Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Saltprickar har min haft läääääänge det betyder inte att det är föl på gång det vet jag :p

Rent tidsmässigt får hon gärna föla imorgon bara fölet är färdigbakad och frisk, verkar som vi ska seminera henne igen så ju mer tid vi har på oss desto bättre. Men jag vill ha en frisk fölunge, så 320 dagar tycker jag ska vara lämpligt! :D
Men hon får gärna inte dra över tiden om hon inte måste för fölis skull. :p

Saltprickar har min haft läääääänge det betyder inte att det är föl på gång det vet jag :p

Mjo, har googlat som en tok sedan de dök upp. Hade aldrig sett såna förut. Verkar vara som med vaxproppar, antingen blir det föl.. eller inte. 50/50 chans typ xD

Senast ändrad:

Men gud va utdraget det är på din front! :P

kl

Min dam är inte direkt snål med mjölken om man säger så, hon har juver som en ko! Idag små kristaller, exakt 14 dagar kvar till beräknad fölning.

dsc_1518455859508_5186a0b1ddf2b30d6dd420b6.jpg

Ja efter att ha följ din galna story med över 380 dygn så blir jag nästan orolig att det ska bli ett juliföl :crazy:

Buhu min har också kristaller vill inte att det ska vara 14 dagar kvar :cry: Trodde att de var tecken på att fölning var nära :wtf:

Börjar bli riktigt nervös nu, enbart 4 dagar kvar till bf!! Men min tjej verkar inte ha ens fyllt juvret? Det är svullet men ingen vätska alls.. Eller det är spänt och hårt.. Svullnaden går från dag till dag, ena dagen är det så svullet att hon knappt kan gå och man får inte in ett finger emellan tuttarna, där dt samlas jätte mycket smuts.. Sen kan svullnaden gå ner och kvar är det bara som fyllt men det kommer ingeting om man klämmer.. Här är en bild på när hon en lite svullen, som ni ser har hon inte fyllt spenarna alls..
det går inte att lägga upp en bild, hur gör man??

Min donna är på dygn 326 nu. Hon visar inga direkt tecken på att det kan vara dags. Oberörd, pigg och vaken. Tycker mig se juvret fyllas på liiiiite mer för varje dag som går men inga vaxproppar eller tillstymelse till mjölk i spenarna ännu. :p Vi har vakat natt en vecka nu. Då jag har stallet på morfars gård 10km härifrån så är han ute och tittar till henne innan han går och lägger sig vid 12-tiden. Sen kör vi dit igen vid 03-3.30 samt till morgonfodringen några timmar senare.

Min magkänsla säger att det inte kommer något föl den kommande veckan men nog kommer jag vara lika spänd varje natt ändå när jag ska kika in i boxen :D

Kl

Ni får gärna földansa för mitt sto nu. Dygn 334. Igår såg mjölken lite grumligare ut och idag är den helt klart det när den precis kommer ut. Hon läcker lite på benen och hennes juver är sprängfyllt, även spenarna.

Jag har vakat minst 5 ggr/ natt i snart två veckor så tar gärna ett föl nu.

Här är det mjölk och stora tjocka vaxproppar!! A tycker livet är mycket jobbigt, finns ingen stans att vara :) Har blåst upp luftmadrassen i sadelkammaren, fölvakt, mobil och ficklampa på bröstkorgen! Jag tror det blir en nagelbitare inatt!

Kom igen fölet!!

det lär bli föl hos er inatt låter det som! ;) spännande !!

Ponte :banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

földansar på jobbet i hopp om ett föl för dig snaaaart!

Jag tittade förbi hos C i helgen och har inte träffat henne sedan i december. Måste säga att det var helt underbart att få känna små dunsar från Föl Föl.

Vi kom precis vid insläppet och hon verkar ta det med ro.

sam_1359_5186c87bddf2b34c9c8afefe.jpg

sam_1370_beskuren_5186c8d9ddf2b30d85b985f2.jpg

För att vara den 5:e dräktigheten och att hon blir 20 år till sommaren så tycker jag att hon är i oförskämt bra skick, inte en galla och inte alls sänkt i ryggen?

sam_1379_5186c9a0ddf2b34c9c8aff23.jpg

På vägen hem så stannade vi och kramade magen igen, snart är det dax

Det blev en liten hingst 00:06, höll på att gå riktigt snett men med draghjälp och envishet kom Helix sprattlandes ut i mina armar :love::love:

Fux med bläs, nu ska han bara dia själv också... Sen ska jag sova!
Får återkomma med en bild när lyckoruset lagt sig, 339 dygns väntan senare!
(Vet knappt vad jag gör, sömnbristen tar ut sin rätt!)

Väntar också föl. Två stycken faktiskt. :)

Ett ponnyföl beräknat till 24 april. Modern Shettis/Island (75/25) och fadern Shettis.
På dygn 342 idag alltså.
Wilma började sätta juver för 1½ månad sen och magen ändrade form och sjönk ner för ca 1 månad sen. Så vi trodde inte hon skulle gå tiden ut ens, men tji fick vi. ;)
Känns som hon stannat upp. Har varit precis likadan i juver, magform osv i ett par veckor nu. inget mer händer. Så nu hoppas vi på att värmen sätter fart på henne. :)

Sedan har vi ett föl beräknat till 22 maj. Modern PRE/Vbl och fadern PRE.
På dygn 314 idag då.
Kayennes juver började växa för ett par veckor sedan. Tycker hon börjar bli lite lösare runt svansen. Fölungen lever rövare därinne! Har inte lagt sig tillrätta iaf. ;)

Kan ju hoppas dom fölar ungefär samtidigt. Smidigt! ;)
Stona går på lösdrift men jag kan stänga fållan runt den vid behov, så de får vara ifred.
Är själv mammaledig så är hemma jämt och vaken typ dygnet runt ändå. O_o

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar