Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som med allting annat med protester på ponnysidan hade någon sett mamman rida ponnyn efter det att sekretariatet öppnat på torsdagen vilket räknades att tävlingen var öppnad. Detta ledde till att de blev uteslutna. Så till er ponnyföräldrar som rider era barns ponnier, rid dom aldrig på tävlingsplats om ni inte vet när tävlingen räknas ha börjat
Jag råkar veta att om vi lagt in protest, så hade det gått igenom att i princip ALLA utom 2 (enligt dressyrdomaren) red fel, utan hennes initiala vetskap, i "15 m halvvolt" åt båda hållen. Undrar vad det hade gjort åt medaljerna..? Eftersom jag vet vilket lag de rätt ridande fanns men men det räcker ju att veta hur det var
Fast jag måste få tycka - att varför skall man som förälder rida ponnyn på tävlingsplatsen? Har inte ryttaren själv så mycket kunskap och känsla är det nog bättre att stanna hemma och träna lite mer,?! Jag kanske är helt naiv nu
Håller helt med, dessutom en regel som inte borde gå att misstolka och som alla jag pratat med är väl medvetna om...
Vägen för 15 m halvvolt reds ej korrekt i den 1*. Det har kommit klargörande skiss från FEI, men som inte riktigt nått Sverige på officiell väg. (La inte in protest)
*kl
Jag lyckades såklart slarva bort lappen med adressen till hemsidan med foton.
Är det någon som har koll på vilken adress det var?
Jo så här galet är det (ni skall veta att jag fått rejält på pälsen för att missat detta.... ÖD-kåren i Dalarna är inte att leka med)
Va, var hittar man det?Har själv varit i kontakt med Ulf på ridsportförbundet för två år sedan ang detta bett.Urdåliga bilder i TR, men fick till besked att sätta tygeln (i bettringen).
Ja, ja, har nu suttit och tittat på alla fina bilder från Lag SM och lade märke till alla ( i dessa protest tider) som inte hade medical card på vänster arm. På Tågarps fälttävlan hade de inte kommit ut i terrängen.
Nä, jag tycker ialla fall att ser man att något är fel så kan man säga till innan skadan är skedd eller säga till personen efteråt, när det gäller tex utrustning.Trodde vi som höll på med fälttävlan var kända för att hjälpa varandra inte sätta dit varandra eller
Givetvis skall rätt vara rätt under ritterna och där får man ju hoppas att både funktionärer och ryttarna gör sitt
Var inte själv på plats. Nu blev det mycket mer än bett -frågan, hoppas det inte gjorde något.
Hoppas på en fortsättning med fälttävlan att vi hjälps åt med reglerna, för det kan vi nog alla dra nytta av.
Det allra mest humoristiska var när en ryttare kommer till seketariatet och säger att hennes stopp inte står med på listan. Ryttaren får då till svar att hon får överklaga och betala hundra kronor för att ändra hennes resultat, det var faktiskt så otroligt dumt så att det blev roligt
Tråkigt med protesterna vet jag inte, det verkar ju som om de flesta varit befogade...och rätt ska väl ändå vara rätt? Reglerna finns ju av en anledning.
Däremot så är det tråkigt att det varit så mycket strul, & att folk inte verkar ha så mycket till samvete. Men det är ju heller inga nyheter direkt...