Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

uppdaterar från min 09:a =)

263186_10150704852990057_733515056_19356935_5390556_n.jpg

är inne och lurkar här titt som tätt, och din häst är en av mina stora favoriter. Så igår kom jag över den här bilden på facebook, är den inte lik din häst?:D

393456_101006376680022_100003119792489_4552_171254043_n.jpg

Vilken otroligt fin färg hon har!
Ser väldigt välväxt och välutvecklad ut, vad roligt!!

Tack Michis! Tycker själv hon är väldigt välutvecklad och hoppas att underhalsen bara är fett så att den kan bantas bort sen:D

kl

"Nya" bilder på min 09:a som var tunn när vi fick hem henne i mars -11. Hon är rätt liten och outvecklad överlag, kommer nog behöva tid att växa.

april -11

aug -11

Får ta och skaffa fram lite nya bilder någon dag...

Vilken förändring! Kan vara den ludna pälsen som lurar lite också kansse;)

Otroligt vacker hursom :)

Säkert, får ta och fixa nyare bilder med vinterpäls så man kan jämföra lite bättre.

Min 08:a var rätt så välutvecklad i den åldern, så jag blev nog lite paff när den där ludna pälsbollen med "fantafrilla" (pälsätare) steg ur lastbilen :angel:

Nej men gud! Blir bara finare och finare :) Växt på sig rejält! Ska bli kul att se hur hon kommer arta sig till sommaren. Men som hon ser ut nu blir det nog inga problem att rida in som 3 åring, även om man inte behöver såklart.

Kan inte se din bild :(

KL.
Puttar upp tråden med ett par nya bilder på min 09 e: Rolex! :)

Kan tölta :p

Nu funkar det med bilder här med. Har inte fattat hur man gör. Är ju ny här=)
figge-och-teitur-augusti-11-0322.gif

Här är bebis pappa också från igår på istölttävling på ängarna i byn. Finfin kille!=):love::love:
feykir4.jpg

Vilken fantastiskt fin häst! Ser ut att ha en himla bra halssätning :)
Mycket mer proportionerlig än min lillkille. Ska du börja med din i år eller väntar du lite till?

Tack så mkt=) Ja han blir stor och fin. Är av den smalare sorten. Men det blir mkt häst att rida. Han är 5 gångare så det är väl tur att jag har bra erfarenhet av passtaktig tölt! =) Tänkte börja lite smått i höst sen. Han är rätt så tillbakadragen och reserverad mot folk så det är svårt att gå med han i grimma osv. Har med flit låtit han vara så mkt som möljigt. Inga problem att verkas eller hanteras när han står fastbunden. Har en underbar tjej som medryttare på mina två hästar med erfarenhet från Island med unghästträning. Töltsättning och inridning. Så det känns bra tryggt att göra det hemma själv. Annars hade jag nog lämnat han till pappans ägare som bor någon mil härifrån bara. Vi kommer nog att åka och rida för han ibland skulle jag tro. Skönt med ngn så kunnig i närheten.
Hur ska du göra med din ? Vilken är han efter? hur är han ? ;)

*KL*

Så fina allas 09:or är!! :love:

Jag har själv två st... en valack och ett sto. Måste bli färdig att ta lite nya bilder på dom :d

Valacken är väldigt hög... 146 typ:eek: Lätt i hanteringen och mycket känslig.. me like!

Stoet är ganska "normal" hehe ca 135-137 beroende på hur trött och loj hon är... Hum... Hon är raka motsatsen till valacken.
Vad ska jag göra med henne tycker ni?
Som "vanligt"? vänta till hösten med att göra något eller börja tidigare eller vänta ännu längre?:confused:
Just nu gör jag ingenting mer än är noga i den dagliga hantringen med att hon inte ska gå på mig, buffla... backa när jag ber om det och flytta bakdelen...

Heeeelp:D

Vad kul med en hel tråd för våra 09:or! Jag är själv ganska ny både här och med just islandshästar. Har ett sto sen 1½ år tillbaka och sen min rätt nyköpta unghäst, Aladin från Eke Skattegård. :)
Han är efter Hraunar frá Efri-Raudalaek och morfar är Blær från Stenholmen.
Han har lätt för att sätta under sig och har ett långt steg, frågan är om han kommer kunna få ett högt sådant också?
Är det så att det som visas i hagen nu är det man kan få även uppsuttet och färdigvuxen? Eller kan de vara inne i lite längre perioder av markbundenhet som unghästar (när de växer, inte har styrka och balans) för att sedan förändras?

Han är väldigt go och har en härlig personlighet, rätt känslig, men vi håller på att bygga upp förtroendet. :)

Lägger upp några bilder och en film. :)

6877272589_2a2482c6bf.jpg

6877273409_54afe4eeb4.jpg

6877272141_9f5d06302a.jpg

Film på Aladin och Tritla
http://www.youtube.com/watch?v=luj9qXv6hhk

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama