M
Mrs Robinson
Sv: Varför avla på icke godkänd Islandshingst?
Har sett många av hans föl, Harekur har gett stor färgvariation dock har han ej lämnat några fuxar!
Angående Yggur från Gäverstad har ni nog förväxlat Madde med Anna Andersson som förövrigt äger Yggur (hon äger även Fjalar..)
Niljan skrev:Förlåt, ska försöka skriva tydligare i framtiden
Och den där hästen längst ner på sidan, ser väldigt fin ut på bilden. Synd att du inte visst någon om den.
Han Harekur värkar intressant han ger fina färger på sina avkommur, i alla fall den längst ner, den har teckning som en buckskäck men den är nog inte det. Synd att man inte kan förstora bilden och titta närmare på den men han är fin på bilderna och har helt okej bedöming. Kanske åker och tittar på han någon gång:smirk:
Jag spanar lite efter hingstar nu, eftersom jag vill ha ett föl efter mitt "lilla" sto nångång. Det andra stot ska betäckas med Kofri frá ... i år. Fast det är inte säkert hon kan bli dräktig, men hon ska få gå med han i 2 månader så det kanske blir nåt skuttande föl året därpå.
Men jag undrar om ni har några favorit hingstar som hälst är 4 gångare? Jag gillar Hrafn frá Vestra-Gerdingaholti, men han är såld till Norge nu han har en bror, men han ser inte lika fin ut (enligt mej) och han är 5 gångare. Men det vore snällt om ni kunde skicka länkar till hingstarna ni gillar hemsidor i sånt fall så kan man ju få reda på vilka som är dom mest populära här bland Buke medlemmar.
Lagom tydligt?
Har sett många av hans föl, Harekur har gett stor färgvariation dock har han ej lämnat några fuxar!
Angående Yggur från Gäverstad har ni nog förväxlat Madde med Anna Andersson som förövrigt äger Yggur (hon äger även Fjalar..)