Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den första är ju standard.Vad säger vi om detta, Buke?
Vad säger vi om detta, Buke?
Ha ha ha! Klockren!5. Det var inte jag.
Fast att fråga är ju liksom en del av att vara artig. Det är ju jättevanligt i massa länder att "hur mår du/hur är det?" har blivit som en hälsningsfras. Första gången jag var i Tanzania fick vi lära oss "hur är det?" och "det är bara bra tack". När jag frågade hur man säger "sådär" eller "inte jättebra" fick jag bara till svar att man faktiskt svarar "det är bra" oavsett tillstånd .Sen tyckter jag även att vill du inte höra hur det egentligen är då frågar du inte!
Fast att fråga är ju liksom en del av att vara artig. Det är ju jättevanligt i massa länder att "hur mår du/hur är det?" har blivit som en hälsningsfras.
Och jag känner australiensare som förvirrat otaliga svenskar med sitt "hey how's it going?". Frågar han mig på riktigt och jag förväntas svara eller är det bara ett sätt att hälsa??Ja, precis! I England är "Alright?" en fullständigt acceptabel hälsningsfras, man behöver inte ens säga hej.
Och jag känner australiensare som förvirrat otaliga svenskar med sitt "hey how's it going?". Frågar han mig på riktigt och jag förväntas svara eller är det bara ett sätt att hälsa??
Och "How are you going", det förvirrade mig i början. Menar hen "Where are you going?" eller... men nä
Vad säger vi om detta, Buke?
Typ "Jaha så det är så här du ser ut" eller "Hej hej på dig".
Skulle aldrig falla mig in att ljuga så.Jag råkade träffa en gammal kärlek häromkvällen för första gången på 15 år. Precis när jag tänkte Men gud så gammal han har blivit sa han Du är dig precis lik. Så jag fick ju säga Du också!