Var hittar jag info om Lag-SM

Sv: Var hittar jag info om Lag-SM

Eftersom jag inte fick rida på söndagen blev det en hel del fotograferande ;). Fotade bara enstaka ryttare fre och lör (klubbkamrater, bukare och Binney för aichas skull :D) men alla ponnyer och hästarna i *-klassen i terrängen.

Vad du är snäll! :love: Och Grålle också, så fin! :bump:

(fast du har fått med några bilder i slutet på båda som inte är Binney & Grålle. ;) )

Såg sen också i resultatlistan att den individuella segraren i 90-klassen för ponny hade straff i terrängen som inte kommit dit, vilket hade ändrat resultatet igen:o

Fast det stämmer inte. Kolla hennes tid. Ryttaren red ytterligare en ponny som fick lite tidsstraff och det är dessa straff som blivit lagda på henne i lag-resultatet. Dvs laget har fått MER straff än vad de ska ha plus.

*kl*

Efter allt jag har fått höra så känns det nästan skönt att man åkte till Enköping istället... :angel: Tycker lite synd om Gotland, men varför kan inte tävlingsarr lära sig att man MÅSTE ha kompetenta hinderdomare?! Det är en rätt trist eftersmak på hela tävlingen.

Fast det stämmer inte. Kolla hennes tid. Ryttaren red ytterligare en ponny som fick lite tidsstraff och det är dessa straff som blivit lagda på henne i lag-resultatet. Dvs laget har fått MER straff än vad de ska ha plus.

Var ju för väl det!!!

Vad du är snäll! :love: Och Grålle också, så fin! :bump:

(fast du har fått med några bilder i slutet på båda som inte är Binney & Grålle. ;) )

Jättefina bilder:bow::bow::bow:

Emma överlycklig, har inte så många hoppbilder.
Förresten den berömda pliktporten på "vågen" är den som ngn missade men inte fick fel/diskad för...

Inga tidsfel i terrängen för KD, felregistrerat enl. sekreteriatet - kollade!

Och att en sån sak kan hända fullbordar ju bara fiaskot ;)

Kan bara tillägga att vi har direkt inget att vinna eller förlora på om den ena eller andra hade mer eller mindre fel, båda lagen harvade på mittfältet ändå (vilket vi är ganska nöjda med) så mina observationer är helt opartiska jag tycker bara det är patetiskt och oerhört tråkigt för sporten att det får gå till så här.

En av våra hästryttare hade f.ö ett stopp som inte fanns med, det rapporterades dock i högtalarna som "alternativ väg":eek: hur det nu kan vara det när hästen tvärstannar framför ett hinder och sen på förnyad anridning hoppar en annan del av hindret :rofl:. Ryttaren ifråga tänkte ändra detta i sekretariatet men gav upp när hon såg kaoset och eftersom hon ändå var nästan sist så....

Förresten den berömda pliktporten på "vågen" är den som ngn missade men inte fick fel/diskad för...

Då var det alltså fler som missade den :confused: för dotter vart i alla fall diskad (helt korrekt)

Eftersom jag inte fick rida på söndagen blev det en hel del fotograferande ;). Fotade bara enstaka ryttare fre och lör (klubbkamrater, bukare och Binney för aichas skull :D) men alla ponnyer och hästarna i *-klassen i terrängen.

Va fina bilder du har tagit!
Massor med fart och fläkt
Proffsjobb helt klart! :bow:

/Max

Tack! Proffsjobb vet jag inte, snarare flitig och ambitiös amatör.

Här är några av mina favoriter om det är någon som inte orkar kolla igenom hela albumen:
22588999.jpg

22605971.jpg

22590907.jpg
(Matz gick klockrent genom vattnet och det är svårt att inte bli glad av ryttarens leende)
22591114.jpg

22591289.jpg
(härlig min)
22591450.jpg

22591501.jpg

22591527.jpg

*kl*

Efter allt jag har fått höra så känns det nästan skönt att man åkte till Enköping istället... :angel: Tycker lite synd om Gotland, men varför kan inte tävlingsarr lära sig att man MÅSTE ha kompetenta hinderdomare?! Det är en rätt trist eftersmak på hela tävlingen.

mm fast nu var det inte bara hinderdomarna som strulade. Det är fler inblandade. :angel:
och alla får man inte välja själv

Jag tänker inte kommentera rena funktionärsproblem för jag är naiv nog att tro att alla gör så gott de kan utifrån den utbildning och instruktioner de fått och vi är tacksamma för att klubbarna arrangerar tävlingar åt oss. Sen inte sagt att saker inte kan förbättras....
Nej, intressantare är att diskutera : vad gör jag /du när vi ser nåt som verkar eller helt klart är fel (enl. TR eller normal hästhyfs):
A/ Tittar åt andra hållet och låtsas som ingenting
B/ Anmäler till överdomaren bums
C/ Tänker att det här kan vi lämna in protest om ifall att vi tjänar på det resultatmässig senare
D/Säger till personen ifråga att det kan vara fel och att man bör kolla upp det så man slipper framtida krångel.
E/ Eget alternativ
Tänk efter och skaffa dej ett eget förhållningssätt !!

Som gammal morsa och lärare dessutom är jag helt klart miljöskadad, det är jag som är den där tanten som alltid har åsikter om hästar i grimma på tävlingsplatsen. Jaha, nu vet ni vem jag är !!:angel:
Men så är det när man ska fostra,konsekvent måste man vara.Men jag måste medge att på Bunge gav jag upp till slut, det måste vara de öppna vidderna som gör det så motbjudande att ta på tränset för en promenad....gäller stora som små ryttare.

Efter att i två dar ha hört på gnäll från en medtävlande om en ryttare som använde sitt bett på ett otillåtet sätt (och gjort det tidigare under säsongen också) gick vår lagledare till den ryttaren och pratade med hennes mamma om saken och sa att det var klokt att kolla upp saken. De visste inte om just den bestämmelsen och slapp rida in på prisutdelningen felbetslad. Tänk om medtävlaren gjort så redan första gången man såg det, så mycket "gnällenergi" som sparats !!
Jag har alltid tyckt att ft-folk verkat synnerligen justa och hjälpsamma men efter att ha stått och hört tugget utanför Bungesekretariatet så har jag förstått att det finns både och här med.

och mfl:
Tack! Fick precis ett mail från ridsport och 5 bilder kommer publiceras! :banana:

*skratt*

Tänk om det vore så väl. Nej, jag har bara haft tur och glidit in på ett bananskal tack vare Aicha :bow:

Tänk, att jag faktiskt ÄR snäll ibland! :D :angel:

Kanonbra ju, bara att tjata på dom, de har ju inte så många fotografer ute på ft. Och att du är duktig, det vet vi ju redan. ;)

Verkligen superfina bilder Murray!! får man anlita dig? ;) (förresten det va jag som stod me axtelius på terrängen o pratade med dig när du fotade under ponnysarna, jag visade denna bild jag tagit på dig o sigge ;))

22622616.jpg

Gotland måste tjänat på alla protest-kostnader ;) kanske dags att höja priset för en protest? ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
908
Senast: Mojma
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 270
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar