Det går bra. Görs titt som tätt i Gällivare och Kiruna.Jag trivs i utkanten av Göteborgsområdet men bor fel. På fel sida Göta älv. Vill närmare kusten. Men jag vill inte byta hus. Får man ta det med sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går bra. Görs titt som tätt i Gällivare och Kiruna.Jag trivs i utkanten av Göteborgsområdet men bor fel. På fel sida Göta älv. Vill närmare kusten. Men jag vill inte byta hus. Får man ta det med sig?
Eftersom ekonomin inte spelar någon roll tänker jag inte jobba, då blir det Brännö, Ystad och Funäsdalen.Om ni kunde välja helt fritt, var i Sverige skulle ni vilja bo?
Utan att ta hänsyn till närhet till släkt, vänner och familj eller arbete och att ekonomin inte heller påverkar.
Detta hus blir nog svårt. Ligger högt på ett berg, trappor upp och stora glaspartier. Det är nog för modernt för att vara flyttbart.Det går bra. Görs titt som tätt i Gällivare och Kiruna.
Den där delen av Sverige är verkligen dåligt när det gäller hästlivet. Jag bodde några år i Västervik och det var jättefint men jag skulle inte vilja bo där om jag hade häst (jag hade det där då men aldrig mer).Alltid bott i Östergötland och trivts väldigt bra mer för området som gränsar till småland med all skog o sjöar
Nu har jag planer på att flytta om det skulle lösa sig med jobbet till östkusten, Oskarshamn. Verkar dock inte lika hästtätt där
Jag vill ha nära till naturen och gillar värme mer än kyla generellt. Sen är jag inte mycket för slätten..
I Östergötland. Lagom långt söder ut för värmens skull, lagom nära till flygplatser som Arlanda och Skavsta. Inte nog långt söder ut för att det ska regna i sidled.Om ni kunde välja helt fritt, var i Sverige skulle ni vilja bo?
Utan att ta hänsyn till närhet till släkt, vänner och familj eller arbete och att ekonomin inte heller påverkar.
Mysigt Utanför Umeå överlag är ju helt fantastiskt, lugnt och nära till hav samtidigt som det är smidigt och snabbt att ta sig in till själva Umeå.Visa bifogad fil 68800
Men ett hus i en glänta utanför Umeå är inte så dumt heller
Öland. Lätt. Stannat från april till skördeveckan och bott i Stockholm resten av året. Hur tråkigt det än låter med dubbelboende i Stockholm.
Jasså det är så illa? Det annonseras dåligt iaf..Den där delen av Sverige är verkligen dåligt när det gäller hästlivet. Jag bodde några år i Västervik och det var jättefint men jag skulle inte vilja bo där om jag hade häst (jag hade det där då men aldrig mer).
Beror säkert på lite, det finns framgångsrika uppfödare där också. Men jag tyckte det var svårt med stallplatser, det finns enbart distriktare som dessutom sa att fall som man kan rädda om man har nära klinik måste man avliva för det tar lång tid att åka till klinik (akut läge). Men där fanns (finns kanske nu med) någon väldigt duktig hovslagare och på den tiden fanns det en duktig veterinär i Vimmerby (ej akut fall) och så tandproffset en bit bort (söderköping). Det mest trista var att åka 5 mil enkel väg för att köpa kraftfoder till hästen.Jasså det är så illa? Det annonseras dåligt iaf..
Fem mil? Vi hade 23 enkel väg för att köpa kraftfoderBeror säkert på lite, det finns framgångsrika uppfödare där också. Men jag tyckte det var svårt med stallplatser, det finns enbart distriktare som dessutom sa att fall som man kan rädda om man har nära klinik måste man avliva för det tar lång tid att åka till klinik (akut läge). Men där fanns (finns kanske nu med) någon väldigt duktig hovslagare och på den tiden fanns det en duktig veterinär i Vimmerby (ej akut fall) och så tandproffset en bit bort (söderköping). Det mest trista var att åka 5 mil enkel väg för att köpa kraftfoder till hästen.