Varför har mitt sto mjölk?

Y

yet

Är det någon som varit med om att ett sto har mjölk under längre tid trots att hon vare sig är dräktig eller har föl vid sidan? Tycker bara att det är lite underligt. En liten kort period betedde hon sig som en skendräktig tik! Skulle liksom "prata" extramycket med mej och betedde sig allmänt annorlunda. Flåsig och svettig! Är det inte lite skumt?

Sv: Varför har mitt sto mjölk?

kan mkt väl vara skendräktig, men det kan oxå bero på infektion i juvren, behöver nite vara mjölk som kommer ut utan ngn annan vätska.Kan vara bra att ringa vet & höra efter så du känner dig lugnare.

Sv: Varför har mitt sto mjölk?

Mitt sto fick föl 2003, hon har fortfarande mjölk i juvret.
I sommras var hon "skendräktig" och trodde att allt på fyra ben som var mindre än henne var hennes föl.

Under sensommaren fick hon mjölkstockning och gick då på en kort behandling. Hon har fortfarande mjölk trots det och lär så ha ett bra tag till.

I år betäcks hon igen, kanske försvinner mjölken efter det. Hon har fått mjölkstockning många gånger sen 2003, ibland såpass att hon varit riktigt sjuk en längre period.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 673
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka