Varför är inte min hemsida "sökbar" ?

N

Nobbeled

Jag är helt novis vad det gäller hemsidor och har gjort en enkel med hjälp av ett hemsideprogram ( jag vet att det är fusk :rofl: , men men )

Varför går det inte att söka sidan med olika sökmotorer? Vad är det jag måste göra?

Snälla hjälp, please!

Lill / Stall Nöbbeled

Sv: Varför är inte min hemsida "sökbar" ?

Sökmotorerna brukar hitta sidan förr eller senare, man kan hjälpa dom genom att skicka in sin url till dom, tex här för Google: http://www.google.se/intl/sv/add_url.html
Sen kan du med meta-taggar göra så att man hittar din sida när man söker på speciella ord, sök på Google efter meta taggar så får du upp sidor som visar hur du gör!

Tack för ett bra svar

Lill / Stall Nöbbeled

Vill du inte gå in och ändra i koden för hand (som iofs är rätt enkelt att göra), så kan du prova att söka efter "metataggar i xxx" (xxx är programmet namn) på Google, det brukar finnas färdiga funktioner för det i programmen med!
Vad använder du dig av för program?

Jag tycker att det verkar väldigt slumpartat. När det gäller Pixbox-album, får man ibland upp sidor om man söker på en användare, medan andra inte syns, trots att de har varit medlemmar länge. I en del fall ser man dem endast som länk på någon annan sida.

För en webbplats som jag hade tidigare hittade Google flera av sidorna, men inte indexsidan. Möjligen var det för litet text på den. Sidor här på Bukefalos tycks litet godtyckligt hamna hos Google, men många sådana länkar är för gamla.

Något som kan påverka rankningen är antal sajter(eller sidor) där sidan refereras till.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 448
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 845
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025