Var hittar jag info om Lag-SM

Sv: Var hittar jag info om Lag-SM

Jag tycker det är oerhört tråkigt med alla protester!

Jag och mina lagkamrater blev själva utsatta för protester vilka jag tycker var helt onödiga!

För övrigt anser jag att TR måste förtydligas på många punkter, den såkallade "rättvisan" är ju mycket svår att följa med hjälp av TR´s ofta luddiga text.

Jag måste tillägga att jag anser att det TD på tävlingen i Bunge var rent av inkompetent! Om det är någon som bör kunna tyda TR så är det väl överdommaren och TD? I Chippendale-fallet betädde han sig helt galet och fälde ryttaren genom att skära av olika meningar från olika delar i TR.

Som kommentar ang. flygande starter och bett tycker jag att det är fegt att inte säga till personen ifråga före man lämnar in en anonym protest. Anser du att något är fel måste du ju våga stå för det!

Jag uppskattar dock terrängbanan skarpt! Den var välbygd och snygg och framridningen till terrängen var bra! :) Ser trots alla tråkigheter på Bunge fram imot ett SM nästa år oxå! :)

:eek::eek: Överdomaren på Bunge var inte en han !!! :eek::eek:

Kan det vara så att ÖD blev lite osynlig i skuggan av en högrest manlig TD :angel:

Som publik har jag massor av ? gällande själva arrangemanget.
Var fanns spänningen i tävlingen? (i och för sig inte helt unikt för Bunge).
Dressyrmomentet: ingen berättade för publiken vem som red på banan, inte heller fick vi besked om vilka straff de fått efter de ridit. Vid förfrågan vid sekreteriatet fick jag beskedet att jag kunde titta på stegen på sekreteriatet (som inte låg intill dressyrbanan) - efter varje ekipage!!:(
Hoppmomentet: härligt med speaker som gav besked om straff om än lite komplicerat. De som satt intill oss fattade ingenting eftersom de inte varit på FT förut "vad är det för poäng de pratar om?" Funktionärerna inne på banan var samstämmigt klädda i blå T-shirts, fint!
Terrängmomentet: suck - entréavgift för hela familjen, lite oväntat, men OK för den goda saken.
Super med en speaker som berättade hur det gick för de olika ekipagen ute på banan. Tyvärr fick hon inte backup på ridtider och publiken hade svårt att hänga med om det fanns någon spänning i denna tävling. Hur låg lagen/ekipagen till före o efter terrängen?
Försökte få tag i TL el ÖD men jag kunde inte finna någon som skulle kunna ikläda sig dessa roller - inte en väst eller armbindel så långt ögat nådde under tre dagar:confused:
Vi hade dock tre härliga dagar på Gotland, men jag hade nog förväntat mig lite mer av ett SM (status??).
Marknadsföringen av tävlingen vände sig ju till allmänheten via dagstidningar o turistblad, man borde ha vänt sig lite mer som arrangörer även till denna kategori av människor:idea:

Super med en speaker som berättade hur det gick för de olika ekipagen ute på banan.

:cool: och som (åtminstånde i CNC*) rapporterade om massor av stopp som sen inte stod att finnas någonstans...:eek:

:cool: och som (åtminstånde i CNC*) rapporterade om massor av stopp som sen inte stod att finnas någonstans...:eek:

Ja, som många borde hörde och SÅG, men som sen liksom inte bara fanns där ...:angel:

Trist, trist trist.

Eller som den hindervakt vi såg när vi gick banan (* gick då) som tillsammans med sin kompis tävlade i vem som kunde stå på händer längst:crazy: Det var väl en jättebra grej just då?

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Mojma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 266
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar