Sv: Var hittar jag info om Lag-SM
kl
Som vanligt kändes hästen fin på framridningen men blev lite spänd innanför de vita staketen.
jag var så där nöjd med vår prestation. hästen var visserligen lydig men jag fick inte fram så mycket
schvung. fick några 8or, några 6or och resten 7or, hamnade på 48,6 straff och det kändes ganska rimligt.
hoppningen vill jag glömma. hade jag tänkt till lite hade jag insett att det vore på sin plats att
rida hästen lite på morgonen. men nu satt jag upp 20 min innan start och hästen var mer eller mindre
sjövild och kastade sig mot hindren på framridningen. det var inte mycket som stämde under vår hopprunda
och med en rivning kom vi lindrigt undan.
terrängbanan gick i platt terräng, inte så många teknikhinder utan hyggligt maffiga hinder väl utspridda
längs banan. efter råd från tränare hade jag bytt betsel och boostat mitt självförtroende och vi gled runt banan
med bra flyt. eftersom det gällde laget och ett ev brons safade jag lite extra på vissa hinder eftersom jag visste
att vi inte hade råd med något stopp. vi kom in 9 sek över tiden med en häst som gärna gått några hinder till.
http://s82.photobucket.com/albums/j280/pidestala/?action=view¤t=LagSMBungeXC1.flv
det blev nervös väntan på resultat. det drog ut på tiden innan de kom och då var där en hel del felaktigheter.
bl a hade en av våra ryttare fått ett stopp + tidsfel. detta rättade dock till direkt, de hade läst på en
annan häst och skrivit in det resultatet...
till slut var det i alla fall klart och vi fick bronset med mycket liten marginal!
det var en hel del tjafs och strul om resultatet, det hörde jag upp vid sekretariatet men jag försökte hålla mig
utanför och inte lyssna.
jag har inte blivit avskräckt av lag-SM, tvärtom, jag rider gärna igen nästa år!