stjarnhimmel
Trådstartare
Du får gärna vara med i tråden- Välkommen!Detta är hemskt. Personligen började jag utveckla en ätstörning när jag var runt 11 år. Min relation till mat idag är fortfarande väldigt skev och jag kämpar i perioder med mörka tankar. Jag har lidit av bulimi, anorexia nervosa och ortorexi. Ingenting med dessa sjukdomar har varit roliga.
Jag ska till vårdcentralen på måndag för att eventuellt diskutera om jag kan lida av gastropares eller om det kan vara något fel på mina tarmar pga många års misshandlande av min kropp. Under hela livet har jag kämpat med att få i mig vätska eftersom jag inte känner när jag är törstig och mår illa av mer än tre klunkar vatten. Hittills har ingen velat hjälpa mig med det här och ansett att jag borde försöka dricka mer vatten jag kan gå flera dagar utan att dricka något förutom kaffe och till maten dricker jag ett halvt glas vatten, för jag blir väldigt mätt av mat. Dricker jag när jag inte är törstig mår jag illa och ibland kastar jag upp vattnet igen.
Ovanpå det har jag en svår pollenallergi som har gjort att jag inte tål bär, frukter, nötter och råa grönsaker. Även det ska diskuteras vid mitt nästa läkarbesök samt mitt behov av en epipen. Förhoppningsvis bokar de in en annan tid för att undersöka min magsäck och mina tarmar istället för att avfärda mig eller skicka mig till en dietist. Jag är 27 år gammal, har bipolär sjukdom och är relativt normalviktig och då vill inte sjukvården ta en på allvar (min egen erfarenhet). Jag fick gå i terapi hos en kurator i över ett år innan jag fick medicin som kunde hjälpa mig att leva ett normalt liv eftersom jag har varit i ett våldsamt förhållande ville alla psykologer och kuratorer skylla mitt mående för allt trauma som jag har fått gå igenom och hävdade att jag fortfarande led av PTSD åtta år efter att förhållandet tagit slut. Min psykiatriker dividerar fortfarande om jag kan ha bipolär sjukdom eftersom jag är för högfungerande för att kunna ha en psykiatrisk sjukdom. Att jag är närmast symptomfri med mediciner spelar ingen roll
Jag hoppas det är okej att jag är med i tråden och diskuterar
Tråkigt att höra att du också har det tufft. Hoppas du kan få hjälp. Hur gick besöket på VC?