Sv: Var hittar jag info om Lag-SM
Jag tänker inte kommentera rena funktionärsproblem för jag är naiv nog att tro att alla gör så gott de kan utifrån den utbildning och instruktioner de fått och vi är tacksamma för att klubbarna arrangerar tävlingar åt oss. Sen inte sagt att saker inte kan förbättras....
Nej, intressantare är att diskutera : vad gör jag /du när vi ser nåt som verkar eller helt klart är fel (enl. TR eller normal hästhyfs):
A/ Tittar åt andra hållet och låtsas som ingenting
B/ Anmäler till överdomaren bums
C/ Tänker att det här kan vi lämna in protest om ifall att vi tjänar på det resultatmässig senare
D/Säger till personen ifråga att det kan vara fel och att man bör kolla upp det så man slipper framtida krångel.
E/ Eget alternativ
Tänk efter och skaffa dej ett eget förhållningssätt !!
Som gammal morsa och lärare dessutom är jag helt klart miljöskadad, det är jag som är den där tanten som alltid har åsikter om hästar i grimma på tävlingsplatsen. Jaha, nu vet ni vem jag är !!
Men så är det när man ska fostra,konsekvent måste man vara.Men jag måste medge att på Bunge gav jag upp till slut, det måste vara de öppna vidderna som gör det så motbjudande att ta på tränset för en promenad....gäller stora som små ryttare.
Efter att i två dar ha hört på gnäll från en medtävlande om en ryttare som använde sitt bett på ett otillåtet sätt (och gjort det tidigare under säsongen också) gick vår lagledare till den ryttaren och pratade med hennes mamma om saken och sa att det var klokt att kolla upp saken. De visste inte om just den bestämmelsen och slapp rida in på prisutdelningen felbetslad. Tänk om medtävlaren gjort så redan första gången man såg det, så mycket "gnällenergi" som sparats !!
Jag har alltid tyckt att ft-folk verkat synnerligen justa och hjälpsamma men efter att ha stått och hört tugget utanför Bungesekretariatet så har jag förstått att det finns både och här med.