Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Men Saeta, läs om läs rätt och sluta skyll ifrån dig nu.

Du var död efter mötet så du däckade och sov till...? Sedan var du vaken fram på små timmarna för ni kollade på matprogram och sedan sov du till kring 15.00 dagen efter?

Du behöver sluta hitta på ursäkter för att få sova på dagarna och vara vaken på nätterna om du ska kunna lägga om ditt liv och dina vanor, inte ta första bästa tillfälle att hitta på ursäkter. Alternativet är att fortsätta med ditt liv som du har det nu och sluta klaga. Ekvationen är faktiskt rätt enkel.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men Saeta, läs om läs rätt och sluta skyll ifrån dig nu.

Du var död efter mötet så du däckade och sov till...? Sedan var du vaken fram på små timmarna för ni kollade på matprogram och sedan sov du till kring 15.00 dagen efter?

Du behöver sluta hitta på ursäkter för att få sova på dagarna och vara vaken på nätterna om du ska kunna lägga om ditt liv och dina vanor, inte ta första bästa tillfälle att hitta på ursäkter. Alternativet är att fortsätta med ditt liv som du har det nu och sluta klaga. Ekvationen är faktiskt rätt enkel.

Jag sov inte på dagen igår. Höll mig vaken och gick dessutom en timmes promenad!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur går det med Hikikomori? Har du fått kontaktperson än?

På det du beskriver låter det inte som att det blir möten/aktiviteter så ofta? Jag tror det blir svårare för dig att få till en rutin att gå upp i tid och sova i tid när det egentligen inte är nödvändigt (läs: du har inget att göra på dagen).

Läs dina inlägg igen där du var så beslutsam. Vad hände? Vad gjorde att det inte höll längre den här gången?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hur går det med Hikikomori? Har du fått kontaktperson än?

Det går bra. Jag har ju bara varit inskriven en vecka och dom har precis gått över på sommarschema. Men dom sa att det var bättre att jag började nu än att vänta till i höst. Och det håller jag med om. Jag har inte fått kontaktperson än då vi inte har hunnit komma så långt med kartläggningen. Dock har vi pratat lite "löst" om det.

På det du beskriver låter det inte som att det blir möten/aktiviteter så ofta? Jag tror det blir svårare för dig att få till en rutin att gå upp i tid och sova i tid när det egentligen inte är nödvändigt (läs: du har inget att göra på dagen).

Det kommer ju bli mer och mer eftersom vi tar det i min takt. Och nu när det är sommar också.

Läs dina inlägg igen där du var så beslutsam. Vad hände? Vad gjorde att det inte höll längre den här gången?

Alltså, det skrev jag ju :) jag vart helt SLUT igår så därför sov jag så länge idag.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Får jag dra upp en aspekt som ingen tidigare nämnt, åtminstone tror jag inte det? Du skriver att du får rejäla dippar när hela du kraschar och bara vill sova, plus att du ofta nämner att du mår illa. Eftersom du lägger upp bilder på mycket av den mat du äter på din blogg är det ganska lätt att se att du 1, äter otroligt oregelbundet. (Ett vanligt förfarande verkar tex vara att gå och köpa frukost runt 12-13 tiden, inte att det redan finns en bra och stadig frukost hemma,) och 2, att du äter en kolhydratrik kost som får blodsockret att galoppera.

Har du provat att verkligen äta regelbundet och nyttigt? Att dra ner på socker och vitt mjöl och ladda på med grönsaker, kanske en liten mängd vildris eller nåt liknande, en bit fisk eller kyckling? Exempel på mat ur din blogg är tex godispåse, shake&/smoothie gjord på sockrad onyttig youghurt, vitt pizzabröd med slabb i, vitlöksbröd (aka frukost., sandwich som benämndes som "nyttig" vilket den knappast är.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Får jag dra upp en aspekt som ingen tidigare nämnt, åtminstone tror jag inte det? Du skriver att du får rejäla dippar när hela du kraschar och bara vill sova, plus att du ofta nämner att du mår illa. Eftersom du lägger upp bilder på mycket av den mat du äter på din blogg är det ganska lätt att se att du 1, äter otroligt oregelbundet. (Ett vanligt förfarande verkar tex vara att gå och köpa frukost runt 12-13 tiden, inte att det redan finns en bra och stadig frukost hemma,) och 2, att du äter en kolhydratrik kost som får blodsockret att galoppera.

Har du provat att verkligen äta regelbundet och nyttigt? Att dra ner på socker och vitt mjöl och ladda på med grönsaker, kanske en liten mängd vildris eller nåt liknande, en bit fisk eller kyckling? Exempel på mat ur din blogg är tex godispåse, shake&/smoothie gjord på sockrad onyttig youghurt, vitt pizzabröd med slabb i, vitlöksbröd (aka frukost., sandwich som benämndes som "nyttig" vilket den knappast är.

Fantastiskt bra och konstruktivt inlägg! :bow:
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Får jag dra upp en aspekt som ingen tidigare nämnt, åtminstone tror jag inte det? Du skriver att du får rejäla dippar när hela du kraschar och bara vill sova, plus att du ofta nämner att du mår illa.

Alltså det är inte det att jag bara vill sova för att jag har kraschat. Det är inte så jag menade utan när det händer något som gör att jag misslyckas med något så liksom kraschar jag. Men det betyder inte att jag vill sova. Anledningen igår var väl för att jag som är ovan gick upp tidigt (sov dessutom dåligt den natten) och var iväg på dagen. Vi pratade just om det på mötet också. Det kräver energi att få energi, typ.

Eftersom du lägger upp bilder på mycket av den mat du äter på din blogg är det ganska lätt att se att du 1, äter otroligt oregelbundet. (Ett vanligt förfarande verkar tex vara att gå och köpa frukost runt 12-13 tiden, inte att det redan finns en bra och stadig frukost hemma,) och 2, att du äter en kolhydratrik kost som får blodsockret att galoppera.


Ja, hehe jag vet. Jag gillar att lägga upp matbilder. Sen är det mycket bättre än förut. Men jag vet, jag är inte duktig med maten. Inte alls. Även fast det har blivit lite bättre. Man kan nog inte äta mer oregelbundet än vad jag gör :crazy: kolhydrater älskar jag :p

Har du provat att verkligen äta regelbundet och nyttigt? Att dra ner på socker och vitt mjöl och ladda på med grönsaker, kanske en liten mängd vildris eller nåt liknande, en bit fisk eller kyckling?

Jag har alltid ätit bra när jag var yngre och bodde hemma. Då mådde både magen och kroppen bättre (alltså, på matfronten). Ofta äter vi typ fisk/kyckling/kött med enbart sallad. Egentligen ännu oftare än pasta/potatis/ris . Men jag vet, det är väl för mycket ändå antar jag.

Exempel på mat ur din blogg är tex godispåse, shake&/smoothie gjord på sockrad onyttig youghurt, vitt pizzabröd med slabb i, vitlöksbröd (aka frukost., sandwich som benämndes som "nyttig" vilket den knappast är.

Ja absolut, det är inte allt jag äter. Jag lägger inte upp ALLT jag äter, men oftast blir det väl något om dagen jag lägger upp. Inte alltid det heller, eller så är det bara gamla bilder. Hm, vilken sandwich var det som var nyttig? :p

Men jo, jag vet att jag borde se över min kost bättre. Det är bara så himla svårt...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

du älskar att komma m undanflykter va ;)...

Rom byggdes inte på en dag så nya friska tag :banana:!

Jag är väl kanske van sen förr, att det sitter i utan att jag egentligen märker det. För jag tänker inte på det. Det låter väl säkert som att jag älskar det :p

Hehe sant, det är bara att köra på igen! ;)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nej, jag förstår också att du äter annat än bara just det du visar, men man ser ju en slags trend. Hade du ätit väldigt mycket shyssta sallader hade du väl råkat fota en sådan någon gång, men det har jag aldrig sett. Det får mig att tro att mat intas när du kommer på att du måste, och då blir det något som inte är så planerat. Sandwichen var nån kycklingsandwich eller baguett med din mamma, sjukt att jag kommer ihåg det. En macka gör väl ingen sommar, men jag minns att jag ofta sett dig skriva tex, "Smoothie gjord på vanlijyoghurt - så nyttigt" men det är ett faktum att sockrad yoghurt inte alls är särskilt nyttigt. Det får mig att tro att du går i en del matfällor och som du själv säger, äter mycket snabba kolhydrater. Det är normalt att älska dem, och ju mer man äter, desto mer vill man ha.
Finns det frukost hemma till imorgon? Vad brukar du äta?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Nej, jag förstår också att du äter annat än bara just det du visar, men man ser ju en slags trend. Hade du ätit väldigt mycket shyssta sallader hade du väl råkat fota en sådan någon gång, men det har jag aldrig sett.

Jo men det hade jag absolut fotat. Nyttig och "fin" mat är ju roligare att ha bilder på. NÅGON gång har jag väl fotat bra mat? :p

Det får mig att tro att mat intas när du kommer på att du måste, och då blir det något som inte är så planerat.

Ja lite så är det faktiskt. Planering är inte min starka sida (något vi pratat om på Hikikomori också) måste jag erkänna.

Sandwichen var nån kycklingsandwich eller baguett med din mamma, sjukt att jag kommer ihåg det.

Hahahah, kul att du kommer ihåg! Kan det ha varit typ 4 focaccia? Isåfall var det för några månader sen. Men ändå, det är ju inte nyttigt för det. Nu minns jag det inte men jag tror det är dom du syftar på. Och det är väl ännu värre att jag inte ens minns = äter alldeles för mycket sånt...

En macka gör väl ingen sommar, men jag minns att jag ofta sett dig skriva tex, "Smoothie gjord på vanlijyoghurt - så nyttigt" men det är ett faktum att sockrad yoghurt inte alls är särskilt nyttigt. Det får mig att tro att du går i en del matfällor och som du själv säger, äter mycket snabba kolhydrater.

Jo sant. Jag äter ju bara laktosfri yoghurt. Men det måste väl finnas nyttigare sådana? Sockerfria osv? Det "känns" som att yoghurt ska vara nyttigare än typ mackor och sånt. Och dessutom blandat till smoothie. Hm. Kanske inte.

Det är normalt att älska dem, och ju mer man äter, desto mer vill man ha.
Finns det frukost hemma till imorgon? Vad brukar du äta?

Ja alla gör ju typ det, mer eller mindre. Och det stämmer. Jag skulle i princip kunna leva på pasta, bröd och potatis. Vågar jag ens skriva det?

Nja, det finns mackor (:p) och typ, någon (sockrad) yoghurt...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 962
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp