Sv: Varför denna paniska rädsla för krav?
Åh, har du hittat hit nu?
...Och hur är ditt svar överhuvudtaget relaterat till att jag tycker om att busa med min hund när hon gör någonting jag tycker om?
Om du tittar på hundarter i det vilda, typ som vargen t.e.x. Där är ursprunget i moder natur. En Alfa hane eller hona. Könet spelar ingen roll.., den Dominanta energin bestämmer! Alfa hunden bestämmer allt vad flocken ska göra. När dom ska gå, när dom ska äta, vem dom ska jaga, vilket håll alla ska springa, ALLT! Om din hund är 100% balanserad så lever hunden för att behaga flocken OCH framförallt den Dominanta Flockledaren. När denna balans i förhållandet mellan man och kvinna eller människa/djur, som häst eller HUND uppkommer, DÅ vet man som flockledare att hunden aldrig skulle göra något innan du som Alfa Hane gett ett ok. När jag ställer ner min hunds matskål efter att han har gått och lagts sig av sig själv, eller sitter fint och lugnt 2 meter från maten...så väntar han på ett ok från mig. Och han gör det med glädje syns det långa vägar. Ett stort vaket smalj över hela ansiktet. Det kallar jag kärlek med respekt.
http://www.youtube.com/watch?v=ayzSLoOA ... re=feedlik
Åh, har du hittat hit nu?
...Och hur är ditt svar överhuvudtaget relaterat till att jag tycker om att busa med min hund när hon gör någonting jag tycker om?