Sv: Varför avla på icke godkänd Islandshingst?
Jag vet inte om du tittat på Fákursonen Eidfaxi från Solbacka Gård som finns några mil från Linköping? Han är populär här i trakten för sitt superba lynne och ger visst bra tölt. Annars finns det ju en del hingstar att använda här senare i vår.
Sammets_rosa skrev:Anledningen att jag frågar är att jag har ett sto (e. Blaer från Stenholmen) som står på träning på samma ställe som han vistas just nu. Vore ju smidigt om hon betäcktes när hon ändå är där (träning inför visning). Hon har helt ok extriör och är varken lätt eller tungtbyggd, korrekta ben osv. Lite mer resning vore ju aldrig fel, sen skulle hon behöva modifieras med en hingst som har mycket töltanlag (har klockrena fina gångarter, men hon ligger närmare traven än tölten så att säga). Hon har en halvsyster som är e. Elit-Fakur och hon har ju ungefär det min saknar. Jädra synd att han inte är fertill längre! Sen finns det inga Fakur-hingstar som jag är riktigt intresserad av...
Men vi får se, än så länge finns det ju tid att fundera och hon lär stå kvar i Linköping några månader till.
Jag vet inte om du tittat på Fákursonen Eidfaxi från Solbacka Gård som finns några mil från Linköping? Han är populär här i trakten för sitt superba lynne och ger visst bra tölt. Annars finns det ju en del hingstar att använda här senare i vår.