Var hittar jag en Lagotto?

P

Pyssel-Fia

Vi är intresserade av att skaffa en Lagotto. :banana: Har varit i kontakt med en uppfödare men hon hade ingen möjlighet att ta emot folk som ville komma och "kolla in" rasen. Min man har nämligen aldrig träffat en Lagotto så vi skulle vilja åka och träffa en så han får se hur de är.

Vi bor inte så långt från Stenungsund och Uddevalla, så någonstans runt där hade ju varit bra.

Är det någon som känner till några uppfödare eller personer som har en Lagotto så skulle jag jättegärna vilja komma i kontakt med dem. Har mailat till olika brukshundklubbar men inte fått något napp än.
Har hört att det skall finnas en kennel på Tjörn som heter Terriccio's, men har inte hittat något nummer dit.

Är det någon som vet hur en Lagotto funkar med allergiker? Har hört att det brukar funka.

Tacksam för svar. :bump:
 
Sv: Var hittar jag en Lagotto?

Min väninna har en lagotto valp. Kan om möjligt se till att du får hennes e mail så kan hon berätta lite om lurvet.
 
Sv: Var hittar jag en Lagotto?

Du kan alltid ringa SKK för att höra om uppfödare i närheten.
Annars finns uppfödare dels på www.lagotto.org (klubben), dels på www.lagottopronto.com (nättidning).

Allergi är oftast individuell, men är det själva pälsen och fällandet man inte tål så kan en lagotto fungera då den pälsen som lossar fastnar i krullorna.
Man kan inte välja ras enbart efter allergi, fast det kanske du redan vet ;) .

Har en lagotto (och har träffat en del) så vill du veta nåt så är det bara att fråga på :D . Annars tycker jag att nättidningen jag skrev ovan är en utmärkt källa för information!
 
Sv: Var hittar jag en Lagotto?

Såg annons i en tidning idag om Lagotto till salu. De skulle kosta 16 tusen. Ligger de verkligen så högt i pris?
 
Sv: Var hittar jag en Lagotto?

Ett tips är att gå på någon större hundutställning som tex SKK har. Där finns ju både ägare och uppfödare samlade som du kan prata med.
 
Sv: Var hittar jag en Lagotto?

Vi har en lagotto. Fråga gärna om det är något du undrar :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 631
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 854
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 339
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp