Varför putsar de väggarna i England???

Sv: Varför putsar de väggarna i England???

Sedan är väl inte England känt för att ha bra rörmokeri. Minns en sommar på Isle of Wight för ett antal år sedan där trycket i duschen var under all kritik.

Jag tycker "ett hus på landet" är väldigt roligt att se, speciellt när det är lite dyrare hus. Property ladder (även det på 8:an) och Grand Designs på 9:an är också kul.

Älskar Property ladder.

Tycker oftast att dom betalar på tok för mycket för sina objekt. I alla fall om man skall sälja för att göra vinst. Det är ju skillnad på att renovera till sig själv.

Sen när dom tycker det är öppen planlösning så tycker jag det är mörkt och trångt :D

För att inte tala om de som så uttalat lägger in sin egen stil (kanske inte helt säljbar...:eek::D) i objekten som ska säljas istället för att köra lite mer neutralt.

För att inte tala om de som så uttalat lägger in sin egen stil (kanske inte helt säljbar...:eek::D) i objekten som ska säljas istället för att köra lite mer neutralt.

Det där är så korkat! Eller? Alla gillar väl lavendel och citrongult?

Jag minns med fasa en kvinna som skulle göra om ett badrum. Utrymmet var minimaliskt, som vanligt. In i det tryckte hon prompt ett hörnbadkar OCH en dusch, och så toa och handfat (och man kunde iprincip sitta på toa och tvätta händerna samt duscha fötterna samtidigt ungefär. Om jag inte minsn fel så var det ett gammalt viktoreanskt hus, och hon lägger in en gräslig stenimitationsmatta i plast :crazy:

Jag minns med fasa en kvinna som skulle göra om ett badrum. Utrymmet var minimaliskt, som vanligt. In i det tryckte hon prompt ett hörnbadkar OCH en dusch, och så toa och handfat (och man kunde iprincip sitta på toa och tvätta händerna samt duscha fötterna samtidigt ungefär. Om jag inte minsn fel så var det ett gammalt viktoreanskt hus, och hon lägger in en gräslig stenimitationsmatta i plast :crazy:

Ja den var verkligen hemsk!

Eller hon som satte upp en massa rosenblad.

jag gillar med i property ladder när Sarah säger "det där taket ser inte så bra ut va?!?" och dom bara "näää det är väl ingen fara heller?" och dom visar ett bådnande tak och 90% trasiga pannor :p

Samt att alla tvärvägrar följa hennes råd "jo jag vet att du jobbat med detta i 20 år och gjort otaliga projekt samt att jag aldrig målat ett rum ens men jag vet nog mer än du!!" typ.. :D

KL

De har verkligen hur vackra gamla hus som helst i England, men ofta renoveras dom sönder helt, alternativt låter dem förfalla.

Kommer ihåg hur jag förundrades över inredningsstilen och hur man bygger när jag bodde ett några månader i England för ett par år sedan. Vår "värd" bodde i världens mysigaste cottage, med bjälkar i taket och hela köret. Smakfullt(!) inrett, sådär mysigt och lite lantligt, mörkt trä osv :D Medans jag fick bo i ett sönderenoverat stall med klinker i sovrummet bland annat :crazy:

Och när det kommer in i ett minimalt rum och utbrister "Good size" ;) :D

Exakt! Sekunden innan hinner man tänka att de kommer säga att det är alldeles för litet. Britter måste få torgskräck i våra hus! :rofl:

Grand Designs är dock mitt absoluta favoritprogram, har kollat på nästan alla säsonger. Många heeeelt otroliga hus och människor! Speciellt alla eko-hus är mina favoriter. :love:

/Erica

off topic sådär så besökte jag min pappas flickvän i Berlin i december och där hade dom med intressanta lösningar. Det va klinker på golvet i hallar och trappor (ingen värme inomhus heller direkt) och sen heltäckningsmatta inne i rummen. Badrummet har i princip ingen ventilation utan man skulle efter man dushat klättra upp i badkaret och öppna fönstret. Detta va ganska nybyggda radhus, tydligen hade dom varit och tittat på ett visningshus nyligen och min pappa frågade hur ventilationen va planerad. Säljare tittade på pappa som att han va totalt ute och reste och sa typ "ventilation? man kan ju öppna dörren" :p

jag gillar med i property ladder när Sarah säger "det där taket ser inte så bra ut va?!?" och dom bara "näää det är väl ingen fara heller?" och dom visar ett bådnande tak och 90% trasiga pannor :p

Samt att alla tvärvägrar följa hennes råd "jo jag vet att du jobbat med detta i 20 år och gjort otaliga projekt samt att jag aldrig målat ett rum ens men jag vet nog mer än du!!" typ.. :D

Jag fattar inte heller varför de inte tar hennes råd. Jag minns ett avsnitt där ett par, båda kvinnor, köper en nergången lägenhet och går sedan helt efter Sarahs råd. Jag vill minnas att de tjänade över hundratusen pund på den affären. Bland annat innebar det att sätta in en öppen spis och utnyttja utrymmet på ovanvåningen lite bättre.

såg nyss ett engelskt husprogram jag inte sett innan. Ett par som vill hyra bostad i London. Deras budget är.. 5000 pund i månaden :eek:

Än sålänge har mäklaren sagt saker som "nej man får inte två badrum inom denna budgeten" och "för den budgeten i London får man räkna med ett litet kök" (fick inte ens plats med diskmaskin)

Kl.

Det är så fascinerande att se hur olika smaken kan vara. I den här typen av program som inte är lika tillrättalagd tycker jag att det blir extra tydligt än i "vanliga" inredningsprogram.

Såg ett avsnitt med ett fantastiskt townhouse i 5 våningar och en gammal härlig vedspis kvar. Billigt och med trädgård men det blev inte valt tyvärr:/

Och när det kommer in i ett minimalt rum och utbrister "Good size" ;) :D

Och "fantastic view" när de tittar ut genom fönstret rakt in i en stenvägg:D

Fast att övriga rum blir små kanske inte är så konstigt när varje sovrum prompt ska ha sitt eget ensuite badrum. Vad är grejen med det, måste alla i familjen duscha och pinka samtidigt i England?:D

Och "fantastic view" när de tittar ut genom fönstret rakt in i en stenvägg:D

Fast att övriga rum blir små kanske inte är så konstigt när varje sovrum prompt ska ha sitt eget ensuite badrum. Vad är grejen med det, måste alla i familjen duscha och pinka samtidigt i England?:D

Ja men eller hur! :rofl:

Va?? Det är ju typ 60000 svenska i månaden????

ja, just den lägenheten kostade 4500 i månaden men budgeten va på 5000, visserligen ville dom ha i centrala London men att inte få plats till en diskmaskin för drygt 50 000 kr känns lite saftigt :crazy:

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?