Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta hundar avlivas dock inte, utan de går runt hos diverse hundmänniskor tills det smäller till rejält i skallen på hunden eller att den har tur nog att komma till en vettig ägare.
Många av dessa mentala skräphundar skulle nog må bättre av att få avsluta sina dagar innan de kommer till den punkten!
Att till varje pris försöka rädda sådana hundar till livet genom att fördöma de ägare som hellre avlivar än riskerar att hunden blir en vandringspokal som kan få en knäpp när somhelst är inte rätt väg att gå, om man vill förändra folks syn på hundägande, hur man uppfostrar, sköter och stimulerar en hund på bästa sätt..
Om man nu sänker sig till den nivå att man kan kalla vissa hundindivider för "mentala skräphundar" ska jag också göra ett besök på den låga nivån och tycka att de mentala skräpmänniskor som skapar dessa problemhundar är de som borde få lämna jordelivet för att inte ställa till fler problem för sin omgivning. Om man inte klarar att ge en HUND ett bra, tryggt och harmoniskt liv (en hund har för sjuttsingen ganska enkla och basala behov för att må bra jämfört med oss människor), hur ska man kunna vara en bra förälder, en bra arbetstagare, en bra medlem i vårt samhälle?
Folk kommer undan alltför lätt i vårt samhälle, och jag tycker att för att förändra folks syn på hundägande bör man definitivt börja i den ändan att det tamejfasiken inte ska vara ok att först soppa till det för hundstackaren, och sen lösa problemet genom avlivning. Det är ju inte ok när det gäller missanpassade barn, som dessutom är betydligt svårare att rehabilitera än en hund. Så länge folk tror att det är ok att lösa sina problem på detta sätt, och dessutom uppmuntras till det och får klappar på axeln (såsom i detta forum) kommer definitivt inte attityderna till hundägande förbättras.
Det kanske vore trevligt. Men ingen har väl makt nog att gå omkring och skjuta av dom människorna som kanske inte kan eller inte vill?Om man nu sänker sig till den nivå att man kan kalla vissa hundindivider för "mentala skräphundar" ska jag också göra ett besök på den låga nivån och tycka att de mentala skräpmänniskor som skapar dessa problemhundar är de som borde få lämna jordelivet för att inte ställa till fler problem för sin omgivning.
Därför att de flesta förstår inte vad hunden har för behov. Man kan dessutom inte jämföra hundägandeskap med att bilda familj alla gånger. De flesta människorna kan trots allt sitt eget språk och förstår när ett barn är frustrerat/ledset/argt och VARFÖR det är det. För vi kan tala med varandra.Om man inte klarar att ge en HUND ett bra, tryggt och harmoniskt liv (en hund har för sjuttsingen ganska enkla och basala behov för att må bra jämfört med oss människor), hur ska man kunna vara en bra förälder, en bra arbetstagare, en bra medlem i vårt samhälle?
Berätta då hur du ska göra för att rädda alla hundar i det här landet som är missanpassade och behöver ett tryggt hem med en hundägare som kan läsa den och har all tid i världen att jobba med den och aldrig mer kan tänka sig omplacera den när kunskapen tar slut och man inte vet vad man ska göra?Folk kommer undan alltför lätt i vårt samhälle, och jag tycker att för att förändra folks syn på hundägande bör man definitivt börja i den ändan att det tamejfasiken inte ska vara ok att först soppa till det för hundstackaren, och sen lösa problemet genom avlivning. Det är ju inte ok när det gäller missanpassade barn, som dessutom är betydligt svårare att rehabilitera än en hund. Så länge folk tror att det är ok att lösa sina problem på detta sätt, och dessutom uppmuntras till det och får klappar på axeln (såsom i detta forum) kommer definitivt inte attityderna till hundägande förbättras
Jag är helt för en rensning.
Din fråga är komplex och är svår att svara på i några få meningar. Jag skulle gärna utveckla mina tankegångar lite mer, och ber att få återkomma i tråden. Nu måste jag rusa från jobbet och förbereda för en fest jag ska på ikväll.
Återkommer och tackar för mig för stunden.