Var får man tag på sele?

B

Bamses husse

Var får man tag på en sele till ardenner?
Går en sele till en vuxen ardenner normalt att ställa ner till till en ett:åring /två:årigs storlek?
Antar att dom är rättså dyra så man vill ju inte hålla på att köpa nya hela tiden för att han växer ur den, men det är kanske så det går till?
Jag vill ha tag på en sele som jag kan tumköra honom med och sedan för att dra en vagn med. :)

Sv: Var får man tag på sele?

Bamses husse skrev:
Var får man tag på en sele till ardenner?
Går en sele till en vuxen ardenner normalt att ställa ner till till en ett:åring /två:årigs storlek?
Antar att dom är rättså dyra så man vill ju inte hålla på att köpa nya hela tiden för att han växer ur den, men det är kanske så det går till?
Jag vill ha tag på en sele som jag kan tumköra honom med och sedan för att dra en vagn med. :)

Hej igen. Floby överskottslager har kanon bra selar. MEN dom kostar kulor. Det är armeselar.
Hööks har även dom en bra sele till bra pris.Ska du ha en arme sele så satsa inte på någon billig skit. Våra köpte vi på annons och den är nog ca. 50 år gammal. Så det lönar sig att lägga pengar på något bra.Dessutom så är en arme sele väldigt ställbar och kommer att passa på din nuvarande ardenner och din nästa och nästa och nästa........................Du hajar va? :idea:

Hej :)
Okej jyst!
Var det en armesele ni köpte?
I såfall vad kostar en sådan sele ungefär?

åke skrev:
Hej igen. Floby överskottslager har kanon bra selar. MEN dom kostar kulor. Det är armeselar.
Hööks har även dom en bra sele till bra pris.Ska du ha en arme sele så satsa inte på någon billig skit. Våra köpte vi på annons och den är nog ca. 50 år gammal. Så det lönar sig att lägga pengar på något bra.Dessutom så är en arme sele väldigt ställbar och kommer att passa på din nuvarande ardenner och din nästa och nästa och nästa........................Du hajar va? :idea:

Om du har en STOR plånbok så har också tärnsjö urläckra selar. Kommer att köpa en själv inom en snar framtid när kassan vuxit till sig.
Ska du köra mycket tungt så satsa på en sele med hel eller ringbossa som ligger an bättre mot hästen och är bäst lämpad till tyngre körning. (och det ska vara bågdäckel på selen)
Halvbossan passar bättre till lite lättare körning.

Hej!

Om du inte ska dra så mycket tungt kanske Börjes loksele kan passa?
Den har jag (iof till shettis) och den är bra!
Till tömkörning kan du ju använda bara en däckel först och då köpa en bättre begagnad sådan!

www.borjes-tingsryd.se

Mvh Lisa

Bamses husse skrev:
Hej :)
Okej jyst!
Var det en armesele ni köpte?
I såfall vad kostar en sådan sele ungefär?

Vi har köpt begagnade selar. Japp det va armesele du tittade på här. Dom i Floby ligger runt 12000kr. Om jag inte minns fel. Har en fd. kompis som köpte sin där. Den var toppen fin.

_L_ skrev:
Hej!

Om du inte ska dra så mycket tungt kanske Börjes loksele kan passa?
Den har jag (iof till shettis) och den är bra!
Till tömkörning kan du ju använda bara en däckel först och då köpa en bättre begagnad sådan!

www.borjes-tingsryd.se

Mvh Lisa

Tyvärr så passar inte Börjes selarna på ardenner.

Finns många annonser med begagnade selar, leta på Blocket och bland Bukefalos radannonser.

Jag mailade de i Floby angående domän sax och lok sele. Arme sele (nytt) kostade 8000 + moms och då ingår inte baksele.
Lite för mycket nu när man har en liten fölis som varit sjuk sen födseln .
Hur bra/ dårlig är hööks tycker ni??? Funkar de att köra i skogen med ???
LINDA

Visst kan det verka dyrt nu. Men om man slår ut det på ca 30år så är det väldigt billigt. Köper man billig skit som bara håller i ett par år så blir det ju inte billigare. Nej jag tror att man skall satsa på någe rejält direkt. En arme sele är ju så pass ställbar så den passar ju säkert Bamse redan nu.Jag hör av mig om jag hittar någon bättre beg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar