Vår bilder

Sv: Vår bilder

Från en som inte håller på med skydd och dyl som jag vet du gör...vad är bra med att aggression kommer fram? Är det för skyddet skull?

Vill också säga att pojkarna är jättefina.....:d :love:

Jag vill ju att mina hundar ska kunna skydda sig och sitt. Kunna sitta och bevaka anagonisten med försvar. De allra flesta hundar gör det i dag med bytesdrift vilket är igentligen helt galet i skyddssammanhang.

Ska försöka förklara enkelt hur det ska se ut enligt alla konsters regler. det finns 3 egenskaper en skyddshund SKA ha det är 1 lydnad, 2 försvarlust, 3 byteslust

Jag sänder in hunden mot en antagonist hunden kommer in med förväntan när han hittat den då ska försvarslusten komma fram, om busen rör sig ska hunden växla i byte (alltså när den bitit i ärmen) då ska hunden vara i byte annars blir det tugg och lösa bett. Jag kommenderar loss (loss = lydnad) sen ska hunden växla från lydnaden till försvar när hunden bevakar. Jag kommer in kommenderar hunden sitt (sitt =lydnad) sen ska figuranten gå 3steg bakåt och ställa sig en flykt jag lägger hunden (ligg =lydnad) sen sticker busen i väg då ska jaktlusten dras igång sen biter hunden i då ska han växla till byteslust . Sen stannar figuranten och loss kommer (loss=lydnad) sen bevakar igen i försvar. Hoppas du förstår hur jag menar. lika med överfall då ska hunden gå i försvar och möta figuranten men direkt i bett växla till byteslust i ärmen.

Jag vill ju att mina hundar ska kunna skydda sig och sitt. Kunna sitta och bevaka anagonisten med försvar. De allra flesta hundar gör det i dag med bytesdrift vilket är igentligen helt galet i skyddssammanhang.

Vad menar du med att hunden gör det med bytesdrift?

Vad menar du med att hunden gör det med bytesdrift?

Han skäller enbart för och få sin ärm. Som det ska vara ska det vara för och hålla kvar busen inget annat, men rör busen sig ska hunden växla till bytesdrift eller kampdrift som en del kallar det och då slåss om ärmen.

Han skäller enbart för och få sin ärm. Som det ska vara ska det vara för och hålla kvar busen inget annat, men rör busen sig ska hunden växla till bytesdrift eller kampdrift som en del kallar det och då slåss om ärmen.

Ja men just, då förstår jag :)

Helt plötsligt blev Schäfer en hund som tillhör "vill ha" raserna :love: :love:

Nää, nu får jag nog stryk av Piru, men ja tyckte inte han va så himla märkvärdigt fin :crazy:
I överlag tycker jag nog inte om utseendet som schäfrar har (gäller egentligen Kelpie också) :angel:
Däremot Rottis :love:
Och Piru ser himla fin ut på de där bilderna, inte som en "tunna" som vissa Rottishanar kan tendera till att likna ;)

Just det, har ni blivit lydnads champions än? :D

:rofl: Det hade varit väl tufft med tanke på att hon bara är 5 månader :D

Däremot, så har vi påbörjat träningen så smått och hon är väldigt lättsam och lättlärd och tycker dessutom att det är jättekul :banana:

"frysen" är välkommen hit om du behöver mer plats där hemma :angel: :angel: :angel:

Jag skulle kunna tänka mig att du skulle ta emot en full frys med öppna armar, men jag har behov av min frys, så den får du inte :devil: :p

Nää, nu får jag nog stryk av Piru, men ja tyckte inte han va så himla märkvärdigt fin :crazy:
I överlag tycker jag nog inte om utseendet som schäfrar har (gäller egentligen Kelpie också) :angel:
Däremot Rottis :love:
Och Piru ser himla fin ut på de där bilderna, inte som en "tunna" som vissa Rottishanar kan tendera till att likna ;)

Helt okej att du tycker så.

Jag gillar ju schäfern som du ser på alla bilder är ögonen på mig inte på nåt annat så är han i allt det är det som jag gillar med dom. Sen är dom fina och genuina iaf dom linjerna en annan jobbar med utställningsräkorna ger jag inget för.

Helt okej att du tycker så.

Jag gillar ju schäfern som du ser på alla bilder är ögonen på mig inte på nåt annat så är han i allt det är det som jag gillar med dom. Sen är dom fina och genuina iaf dom linjerna en annan jobbar med utställningsräkorna ger jag inget för.

Jo, han ser ut att ha koll (Dessutom hade han himla fina ögon, ljusa)!
Men de är ju vad man gör dom till, min Kelpie är likadan, han har stenkoll :D
Fast jag vet inte om han skulle bli så bra skyddshund, möjligen att han pussade ihjäl alla "bovar" :D

Kan inte annat än hålla med, utställnings-schäfrarna ser inte kloka ut!
(dessutom är många av dom inte speciellt trevliga mentalt heller- vilket blir resultatet av utställningsavel) :(

Fina grabbar! :D
Kul att se en rottweiler som inte är flabbrig i hullet, och båda har verkligen något visst i blicken.

Dom är riktiga snyggingar bägge två:love:

Jääkäri har verkligen utvecklats till en ...kan man kalla en kille för skönhet? Om det är ok så är det iallafall vad jag tycker.:D

"frysen" är välkommen hit om du behöver mer plats där hemma :angel: :angel: :angel:

Tinka_1_2.jpg

:devil: :devil: :D :angel:

*muttrar* nu är inte Gnist snäll :devil: :devil:

*funderar* Gnist är ju nere i Österby i maj, då är ju frysen obevakad i ödeskogen :angel: :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 846
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar