På vadå?
Aha, självklart tycker jag väl att man inte ska sälja saker till fel pris. Varför skulle det vara bra? Speciellt om jag är tveksam till försäljningen från början.
Jag tycker överhuvudtaget att det känns som att stat och kommun beter sig bakvänt när de håller på med sina marknadsmodeller i falsk marknad. Men det är kanske för att jag saknar insikt.
Men just att tex ha ett hög marknadshyra på en skola, trots att lokalerna sannolikt inte skulle kunna hyras ut till någon annan, utan att riva och bygga nytt på platsen.
Att höja hyran på typ en operationssal för häst tills sjukhuset flyttar ut och då börja höja för den andra lokalen för att kompensera för förlorad hyresinkomst.
Att ens vilja att akademiska hus eller bolaget som hyr ut till skolorna ska gå med stor vinst?
https://universitetslararen.se/2017...akademiska-hus-gar-tillbaka-till-statskassan/
Att det kan vara billigare för ett rollspelskonvent att hyra en konferenslokal med service, kaffe, frukt osv än att hyra en skola som låses upp av en vaktmästare och man får städa själv efteråt.
Att skolan hyr lokalerna dygnet om men när man hyr av skolan betalas pengarna till kommunen. Att pengarna för försenade lån inte går till biblioteket. Sådant, som kanske är missuppfattningar iofs
Men anekdoter man hört som helt enkelt låter bakvända. Om än anekdotiska såklart, så förhoppningsvis är de inte verkliga.