Var hittar jag info om Lag-SM

Sv: Var hittar jag info om Lag-SM

Jag red på "jaktkandar" på min d-ponny, å på det fanns det "hål", Hade ingen aning om det?? Fast de e ju några år sen nu men...:angel::) iofs hade jag tygeln i de stora men hålen fanns ju där iaf....

Jag råkar veta att om vi lagt in protest, så hade det gått igenom att i princip ALLA utom 2 (enligt dressyrdomaren) red fel, utan hennes initiala vetskap, i "15 m halvvolt" åt båda hållen. Undrar vad det hade gjort åt medaljerna..? Eftersom jag vet vilket lag de rätt ridande fanns :angel: men men det räcker ju att veta hur det var

Som med allting annat med protester på ponnysidan hade någon sett mamman rida ponnyn efter det att sekretariatet öppnat på torsdagen vilket räknades att tävlingen var öppnad. Detta ledde till att de blev uteslutna:eek:. Så till er ponnyföräldrar som rider era barns ponnier, rid dom aldrig på tävlingsplats om ni inte vet när tävlingen räknas ha börjat:o

Fast jag måste få tycka - att varför skall man som förälder rida ponnyn på tävlingsplatsen? Har inte ryttaren själv så mycket kunskap och känsla är det nog bättre att stanna hemma och träna lite mer,?! Jag kanske är helt naiv nu:o

O bettet ??? vilken tur vi har - blev rekommenderade att prova ett sådant bett (vilket vi gjorde igår) fungerade bra mkt bättre än både pelham och pessoa - så jag förstår vad ni menar. Som tur var bestämde dottern och jag oss för att inte prova det på tävling första gången, annars hade vi med dykt upp där som fån!!! Nu skall här läsas TR.

Senast ändrad:

Jag råkar veta att om vi lagt in protest, så hade det gått igenom att i princip ALLA utom 2 (enligt dressyrdomaren) red fel, utan hennes initiala vetskap, i "15 m halvvolt" åt båda hållen. Undrar vad det hade gjort åt medaljerna..? Eftersom jag vet vilket lag de rätt ridande fanns :angel: men men det räcker ju att veta hur det var

Ja vi vet med... "MENTALA MEDALJER" är ett bra uttryck när man blir som mest besviken:crazy:

Fast jag måste få tycka - att varför skall man som förälder rida ponnyn på tävlingsplatsen? Har inte ryttaren själv så mycket kunskap och känsla är det nog bättre att stanna hemma och träna lite mer,?! Jag kanske är helt naiv nu:o

Håller helt med:bow:, dessutom en regel som inte borde gå att misstolka och som alla jag pratat med är väl medvetna om...

kl

Så himla tråkigt med alla protester, det är så typiskt vuxet. Jag tänker på hur de stackars barnen kommer bli när de växer upp. :crazy: Likadana.

Tråkigt med protesterna vet jag inte, det verkar ju som om de flesta varit befogade...och rätt ska väl ändå vara rätt? Reglerna finns ju av en anledning.
Däremot så är det tråkigt att det varit så mycket strul, & att folk inte verkar ha så mycket till samvete. Men det är ju heller inga nyheter direkt...

måste fråga vilken klass var de alla red fel i?

Vägen för 15 m halvvolt reds ej korrekt i den 1*. Det har kommit klargörande skiss från FEI, men som inte riktigt nått Sverige på officiell väg. (La inte in protest)

Vägen för 15 m halvvolt reds ej korrekt i den 1*. Det har kommit klargörande skiss från FEI, men som inte riktigt nått Sverige på officiell väg. (La inte in protest)

Men så länge det inte är officiellt och gjorts några ändringar på varken program eller protokoll (finns inget hos förbundet om ändringar eller förtydligande) kan ju ingen bli nerdömd för felridning:confused: i så fall skulle det vara katastrof:eek:. Förbundets uppgifter och information är det man följer.
Men det skulle vara tacksamt om du kan tala om och länka var informationen om detta finns:idea:

*kl

Jag lyckades såklart slarva bort lappen med adressen till hemsidan med foton. :angel:
Är det någon som har koll på vilken adress det var? :)

*kl

Jag lyckades såklart slarva bort lappen med adressen till hemsidan med foton. :angel:
Är det någon som har koll på vilken adress det var? :)

Fanns det en sådan sida? Den vill vi med ha tag i i så fall,
ses vi förresten den 15-17/8, vad jag förstod skulle ni med åka??
:grin::grin::grin:

Jättekul med alla bilder och referatet på dubbeluppslag i Ridsport.
:D:D:D

Jo så här galet är det :o :o :o (ni skall veta att jag fått rejält på pälsen för att missat detta....:angel: ÖD-kåren i Dalarna är inte att leka med)

Va, var hittar man det?Har själv varit i kontakt med Ulf på ridsportförbundet för två år sedan ang detta bett.Urdåliga bilder i TR, men fick till besked att sätta tygeln (i bettringen).:confused:
Ja, ja, har nu suttit och tittat på alla fina bilder från Lag SM och lade märke till alla ( i dessa protest tider) som inte hade medical card på vänster arm. På Tågarps fälttävlan hade de inte kommit ut i terrängen.
Nä, jag tycker ialla fall att ser man att något är fel så kan man säga till innan skadan är skedd eller säga till personen efteråt, när det gäller tex utrustning.Trodde vi som höll på med fälttävlan var kända för att hjälpa varandra inte sätta dit varandra eller:confused:
Givetvis skall rätt vara rätt under ritterna och där får man ju hoppas att både funktionärer och ryttarna gör sitt:bump:
Var inte själv på plats. Nu blev det mycket mer än bett -frågan, hoppas det inte gjorde något.
Hoppas på en fortsättning med fälttävlan att vi hjälps åt med reglerna, för det kan vi nog alla dra nytta av.

Det allra mest humoristiska var när en ryttare kommer till seketariatet och säger att hennes stopp inte står med på listan. Ryttaren får då till svar att hon får överklaga och betala hundra kronor för att ändra hennes resultat, det var faktiskt så otroligt dumt så att det blev roligt :eek::rofl:

Du skojjar? Det e helt sjukt ju... :eek:

Finfina bilder i ridsport Murray!! :)

Senast ändrad av en moderator:

Om halvvolten påbörjas strax innan bokstaven ska den ridas ända till kortsidan. De dömer fel för så som vi gör i Sverige (vänder in med den första halvan för liten) om man kommer utomlads. Jag har uppmärksammat FEI på att info ej gått ut till alla. Förhoppningsvis kommer det även Sverige tillhanda

Tråkigt med protesterna vet jag inte, det verkar ju som om de flesta varit befogade...och rätt ska väl ändå vara rätt? Reglerna finns ju av en anledning.
Däremot så är det tråkigt att det varit så mycket strul, & att folk inte verkar ha så mycket till samvete. Men det är ju heller inga nyheter direkt...

Håller med. Supertråkigt att protester behövs men tyvärr nödvändigt. TR är till för att följas och om då vissa anser sej stå över TR så får vi andra protestera. :mad:
Man kan verkligen fundera på hur samvetet funkar för dessa MEN jag har märkt att om man ofta upprepar en sak så uppfattar man uppenbarligen det som sanning. Hörde en del på Nordiska som gjorde mej mörkrädd. :o

Jaa hon ger en riktigt bra känsla :love:

Hon gör det väldigt lätt för mig nu för tiden.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Mojma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 266
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol