Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller så rider man där regelbundet med eller utan hund och slipper strosa runt och hänga ut kläder dagarna innan.
Med undantag för om man har markägarens tillstånd.
Hundägarnas okunnighet i vilka regler som gäller kring hundar är det enskilt största hotet mot att hundar skall kunna röra sig fritt i skog och mark.
Betänker man dessutom var TS rider med sina hundar så tycker jag det är smartare att skrämma iväg viltet direkt än att kiden ska slaktas i slåttermaskinen. Åkrar och och vallar vill man inte ha vilt på.
Det är bara om hunden går igång i jakt som hunden är värre. Och det ska ingen hund göra.
Men att hund och människa är så mycket större störning än en eller flera människor på egen hand....det köper jag inte. Och inte djuren i skogarna häromkring heller tydligen.
Jo, om hunden rasslar runt lös och från sin förare.
Det andra jag skrev, var en privat åsikt att jag tycker man ska tänka sig för var man går med sin hund under barnkammartiden- jag skrev också att det inte stod något om det i lagen, att du inte har den åsikten det förstår jag när jag läser dina inlägg , tyvärr är du inte ensam.
Vilket väldigt många med brukshundar är, så för de flesta är det inget problem.
Återigen, jaktledaren kan få rätten att koppla upp hund OM jakträttshavarna ger honom den rätten. Vilket de då uppenbarligen gjort i ert jaktlag. Men om jakträttshavaten inte delegerar den rätten så är det bara jakträttshavaren själv som får koppla. Och det gäller i hela Svea rike.
Fel igen. Jakträttsinnehavare har alltid rätt att kräva att främmande hundar kopplas, oavsett tid på året och lydnad på hunden.
Ja, jag är av den åsikten att man ska få gå i skogen även på sommaren. De vilt jag har mött har faktiskt inte brytt sig om hundarna nämnvärt om de inte härjar. De bryr sig mer om mig om jag pratar faktiskt.
Hunden skall inte komma långt bort alls under hundförbudstiden..... de få gånger hunden börjat komma långt bort så kallar hen in hunden/hundarna.
Nej det märker vi.Jag ser verkligen inte problemet.
Att djuren skulle bli mer störda av en hund har jag faktiskt inte märkt.
.
Vad gäller rådjur och hästar så beror det på hur vana de är vid varandra. Om inte annat kan man ta med sig hunden när man rider på vallen, vilket då TS gör. Ganska smart sätt att rensa vallen på vilt och således rädda dem undan slåttermaskinen.