Var finner jag en hästintresserad kille o dela livet med?!

Sv: Var finner jag en hästintresserad kille o dela livet med?!

Jag kan bara säga hur jag ser på det. Jag kan tänka mig att jag skulle kunna bli intresserad av hästar och jag skulle gärna testa att rida, problemet är att det enda sättet som en snart 40-årig man kan komma in i hästvärlden är genom att träffa någon kvinna som har häst.

Att träffa hästintresserad kvinna är verkligen inte enda sättet. Kan radda upp några förslag:
Gå till en ridskola, anmäl dig och börja. Och vips så får du massor av nya bekantskaper och en ingång till hästvärlden.
Gå en hästig kurs i något som verkar intressant. Du kan vara fotfolk, dvs att du deltar utan häst, mer som publik.
Gå på hästevenemang, där finns massor av hästfolk.
Bli bekant med en hästkille, finns en hel del sådana med, om man ser efter.

Men allt detta förutsätter förstås att du är intresserad av hästar i sig också, inte bara av att träffa en hästintresserad kvinna.
Prova, om du blir hästintresserad genom lite hästkontakt.

Har själv ingen hästkille men är det enda kriteriet som du letar efter?
Sen finns det ju en massa olika dejtingsidor.Träffade min på mötesplatsen för lite mer än 2 år sedan.Nu har jag ju ingen häst men två katter och han har nu med blivit intresserad. Följer med på kattutställningar mm.

Näpp lite svårt när vi fortfarande bor tillsammans och jag är inte intresserad av nåt nytt.
:D
Men huruvida man ska vara tillsammans eller ej är ju upp till bägge, inte bara till en? Känns märkligt att du motiverar ditt förhållande med att "du inte är intresserad av nåt nytt"? :confused: Hon då? Har hon nån vilja i det där?

Näpp lite svårt när vi fortfarande bor tillsammans och jag är inte intresserad av nåt nytt.
:D

Kanske en dum fråga då, men då är du väl inte upptagen? Visst att det kan vara svårt att hitta någon när man inte ännu inte flyttat ut från den före detta gemensamma bostaden. Men inte är du väl upptagen?

Att träffa hästintresserad kvinna är verkligen inte enda sättet. Kan radda upp några förslag:
Gå till en ridskola, anmäl dig och börja. Och vips så får du massor av nya bekantskaper och en ingång till hästvärlden.
Gå en hästig kurs i något som verkar intressant. Du kan vara fotfolk, dvs att du deltar utan häst, mer som publik.
Gå på hästevenemang, där finns massor av hästfolk.
Bli bekant med en hästkille, finns en hel del sådana med, om man ser efter.

Men allt detta förutsätter förstås att du är intresserad av hästar i sig också, inte bara av att träffa en hästintresserad kvinna.
Prova, om du blir hästintresserad genom lite hästkontakt.

Men ses man inte som lite suspekt (förutom att bli kompis med hästkille) om man gör något av detta? Kommer inte de flesta att tänka att man gör det bara för att få en chans att stöta på alla kvinnor som finns i den miljön?

Att hålla på med hopptävlingar är nog inte min grej, men eftersom jag gillar att vara i naturen har jag en känsla av att det måste vara kul att komma ut i naturen genom att rida i skogen på skogsvägar.

Men ses man inte som lite suspekt (förutom att bli kompis med hästkille) om man gör något av detta? Kommer inte de flesta att tänka att man gör det bara för att få en chans att stöta på alla kvinnor som finns i den miljön?

Att hålla på med hopptävlingar är nog inte min grej, men eftersom jag gillar att vara i naturen har jag en känsla av att det måste vara kul att komma ut i naturen genom att rida i skogen på skogsvägar.
Men ärligt, spelar det någon roll?

Är du seriöst intresserad av att lära dig om hästar och ridning så kommer det att märkas. Skulle du dessutom vara intresserad av att träffa en tjej, så kan jag inte tänka mig att någon skulle tycka illa om dig för det.

Du har helt rätt i att det är fantastiskt att komma ut i skogen på hästryggen. Du har fyra starka ben under dig som bär dig vart du vill (i alla fall ibland :o)
Missunna dig inte det!

Visst kan man ge sig ut i hästvärlden utan att det ses som raggningsförsök. En äldre konstnär jag jobbade med hade varit intresserad av hästar hela sitt liv men i hans ungdom var det bara fint folk och millitärer som red så vid 82 års ålder började han rida på mina hästar. Han verkade ha fallenhet och känsla för det.

Sen så betalade han ju för att se mig naken också. :D Men det blev fina tavlor av det. ;)

Tvärt om, man hinner ju knappt visa sig i ett stall eller en ridskola innan kalabaliken utbryter och alla singeltjejer börjar slåss om vem som ska ha honom som just kom in genom dörren. :o

Visst kan man ge sig ut i hästvärlden utan att det ses som raggningsförsök. En äldre konstnär jag jobbade med hade varit intresserad av hästar hela sitt liv men i hans ungdom var det bara fint folk och millitärer som red så vid 82 års ålder började han rida på mina hästar. Han verkade ha fallenhet och känsla för det.

Sen så betalade han ju för att se mig naken också. :D Men det blev fina tavlor av det. ;)

Om inte annat så brukar det märkas rätt snabbt om det är raggning eller hästar som drar?

Kanske en dum fråga då, men då är du väl inte upptagen? Visst att det kan vara svårt att hitta någon när man inte ännu inte flyttat ut från den före detta gemensamma bostaden. Men inte är du väl upptagen?

Men bump jag är upptagen till jag har flyttat ut.;)
Sen är jag ledig men inte intresserad.

Jo bumpo, det är jag på ett sätt, för jag vill inte ha något. Och söker inte efter något heller, jag har en kvinna i mitt liv och vi reder oss bra tillsammans.
Min hund alltså :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag var ridskoletjejen uppväxt i stan. Han var bondsonen som flyttat till stan ...
När vi träffades och blev kära så gjorde vi en överenskommelse:
Han lär sig rida och jag lär mig åka slalom!
Resultat: Vi åker skidor en gång om året och bor på hästgård med var sin egen häst! ...och nästa år har vi varit gifta i 25 år ....

Mitt tips är således: hitta en partner med djurintresse och gör sedan en lämplig deal: riding mot .....

ps. Han rider bättre än vad jag åker skidor måste medges!

Jag vill också hitta en man med hästintresse. Gärna en westernkille eftersom jag är sugen på att utöka flocken med en quarter. Funderar liksom TS, hur gör man då? Känns lite knäppt att åka på clinics och spana bland snubbarna istället för på hästarna :d

Tycker också vi skapar en "hästtjej söker man" -tråd här på buke.

Och i min värld blev du ledig och tillgänglig i samma sekund som ditt förra förhållande tog slut. Din nuvarande adress har faktiskt ingenting i världen med din civilstatus att göra.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 625
Senast: Thaliaste
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 559
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V