Vantar på spädbarn - inomhus?

Och_Aye

Trådstartare
Såg lite snabbt på 16 and pregnant nu och fick se att en tjej hade små "vantar" eller liknande på sitt spädbarns händer, han var väl ca 2-5 veckor gammal i serien. Det var alltså inomhus och i övrigt hade han inga tjocka kläder på sig, utan typ en body bara. Varför har man det? :o

Har aldrig sett det innan tror jag?

Det är för att de inte ska riva sig tror jag. Syrran hade på sina tvillingar för att de inte skulle dra ut sonden.

Åh, det tänkte jag inte ens på! Funderade först på om små barn var extra köld-känsliga just om händerna, men har som sagt inte sett det på något annat barn... Finns det någon särskild anledning till att de klöser sig så att man behöver vantar på dem? (jo jag har visst börjat fundera en del på barn... )

Naglarna är extremt vassa och händerna har de inte riktigt styr på. Jag brydde mig inte särskilt, filade naglarna så gott det gick, men jag såg på unga mödrar att någon fått någon anmärkning av socialen (en bland andra) att barnet hade rivmärken. Ingen brydde sig dock om att vårt barn hade märken så det är väl mest för sin egen del man sätter vantarna då skulle jag tro.

Såg lite snabbt på 16 and pregnant nu och fick se att en tjej hade små "vantar" eller liknande på sitt spädbarns händer, han var väl ca 2-5 veckor gammal i serien. Det var alltså inomhus och i övrigt hade han inga tjocka kläder på sig, utan typ en body bara. Varför har man det? :o

Har aldrig sett det innan tror jag?
Ett av våra tre barn klöste sig mycket. De andra inte alls. Vi hade dock inga vantar på, men man fick vara med :-)

Jag har vid några tillfällen satt vantar på min dotter för att hon inte skulle klösa mig. Hon vevar så med armarna när hon blir arg och har satt naglarna i mig åtskilliga gånger, främst under den perioden hon hade kolik och jag bar henne i bärsjal.

Hon tycker för övrigt fortfarande om att klösas men nu är det nån sorts gos, ungefär som katter gör när de myser och spärrar ut klorna. Jag kan absolut inte sitta i bara linne när hon får flaska.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 433
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar