Jag med! Herregud vad jag blir avundsjuk på de som bor med stoora fönster (tills jag tänker på att de måste putsas ibland...)Jag drömmer om ett stort hus med panoramafönster mot en fantastik utsikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med! Herregud vad jag blir avundsjuk på de som bor med stoora fönster (tills jag tänker på att de måste putsas ibland...)Jag drömmer om ett stort hus med panoramafönster mot en fantastik utsikt.
Vi har ett sådant sommarhus på en klippa här bredvid huset där vi bor. Det är uthyrt på sommaren men vår och höst går vi upp dit, tänder en brasa och tittar på utsikten.Jag drömmer om ett stort hus med panoramafönster mot en fantastik utsikt.
Jag förstår känslan. Det är därför som jag brukar köra buss i SL-trafiken. Nu sitter jag med min sjöutsikt och Corona-skrumpnar i själen.En het potatis i mitt liv just nu. Jag behöver diversitet för att må bra, olika människor med olika bakgrund, ekonomi, åsikter och erfarenheter. Vi har pratat länge om att köpa en villa utanför stan, men jag är rädd för att hamna på en gata där alla hus och familjer ser likadana ut. Att normen smalnar av i ett vitt, homogent, medelklassamhälle utan själ.
Lärarjobb finns det gott om häruppe. Får jag fråga hur du menar, att du skulle flytta upp om du inte behövde jobba?På landet i Norrland med utsikt
Om jag inte behövde jobba
Som boendes med antika jättefönster och på jakt efter nytt boende kan jag bekräfta att de är starkt beroendeframkallande även fast de är jobbiga att hålla rena med alla spröjsade glas. De är gudomligaJag med! Herregud vad jag blir avundsjuk på de som bor med stoora fönster (tills jag tänker på att de måste putsas ibland...)
Det där drömmer jag också om ibland. Men jag vet inte om det i längden skulle vara så bra för mig, jag har en tendens att isolera mig lite för mycket ändå. Men tanken är lockande.Jag tänker ibland att jag vill bo i en stuga mitt ute i ingenstans i min ensamhet. Utan el och allt sånt där. Bara jag också. Hämta mat och annat viktigt en gång i veckan, klara sig själv. Solpaneler. Ved. Kängor och rejäla ytterplagg. Någonstans att hämta vatten nära, enkelt dass. Badbalja. Hund som sällskap och tex hjälp när jag hämtar mat-dra släde med det i på vintern och vagn med maten i på sommaren.
Det skulle göra gott för min själ.
Jag tror det är isoleringen och enkelheten jag vill åt. Kravlösheten på något vis. Det är nog inte så bra att helt isolera sig så för min del heller kan jag tänka, skulle lätt kunna dra mig undan allt i en sådan situation, så ur den synvinkeln är det kanske inte nyttigt.Det där drömmer jag också om ibland. Men jag vet inte om det i längden skulle vara så bra för mig, jag har en tendens att isolera mig lite för mycket ändå. Men tanken är lockande.
Haha jag har stora skulder så flytta är inte ett alternativ för tillfället.Lärarjobb finns det gott om häruppe. Får jag fråga hur du menar, att du skulle flytta upp om du inte behövde jobba?
Ah, då förstår jag. Då håller jag en tumme så den biten löser sig för digHaha jag har stora skulder så flytta är inte ett alternativ för tillfället.
Men vinner jag på lotto nån gång kanske
Men vaaa? Jag vill bo i fjällvärlden för att jag älskar att kunna se så långt, se fjäll flera mil bort. Utsikten. När det är platt ser man ju aldrig nånting?Har bott i Danmark i typ 15 år och älskar det platta landskapet där man kan se låååångt . När jag bodde i fjällvärlden i Norge ett år och konstant kände mig smått klaustrofobisk, så förstod jag att det nog handlade om att jag växt upp på slätten (mellan Uppsala och Stockholm) och liksom alltid varit van vid det där att kunna se långt .
Så om jag någonsin flyttar tillbaka till Sverige så vill jag bo ganska platt och nära vatten. Skåne är charmigt! Men jag älskar också det "milda" landskap som Uppland är, med allt från skog till slätt, sjö och hav .
Det där drömmer jag också om ibland. Men jag vet inte om det i längden skulle vara så bra för mig, jag har en tendens att isolera mig lite för mycket ändå. Men tanken är lockande.
Men vaaa? Jag vill bo i fjällvärlden för att jag älskar att kunna se så långt, se fjäll flera mil bort. Utsikten. När det är platt ser man ju aldrig nånting?