Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

Sv: Varför kan jag inte bara skita i vad andra tycker?

det är ju bara löjligt ;) tänk inte så , jag vet också massor av vuxna som rider ponny !

Min mamma säger att om hon ska skaffa häst igen så ska det vara en ponny , hon satt på en 170 häst innan men tycker det är otroligt jobbigt att rida men sina korta ben ;)

skit i vad andra tycker . det är du och din ponny som ska trivas . Gör ni det spelar inte storleken någon roll .

:D

Jag har inte läst alla svar men vill svara ändå.
BRY DIG INTE om vad andra tycker. Nu är jag mkt äldre än vad du är och det är nog lätt för mig att säga så. Jag vet att det är mkt svårare när man är i din ålder. Jag minns faktiskt hur det var även om det är.. ja ett tag sedan, eller en evighet vilket man vill.
I alla fall så rider jag min C-ponny. Jag trivs mkt bra med henne. Hon är det bästa som finns och jag är med på en hel del aktiviteter med henne runtomkring där jag bor. Jag kan tillägga att jag är inte särskilt anonym i ungdomskretsarna här hemma.
Under vintern red jag på ridskolan som jag brukar på vintrarna. Jag kan lätt säga att jag var äldst i gruppen. Men jag red ändå på ridskolans araber dvs de minsta hästarna som gick med på lektionerna i den gruppen. Jag har för länge sedan gett upp detta med stor häst. Det är kul ibland men inte om jag ska rida på "riktigt" och göra ngt mer avancerat.

Jag har följt dina trådar och tycker att du ska vara glad att du har hittat en häst som du trivs med. Det där med körning kan kanske komma senare. Jag minns när jag ringde på annonsen till min häst för mer än fyra år sedan. Säljaren dvs uppfödaren (hästen var två år) frågade vem som skulle ha henne. Jag svarade att jag skulle ha henne själv. Ja man kan ju köra henne fick jag till svar. Jag ska rida svarade jag. Sedan åkte vi dit. När de hade träffat mig ifrågasatte de inte mer utan pratade om att man kunde tävla hästen ändå.

Hjälp detta blev långt men jag hoppas verkligen att du står på dig och struntar i alla dumma kommentarer. Det är klart att du ska träna dressyr. Det är ju jättekul.

herregud du ska absolut inte känna dig dum när du rider ponny, snarare stolt!:) jag är jättestolt när jag kommer på min lilla skrutt tillsammans men kompisen som rider en 1.75 häst, ponnier är så underbara!!:)

Då är jag ju ännu löjligare än dej i så fall...Jag köpte lilla hästen (1,52) just för att jag älskar ponnier och hon är en ponny, fast i lite större förpackning...dock ponny utseende och ponnylynne....:D

Kom igen, det är inte fånigt. jag är 22 och har bla en c-ponny. Rid på bara!

skit i vad alla säger jag är 17 år o rider en liten maxad cponny haflinger . har fått tagit skit mkt skit av många för de ! men ja bryr mig inte längre ja älskar min ebba o kommer aldrig släppa henne hon har haft ett helvete innan , vi tävlar små klubbtävlingar ibland men mest tränar vi hemma (:

Det jag tycker är fånigt är när alla prompt ska ha de dyraste halvbloden och köpa stor häst så fort man blir 18 trots att man är pytteliten i växten och sen landar de allra flesta ändå bara på 90,1m eller i bästa fall 110. Då hade man lika gärna i många fall kunnat behålla sin fina ponny eller köpa nån lite annorlunda ras att tävla på och kunna konkurera lika bra. Jag är en sån som har svårt för att köpa en fin ponny och sedan sälja den efter 2 år..

Jag kommer ev. rida ponny även fast jag är över 18, kan inte bestämma mig hur
jag ska göra med min ponny. Jag tycker inte att det är "fjantigt" och har inte träffat på
någon som är negativ till det här omkring.

Fast när jag nämner att jag kanske ska sälja så blir jag bannad och får ett
"neej inte ska du sälja din fina ponny, du måste beålla henne och ha henne som stor häst" :p

jag är 14 år och har en stor häst. Men jag är så himla lång så jag kan bara inte ha ponniesar. Jag tycker du ska vara stolt över att ha en ponny! Fall inte för "grupptrycket", det handlar ju faktiskt om Dig och Din häst. Inte några andra. Var stolt över att du kan ha en c-ponny, det skulle jag varit :)

Har samma problem som du fast tvärt om. Jag har istället hittat en underbar stor häst som jag verkligen tycker om. Det jag får höra är att "men du ska ju ha en ponny som du kan ha kul med". Jag vet att jag kommer ha hur roligt som helst med den här hästen, lika väl som du vet att du kommer ha roligt med din ponny, höjden har ju liksom inte med det att göra!

Jag kommer ev. rida ponny även fast jag är över 18, kan inte bestämma mig hur
jag ska göra med min ponny. Jag tycker inte att det är "fjantigt" och har inte träffat på
någon som är negativ till det här omkring.

Fast när jag nämner att jag kanske ska sälja så blir jag bannad och får ett
"neej inte ska du sälja din fina ponny, du måste beålla henne och ha henne som stor häst" :p

Neej, inte ska du sälja din fina ponny! Du ska skänka den till mig! ;) :devil:

Vad tycker ni om "vuxna" ryttare som rider ponny, tycker ni att dom är jätte fåniga?:angel:

:rofl:
Ja, lite fånig är jag nog, men min ponny är min bästa vän och inte tänker jag sälja honom bara för att jag råkar vara för gammal (22). :love:

Han är en liten d-ponny och han går bland stora hästar, hävdar sig bra! Såklart, ska man satsa på tävling är han ju fel häst eftersom han inte har så bra steg/teknik, men för mig duger det att rida lite lokala och klubbisar!

Behåll du din ponny så länge det känns bra!

Planen när jag köpte honom var att jag skulle börja träna massor med dressyr eftersom jag tycker det är skitkul och ponnyn har dessutom talang och ett bra steg.

Det underbara med dressyr är att det egentligen inte spelar någon roll hur "liten" din häst är- sitter lydnaden och har den talang samt att ekipaget ser proportionerligt ut så kan du överträffa många storhäst ryttare på banan!
Om min häst hade stegen hade jag tävlat henne som stor häst (och hon är en b-ponny ;) ) bara för att jävlas med de som anser att man inte ska rida ponny när man är "vuxen". Jag fattar inte riktigt varför man ska rynka på näsan och lägga sig i då det viktigaste är att ekipaget passar varandra och både ryttare och häst har ett bra samspel.

Jag rider också ponny och jag är lika gammal som du. Rider dessutom en mindre ponny än dig och jag skäms inte ett jävla dugg- hon är mer välriden än de flesta ponnier/hästar i trakten och hon är så himla lättlärd och fin häst- det finns inget att skämmas för! Jag rider dressyr för att utvecklas själv, inte för att tävla så jag har ingen att imponera på än mig själv egentligen. Detsamma gäller dig- spelar roll om någon tycker att du inte ska rida ponny- om DU VILL rida ponnyn så får du ju göra det- oavsett vad andra tycker. Så länge du trivs och är glad och älskar hästen så får det ju vara.

Om du trivs med din ponny, så stå på dig, strunta i vad de andra säger.
Det är bättre att ha någon man trivs med än en man vantrivs med.

Jag är 25 och skulle i nuläget aldrig sätte mig på en storhäst.
Visserligen rider jag islandshäst, men skulle jag inte göra det skulle jag rida på ponny som hällst inte överstiger 145 cm.

Jag trivs med att rida ponny, har attid gjort det innan jag gick över till islandshäst.
Tycker inte om stora hästar, så varför skulle jag vilja rida nått jag inte trivs med?

Tack alla.
Känns verkligen bra efter att ha läst era svar.:bow:

Du har redan fått väldigt mycket peppning men jag måste bara säja att jag är en av dom som gärna skulle rida ponny om jag bara kunde, om jag inte var så lång och tung.
Min förra häst var visseligen ponny, en kallblodstravare på 148.
Sen har jag en shettis också och gud vad jag önskar att jag kunde rida henne.

Jag tror inte att nån ser ner på er bara för att du är äldre, gör dom det så är det ju dom som är urfåniga.

Jag tycker det är urkul med ponny.:D Har väl egentligen inget bra svar på varför jag inte gillar storhästar men det behövs väl inte.

Jag hoppas ju dock att vi ska kunna se såpass propotionerliga ut att vi kan vara med i nån liten lokal dressyrtävling mot hästar. kanske inte placera oss men iaf kunna vara med.

De som klagar är nog som jag - avundsjuka för att du kan rida ponny! Jag blev "vuxenlång" när jag gick i sexan, och gick i princip över till stor häst då. Tänk vad kul det hade varit att kunna rida ponny nu!

Hehe, jag brukar gilla att "skryta" med att jag har en liten D-ponny! :D
Tycker det låter så gulligt på något vis att ha en ponny.
Fast han känns inte alltid som en, med sina 145cm i täckesstorlek och halsspäck som går betydligt högre upp än manken!
När jag ska gå över en väg och ska titta om det kommer en bil så måste jag stanna "ponnyn" och gå framför för att titta om det kommer någon, skulle knappt se annars om jag så hoppar för att se över - för megahalsen som är i vägen - medans det bara är att titta över halsen på kusen på ca 158! :p Och så grimmorna då som måste vara på gränsen till x-full på "ponnyn" och på storhästen kan stor cob passa!

Jag tycker det är urkul med ponny.:D Har väl egentligen inget bra svar på varför jag inte gillar storhästar men det behövs väl inte.

Jag hoppas ju dock att vi ska kunna se såpass propotionerliga ut att vi kan vara med i nån liten lokal dressyrtävling mot hästar. kanske inte placera oss men iaf kunna vara med.
Underskatta inte din och ponnyns kapacitet. En bra ritt är ljuvlig även om det handlar om ponny!!! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar