Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Här är min tjej, ca 270 dygn. Nu ser vi att hon lagt sig till med lite mage.
DSC_0008-1.jpg

har hört flera säga samma sak och hon är helt klart mer orolig ikväll.
men vågar inte riktigt tro på att termometern visade rätt ändå trots att det var samma termometer, samma tid och på samma sätt som tidigare :nailbiting:

Hoppas att du får dig ett föl inatt nu!
Min sessa har vandrat konstant hela dagen. Det är hon och Joakim von Anka när han går runt i sin tänkarcirkel:p
Hon har trampat upp en ordentlig stip på kanske 20 meter där har hon gått fram och tilbaka hela dagen. Man tycker ju att hon borde vila sig så hon orkar med en fölning men icke då!!:meh:

Kl
Här är det lugnt. Gråvit mjölk.
Går och lägger mig nu, min mamma vaktar till midnatt sen ringer min klocka zzzz

kl

Lite bilder på tjocka tanten!

I Onsdags satt hon såhär en lång stund efter att hon rullat sig:
dsc_0399_5187f63bddf2b3293b62512a.jpg

Tills "storebror" kom och körde upp mamma:
dsc_0400_5187f6439606ee0d4e76affc.jpg

Nu har vi fixat staket och tagit maskprov så nu går hon själv i sommarhagen!
Bilder från idag, dygn 311:
dsc_0471_5187f7b89606ee0d4e76b032.jpg

dsc_0473_5187f7cb9606ee0d091bb118.jpg

Det börjar hända litegrann med juvret nu, men det är ju ingenting om man jämför med de andra här i tråden :p

dsc_0470_5187f7a3e087c307e2bc1c08.jpg

dsc_0469_5187f7fde087c307b210418a.jpg

Vad avis jag blir på er som är såå nära fölning! :arghh:

*kl*

I söndags skurade jag ur hela tantens nya box-Fölningsboxen! . Och imorgon lägger vi in spånet och halmen så tanten kan flytta in igen i sin nya finare box :D 282 d.idag, klockan tickar på.

Lycka till nu alla som ev.får föl inatt! :)

Jag är med avis :arghh:
Här händer ingenting...något föl verkar inte nära de närmsta veckorna...eller månaderna...trots alla "tecken"... Vi är bara på dygn 345...

Min är på 322 idag, vet kommer för att klippa upp henne idag. Slapp i vulvan som glipar lite längst ner, juvret fyllt och har droppat lite mjölk på bakbenen, låg inte ner i natt, piskar svansen och drar upp bakbenen mot magen. :)

Hoppas väntan är över snart :D

Sicken tant , som håller dig på sträckbänken . Har du inte visat henne fölboken och att hon med alla tecken faktiskt ska ha klämt ut ungen nu ;)

Eller har tant nu gett dig en fin liten present nu på morgonen .....:idea:O_o:d:love:

Haha nä hon är hopplös! Under vår långa tävlingskarriär tillsammans så har hon alltid varit galet snabb, otroligt ivrig och otålig - nu är hon som ett Hubba Bubba...segar...

kl
Har varit helt lugnt hela natten. Jag fick sova hela 4 timmar i sträck då min mamma snällt nog tog vakten ändå till klockan 02. Väldigt smidigt med kamera och Internet! Min mamma sitter 20 mil härifrån och vakar :p När hennes "pass" var klart klockan 02 lämnar hon av arbetsuppgiften via sms "helt lugnt, har ej legat ner".

Imorse innan utsläpp såg mammahäst ut som hon sålt smöret och tappat pengarna. Någongång mellan morgonfodring och utsläpp har hon också legat/rullat. Halm i hela manen och pannluggen. Stod med rumpan mot hörn och tryckte. Skrapade lite med framfot. Fast inte alls sådär som hon brukade skrapa innan tävling, då var det mer slå ner hoven i stallgången i en frenetisk takt...Nu var det ett försiktigt skrap, mer uppgivet. Tänkte först att hon kanske ville slippa gå ut i hagen men nä, hon ville gå ut.

Fortfarande gråvit mjölk men betydligt mer trögflytande. När jag tar på hennes juver gör hon så som stona gör när fölen ska äta, hon håller ut bakbenet så det blir lättare att komma åt :D

IMAG0587_zps3c349b8d.jpg

Jag tror ditt sto är ute efter att slå rekordet! Kan ju hända att mina som är beräknade 25 maj och 6 juni hinner före :D

Näääää fyyyyy :( det får vi verkligen inte hoppas! Nu får hon allt klämma ut den den här veckan!

Ser travar med jobb som hopar sig nu när jag är hemma..får undan en del på dagarna men känner att jag ligger efter...

Inget föl. Antar att stoet vill undvika alla röda dagar och lediga helger och göra det riktig krångligt för matte :crazy:

ÅÅÅÅÅHHHH! Har tänkt på er, trodde den kommit ut nu :(

Vi får ta ut vår sommarsemester nu och jobba sen i sommar..

Åhh härligt att höra att det är fler som väntar och tycker att det är jätteroligt!!! :p

Mmmm...jätteroligt!:cautious::crazy::meh:
Har kamera så jag kan sova inne i sängen om nätterna och ställer klockan med jämna mellanrum, så känner mig inte så trött ändåO_o
Igårkväll var det en ganska stor kristall på ena spentoppen, och spenarna började även bli utfyllda. Idag var det slappa spenar igen men ett något något större och lite hårdare juver...blir inte klok på detta...

Såhär fördriver hon dagarna.
Lite oroligare i boxen igår kväll men svårt att veta om det är pga fölis eller myggorna som vaknat.

428635_10151455995286631_1143430795_n.jpg

Dygn 337. Stenhårt juvr, fyllt ut i spenarna. Helt slappa bäckenband och magen har trillat ned/bakåt. Och magen har växt på sig ordentligt sista veckan, eller bara ändrat form?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar