Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Njut du av din ponny och strunta i vad folk säger.Rider själv ponny och skulle aldrig sälja henne.Visst kan du även tävla om du känner för det.Man kan få lite kommentarer på tävlingar men folk tystnar fort när de blir slagna av ett litet "troll":)

Ponny är lagom, mycket närmare till marken om det är något :angel:

Visst är det närmare till marken fast man slår sig ändå när man ramlar av. Det gör i alla fall jag. Sedan undrar jag om det inte är svårare att sitta kvar på en ponny. I alla fall vissa av dem kan vända hur snabbt som helst. Jag har ridit mkt på två ponnyer, vårt eget lilla russ och en ridskolearab. Trots att de inte alls är byggda på samma sätt så gäller det att ha bra balans om man ska sitta kvar. Araben har jag aldrig ramlat av men på vår lille ponny har jag "stannat" kvar i luften när han kastat sig åt sidan. De bara försvinner under en på ngt sätt. Min egen ponny är en stor C-ponny ganska kraftigt byggd. Henne är det lättare att sitta kvar på. Fast det går att ramla av.

Jag är med :D

Ponny är lagom, mycket närmare till marken om det är något :angel:

Låter bra det, då är vi två iallafall! :D

Japp, och mycket bekvämare när man ska lägga på tunga sadlar, massera rumpan med mera! :p

Håller med Forest Autumn om att det kan göra ONT att trilla av ponny om man väl råkar ut för någon med trilla-av-risk! Åkte av två olika ponnyer på mindre än 3 veckor och fick åka till sjukhuset båda gångerna! (stukad tumme, stukad höftled) vilket jag aldrig gjort när jag trillat av stora hästar! Men man få ju se till att sitta kvar- och att inte rida i alldeles för liten dressyrsadel! ;)

Hejsan.
Vill bara skriva att jag är 32 år och har suttit på stor häst EN gång.
Och det gör jag aldrig om, jag är inbiten ponnyfantast.
Har två shettisar, ett russ (119 cm), en d-ponny (145 cm) och ska den 20:e maj få hem en d-ponny till (143 cm).
Jag har ju turen att bara vara 160 cm i strumplästen och väger runt 55 kg.....
Men man får ta andras synpunkter och blickar med en axelryckning, det är ju viktigt att du och dina ponnyer trivs ihop. Jag skulle faktiskt vilja ha en c-ponny, men blev så förälskad i d-ponnyn :love:
(precis som du blev i din ponny)
Så stå på dig.
Jag har oxå fått blickar och kommentarer bakom min rygg, men har ridit runt på mina ponnyer med ett stort leende på läpparna och sagt högt och tydligt efter ridpasset:
-Jösses vad bra hon gick!!! Såg du???

Det gjorde susen..... ;)
Sen fick jag vara ifred...

Jag tycker du ska skita i vad andra tycker, om dem är så är dem väll överklassnobbar :confused:

Jag har en liten d-ponny som är en liten tjockis, väldigt grov.
Hon har helt okänd stam och vi vet inte mkt om hennes tidigare liv, vi vet inte äns vilken ras hon är, det står korsning i pappren och på hennes utseende skulle vi gissa att hon är 50 % haflinger.
Hon är varken duktig på hoppning eller dressyr, Det högsta hon är hoppad på bana är 80 cm och i terräng 95 cm. Hon vet inte vad skänkelvikningen eller sånt är, hon är smått trög och när vi fick henne hade hon inte en aning om vad galoppskänkel var för något även fast hon var 8 år när vi köpte henne. Hon älskar dock att köra!
Hon är litet av en allround ponny och det trivs jag med. Så jag tycker du ska trivas över din ponny med eftersom den hade ju t.o.m stam om jag inte har förståt fel :confused:
Jag har fått höra en massa skit om min ponny men jag brukar knäcka dem totalt iaf! Så bara för att dem andra har storhästar så betyder det inte att dem är bättre ;)
För (ett exempel nu då) om ni skulle dra ut i skogen en hel grupp på hösten och ha kantarellplockartävling så skulle ju du vinna lätt, eller hur? Då är det ju hopplöst att ha storhäst xD

Ett dåligt ex. men iaf ;) och han är ju din vän, eller hur? och inte skäms man väll för sin vän?

jag rider också ponnyn och jag är 23 år. ;) har tre st i olika storlekar..

Insåg att det var många mer än mig som red ponny!:laugh: Kan inte alla lägga in ridbilder(andra bilder också självklart!:D) på er och era hästar? Skulle vara roligt att se!:laugh:

Som alla andra säger,skit i vad folk tycker och tänker och njut av det du trivs med= din ponny:bow:
själv är jag 35år & 163cm lång,rider/trivs som fisken i vattnet på min D-ponny:love: skulle aldrig få för mig att skämmas över honom när jag rider ut med andra m stora hästar.
har tidigare haft halvblod,engelska fullblod,nordsvenskar,varmblods travare mm av storlek större...

bild på oss två
19471321.jpg

Mvh Arabizar

Din rubrik går inte ihop med texten för vad jag förstår är det du själv som tycker det mesta och egentligen ingen annan som sagt något till dig?

Har du frågat dina ridkompisar vad dom tycker om att du rider ponny?
Varför skulle dom tycka något om det? Dom har vad dom vill ha och du har vad du vill ha?

Sluta tyck så mycket ;)

Men jag förstår vad du menar, jag tänker likadant ibland.
"Tänk om jag skulle sälja den här och köpa en riktig häst"

Men nästa tanke blir ALLTID "NEJ, jag har en häst med kapacitet för vad som helst, jag ska lägga pengar på träning istället för en ny häst"

Insåg att det var många mer än mig som red ponny!:laugh: Kan inte alla lägga in ridbilder(andra bilder också självklart!:D) på er och era hästar? Skulle vara roligt att se!:laugh:

Den här bilden börjar nog bli uttjatad vid det här laget, men jag gillar den! ;)
tabbetraning_1208787584.jpg

Jag på lilla ponnyn slutmätt till 146,7...

146cm ponny, 4 år:
mars7.jpg

mars5.jpg

Typ första ridturen efter jag åkte av och slog mig, åtta månader tog det innan jag red igen. Jag är LIVrädd :crazy: Drygt tre är hon på bilden.

patsynov3.jpg

142,8cm ponny, sommaren 2006:
annaneffi7.jpg

Typ... :)

Såklart att du ska fortsätta med din ponny om du vill det! En c-ponny kanske inte kan hävda sig i större klasser mot stprhästar, men det kanske inte du är ute efter heller.

Hade jag inte varit så jäkla lång (177 cm...) så hade jag mer än gärna haft en ponny i stället, de är mycket roligare ju! :D

Så fortsätt som du gjort hitills och skit i de andra.

jag har alltid tyckt att det ser hel knas ut med folk som köper alldeles för stora hästar, tycker inte alls det är fel att en vuxen rider ponny. visst vill man tävla kan det ju bli problem då. men annars ser jag jag bara fördelar.

HA!

Jag hade kvar min welshponny fastän jag fyllde 18.....han var 135 cm.

Jag red och körde honom fastän jag var för gammal att tävla. Vi gjorde massor av skoj som kompisarna med "fina halvbloden" inte ens kunde komma nära.

Vi red tournerspel....red i luciatåg och parader ( bla paraden i Lund inför andra sagan om ringen filmen), hade med honom på medeltidsmarknader och lajv, hubertusjakter, startade i bruksridning som inte hade åldersgräns och en massa annat kul.

Vi fick tyvärr avliva honom för ett par år sedan pga av att han fick åldersfång då var han 27 1/2 år och jag hade haft honom sedan han var 6 månader.

Jag tycker du ska behålla din fina ponny och helt enkelt strunta i att han är lite kort i rocken!

/KT

Bild på mig och våran foderponny som vi hade ett tag.
Jag 160 cm, ca 52 kg hon korsningsponny 134 cm i manken.
:love:

Hoppninggaloppfelicia006.jpg

Jag tycker inte att du ska skämmas. Du ska vara jättejättestolt! :D
Du har en alldeles wonderbar ponny som du trivs jättebra tillsammans med och då finns ingen anledning att tveka ;)
Jag är också 18 och jag har nyss börjat rida ponnys igen ^^ Jag rider D-ponny eftersom jag är för stor för annat.
Jag tycker att du ska vara jätteglad som kan rida C-ponny! Vad roligt för dig!
Jag vägrar att köpa en häst som är 160 och uppåt. Det känns inte bra helt enkelt. Det är ju hur det känns som är det viktigaste :)
Du har inget alls att oroa dig för utan var glad över att du har turen att kunna rida ponny. Grattis! :D :banana:

Äsch, du trivs ju med ponnyn.
Nu rider jag visserligen storhäst (hela 3cm över ponnymåttet ;) ) men jag hade lika gärna sett att han var 147, som de sa när jag köpte honom. :angel: Travare är han också, så ibland hör man ''tja, de funkar ju lite grand, men varför inte köpa en häst som kan ridas på riktigt?''. Fast för det mesta accepteras han som alla andra.
Sedan bor jag ju långt från civilisationen utan andra hästsnobbar på gården, så jag slipper bry mig om vad de tycker. Fast jag saknar sällskap ibland.

Var stolt och rid din ponny, de är ju mycket roligare att rida:P

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar