Sv: Varför denna paniska rädsla för krav?
Du missförstår mig. Jag skrev om arbetande hundar - en ledarhund är en hund som hjälper blinda personer. Den har sele som föraren håller i, hundens jobb är att gå inlärda vägar, att visa föraren runt eventuella hinder, att varna för trappsteg/trottoarer, etc.
Du skriver ju samma sak som jag men jag blir dumförklarad!
Ledarhunden styr flocken och om ägaren har svag energi så tar en hund över som ledare. Det föds 1 dominant hund per kull så de flesta hundar har inte det dominanta ledaregenskaperna som krävs för att leda sin flock och då en lågenergi egentligen född underlägsen individ tvingas ta över så blir det fel. Ägaren måste alltid vara ledaren en hund vill inget annat än att ha en ledare som guidar så den slipper ta egna beslut om till exempel vakta allt och alla. ALLA hundar oavsett ras behöver disiplin motion och sedan kärlek i den ordningen. Tillfredställer du din hund på rätt sätt så blir den balanserad och man slipper problembetenden. Enkel matte eller hur?
En hund som tar över kan som du säger bli livsfarlig och det är aggression i botten
Du missförstår mig. Jag skrev om arbetande hundar - en ledarhund är en hund som hjälper blinda personer. Den har sele som föraren håller i, hundens jobb är att gå inlärda vägar, att visa föraren runt eventuella hinder, att varna för trappsteg/trottoarer, etc.