Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

feel

Trådstartare
Ja var fäster ni nummerbrickan?

Sist hade jag i tränset, men njaaa är inte helt nöjd med den placeringen. Stigbygeln har jag sett att många har i.

Funderade på att fästa den på schabraket men om man behöver ridtäcke på framridningen så syns ju inte brickan...

I-landsproblem ;)

Sv: Var har ni nummerbrickan när ni tävlar?

ha 2st :D en på schabraket och en i ländtäcket :idea: (som hoppryttare har man det mer bekvämt, bara att sätta den i förbyglen så syns den klart och tydligt utan att vara ivägen :p)

Har den på schabraket och har faktiskt aldrig tänkt på att jag döljer den med länd/ridtäcke:o. Men som Buck säger löser man det enkelt med att ha en på det täcket också:). Att ha den på tränset tycker jag ser gräsligt ut:p.

Har den på schabraket, och har, precis som Fiorano, aldrig tänkt på att jag döljer den med täcke. Tycker den är minst framträdande om den sitter på schabraket, och jag stör mig så hemskt på den annars!

Enligt TR så ska ju nummerlappen vara synlig på hela tävlingsområdet dvs även innan du fått på sadeln. Det smartaste är väl att ha den på tränset, men det är inte snyggt. Jag har min på schabraket. Några gånger har jag haft en på tränset som jag tagit bort efter det att jag sadlat. Man riskerat dessutom böter på 100 kr om inte nr.lappen syns

Jag har nr lappen i tränset. Kanske inte jätte snyggt, men praktiskt och enkelt!

Man kan ha säkerhets nål och så finns det även sånna med kardborre i :) Både på schabraket och lappen :)

Jag har de på tränset och tycker att det är den självklara platsen.
Tränset måste ju vara på hästen och tappar du hästen finns ju tränset kvar.
Sadeln måste man ju inte ha på hela tiden.
Tycker det är rent av konstigt att man får ha nr lappen på annat ställe...

Jag har alltid en på tränset när jag lastar ur. Tar bort den sen när jag har sadlat, har en sån där nr.lapp som sitter med kardborre på schabraket.
En gång stoppade huvuddomaren mej på framridnigen och tyckte att det var ju bra att vara dubbelt så säker:meh: Hade glömt ta bort nr.lappen på tränset:D

Jag har de på tränset och tycker att det är den självklara platsen.
Tränset måste ju vara på hästen och tappar du hästen finns ju tränset kvar.
Sadeln måste man ju inte ha på hela tiden.
Tycker det är rent av konstigt att man får ha nr lappen på annat ställe...

Efter att nummerlappen lossnade på ena sidan när jag red in på banan har jag slutat ha den på tränset. Hästen blev superirriterad och skakade på huvudet hej vilt. En funktionär fick rusa fram och ta bort den. Aldrig mer. Numera har jag den på schabraket, där stör den inte i alla fall.

På höger sida på tränset (så att rosettsidan är fri... ;)).
Som hoppryttare så är det enklast eftersom jag måste ha den vid besiktningen också och sen orkar jag inte flytta den.

På höger sida på tränset (så att rosettsidan är fri... ;)).
Så placerar jag också nummerlappen - av samma anledning :D

Jag har tänkt att jag skulle ha en lapp lite provisoriskt på tränset direkt vid urlastning och när man leder runt på osadlad eller täckad häst och sedan en på schabraket, men skulle nog glömma ta av den på tränset då. Och har vant mig så mitt öga störs inte av att ha nummerlappen på tränset. Däremot stör det mig något otroligt med nummerlappar på stigbyglarna, då ser jag bara en vit fläck som guppar runt.

Jag har den på höger sida tränset men knappast pga samma anledning :p

Jag är så inkörd på utställning och där är det höger sida som gäller!

Jag har en på schabraket, men hakar på en på tränset vid urlastning iom att jag skrittar fram länge för hand.
Det är inte alls svårt att komma ihåg att haka av den när jag inte behöver den längre.

*kl*

Tränset har jag nummerlappen på. Tycker att det är fult på stigbygeln eller schabraket och dessutom tycker jag att det syns bäst på tränset.

Jag brukar sätta min på stigbygeln. Tycker det är så fult att ha den på tränset

Brukar ha två brickor, en på schabraket och en i täcket om jag väljer att leda runt hästen i det. Syr fast dem.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 483
Senast: Fiorano
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 421
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka