inte där än. Att skita i jobbet för att istället sova har jag inte hört om någon som gör.

Får jag fråga vad det är du sysselsätter dig med på dagarna? Har förstått att du skriver en blogg, är det något som tar mycket av din tid? Gör du något som inte involverar datorn, förutom hästen?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Får jag fråga vad det är du sysselsätter dig med på dagarna? Har förstått att du skriver en blogg, är det något som tar mycket av din tid? Gör du något som inte involverar datorn, förutom hästen?

Nja, alltså bloggen tar inte så mycket tid längre som den gjorde förr. Då kunde jag ju sitta upp mot 10 timmar om dagen (:crazy:) men nu skriver jag liksom inlägg lite då och då, och kan uppdatera från telefonen = inget datoranvändande. Pluggandet är ju en annan aktivitet men det görs ju genom dator, så det kanske inte räknas heller...

Så nej, inget annat utöver hästen.
Går på en grej som heter Hikikomori (googla) men jag får inte ut något av att gå där.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Det enda jag har är att vara i stallet och att plugga (plus umgås med pojkvän och hund) och bloggen. :) nu stänger jag av mobilen, somnar nu! Natti
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Går på en grej som heter Hikikomori (googla) men jag får inte ut något av att gå där.

Vadå "får inte ut något"? Poängen med det är ju att du ska komma hemifrån och göra nånting. Har du börjat klara av att åka buss dit t.ex.? För så länge du inte ens kan ta dig dit själv så har du ju mycket att "få ut" bara genom att delta.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

det är inte coolt, det är helt normalt. man har liksom inget val, folk kan inte gå och sova och skita i att jobba. man bara ser till att göra det man måste.

TS kanske kunde prova att extraknäcka som bonde under skördetid, grabbarna som körde här hemma körde 46 timmar i sträck som mest förra sommaren...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Med tanke på att du faktiskt KAN vakna och ta dig upp om du verkligen måste eller har något som lockar så tror jag att ditt största dilemma är din totala brist på självdisiplin. Minsta motståndets lag, du vet. Det visar sig i allt du skriver: dina matvanor, din uteblivna motion, dina obefintliga rutiner kring sömnen och att du endast försöker dig på förbättringar lite halvhjärtat nån gång då och då.
Om jag var du skulle jag lägga allt fokus och energi på att förbättra just den biten. Inte att bli förnärmad på dem som säger dig sanningar och försöka motbevisa dem.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, antingen det eller så kan väl TS börja leva sitt liv på nätterna i stället och sova hela dagarna? Vid denna årstiden är det ju så mörkt att det inte spelar någon större roll om man rider kl 4 på morgonen eller kl 17, och plugga på distans kan man göra vilken tid på dygnet som helst.

Skämt åsido, jag tror säkert att TS hade haft mycket färre problem om det hade funnits ett riktigt "tvång" att utföra något (som t.ex. ett arbete) på bestämda tider. På mitt jobb har vi en yngre tjej som i början försov sig hela tiden. Självklart blev det en del sura miner från oss andra. Vi stod många gånger och undrade var hon var, och att utföra både sitt eget arbete plus någon annans gång på gång är inte särskilt roligt. Men nu var det LÄNGE sedan som hon försov sig, och hon verkar ha förstått allvaret av att komma försent till ett jobb. Att andra människor får lida är ju faktiskt inte särskilt kul.

TS: Varför finns det inget krav på dig att försörja dig själv? Bor du hemma hos dina föräldrar? Betalar du inget hemma i så fall?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

TS kanske kunde prova att extraknäcka som bonde under skördetid, grabbarna som körde här hemma körde 46 timmar i sträck som mest förra sommaren...

Hahah, det skulle se ut va ;) nej fyfan, bonde är något jag aldrig skulle kunna jobba som.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

TS: Varför finns det inget krav på dig att försörja dig själv? Bor du hemma hos dina föräldrar? Betalar du inget hemma i så fall?

Krav och krav finns det väl, men det beror ju på hur man ser på saken. Jag har den möjligheten att kunna bo hemma. Och jag trivs med det. Sen vill jag gärna inte gå in på den diskussionen om min ekonomi igen, för det verkar kunna trigga igång dom flesta :p

Ja, jag bor hemma.
Njae, jag betalar inte direkt något hemma.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Vaknade 08.30 och satte mig upp direkt.
Åt frukost och gick till stallet. Jag hade ju sagt till att min häst skulle stå inne så jag fick en liten dragkraft. Så jag gick dit vid 09 och sen kom jag precis nyss hem. Så jag ägnade hela förmiddagen i stallet, och det var helt underbart. Nu är jag rätt trött men jag ska iväg kl 16 så jag kan inte gärna lägga mig ner. Känner jag att jag är på väg att somna så får jag promenera runt i huset eller något.

Somnade 00.15 i natt.
Kommer nog somna ännu tidigare ikväll :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 961
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp