Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

Sv: Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

Jag har min fäst på shabraket. Har inte ländtäcket på hästen så länge så har inte brytt mig att sätta på det också. Aldrig fått anmärkt.
Har slutat ha på tränset efter att ha haft ett antal känsliga individer som stördes av den där och skakade på huvudet.

Har sytt fast ena kardborre-delen på mina vita tävlingsshabrak, så det är lätt att dra av/sätta på delen med siffrorna till tävling.

I dressyren på höger sida av tränset, i hoppning på tränset eller i förbygeln.

Om jag rider 1 klass har jag den på stigbygeln men om jag ska rida 2 klasser så vill man ofta ta av sadeln mellan klasserna och då har jag den på tränset eftersom den måste vara synlig hela tiden.

Har inte läst alla svar, men när jag jobbade i ett hoppstall så fäste ryttarna nummerlappen i stigläderstroppen på sadeln. Alltså på delen ovanför den lilla öglan man stoppar in stroppen i. Så lappen var liksom under rumpan, bakom skänkeln liksom.
Förstod nån?:p

Så gjorde jag också när jag tävlade hoppning. Men kan inte göra det på dressyrsadeln.

Kl

Har på schabraket. Flyttar den till täcket eller tränset om jag tar av sadeln. Såg en på en dressyrtävling tidigare i vår som hade den på ena tygeln, mitt på, mitt emellan bettet och handen. Otroligt fult! Haha

kl

Efter att ha tappat otaliga nummerlappar från träns, förbygel, sadel m.m. kör jag säkerhetsnål och fäster i schabraket!

107526.jpg

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 483
Senast: Fiorano
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 421
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka