Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Tibra, testa flytta honom at andra hallet... hystar han ivag at vanster sa ant flyttar du honom at hoger eller svanger at hoger.. han verkar tycka att han kan det dar sjalv o har "funderat ut" vad som skall goras pa egen hand, sa testa forvana honom lite.. :)

Ok så när han flyttar sig fort åt vänster ska jag plötsligt flyttan honom åt höger och så tvärtom.. tills han lyssnar och tar det lugnt eller?

Ofta är det ryttaren som är för långsam, förmodligen gäller det även dig.

Ryttaren hänger kvar och plötsligt har hästen runnit iväg en massa steg. Att flytta åt andra hållet är inte säkert den bästa lösningen.

Fundera på hur du sitter och framför allt när du tar bort hjälpen. Ligger du kvar med hjälpen efter att han börjar flytta sig, lyfta benen? Om så träna på att ge eftergiften redan när han påbörjar första steget. Kanske så pass att du får backa och börja från början vad det gäller sidepassen. Det är väldigt viktigt att han lyssnar på dig och bara tar ett steg i taget.

//Waern

Jag är så försiktig som det går, jag tror inte det har med att jag är långsam att göra. Utan han vill gärna görat själv, han både går fram och backar. Han är ju en lyhörd häst annars men just vid sidepassen så blir han en aning lite stressig eller hur jag skall kalla det. Ibland har vi stått stilla ett tag och så har jag med min vikt visat att han ska ta ett steg och jag är så försiktig och snabb i att avsluta det jag bad om, ändå fortsätter han. Ibland backar han utan att jag ens bad om det eller går framåt. Detta började han med ända sedan jag bytte bana.

Sedan kan han inte sidepassen 100% det är ju något som vi börjat med för ett tag sedan men han kunde det mkt bättre förut och lyssnade bättre, lugn och hela köret. Nu är det kaos. Och jag har backat i inlärningen nu.. ber bara om något steg, ett lugn men hej hoppsan det funkar inte..

Senast ändrad:

Hur många hjälper använder du för att han skall sidepassa?

Prova att bryta isär rörelsen. Dvs bara flytta honom tex med bara en hjälp.

//Waern

Yes, jag och en tjejkompis åker ner till min svärmor en vecka nu när min svärfar kommer hem för en ny behandling. :(

Min kompis har dessutom gått igenom ett h*lv*t* och behöver verkligen få komma iväg och samla krafter.
Så, det blir en riktig tjejvecka där nere med massa slapp och förhoppningsvis sol! :)
Du kan vara lugn, vi har internet och dator i husvagnen. :D

Hur är det medd dig idag? Hostar du fortfarande så illa? :(
Hoppas du blir bra snart så du får komma ut i all snö! :love:

I helgen så har jag och ska jag sköta om och rida min fd stallägares häst. I stallet där jag stod innan .. Och det är helt underbart att få vara uppe på hästryggen!
Jag har visserligen ridit i det travstallet där jag hoppar in extra men jag vill inte riktigt kalla det för att rida..

Ska gå in och kolla på din hemsida nu! :banana:

Jopp :) Det handlar om att andra hans "forvantan och gissningar" sa att saga.. :)

Den tekniken kan funka, men testa absolut Waerns tips med! :)

Aha! Är det bara du och kompis eller fick sambon följa med?;)
Jag har aldrig varit utomlands, ok till Norge när jag hämtade min hund i somras haha, men där var det vacket må jag säga! Dock vill jag till ett varmt land. Good håll dig uppdaterad på buke;) Är det billigt i Spanien?

Hostar hostar och hostar. Fy. Meeen man har varit med om värre så man ska väl inte klaga. Linda var ute och skottade på gården trots föskyldningen, plus att hon tog ut Bitter på gården lite, han måste ju få göra nått:D Tjurig till max!

Vad kul! Att få rida lite, bilder bilder! Vad är det för en häst?:d

Jag är så nyfiken hur du ser ut.. hur alla ser ut föresten. Kan vi inte lägga ut lite bilder/bild på oss och skriva kort fakta vem vi är:laugh:`?

Senast ändrad:

Linda Lundin​
6e148987-5dcf-4e73-a893-c8bdaf1d13014.JPG

Bilden är tagen på julafton 09

Detta är jag det med mitt stora intresse och bästa vän vid min sida, den isländska fårhunden Elmo som jag varje torsdag sedan han var 8 veckor gått på specialsök med (Är nu 9 månader). Vi tränar aktivt, har nu en liten vintervila från lydnad och tricks. Är ute efter ett certifikat i människosök.

En glad och lättsam tjej 21 år i april. Skämtosam och vill alla väl. Gillar att fota och göra små filmer. Rider western såklart på mitt varmblods valack Bitter sedan 1 år tillbaka. Bor med sambo i en villa i en liten ort där vi har eget jordbruk. Jobbar extra inom barnomsorgen just nu.

Jopp :) Det handlar om att andra hans "forvantan och gissningar" sa att saga.. :)

Den tekniken kan funka, men testa absolut Waerns tips med! :)

Ok jag skall absolut ta till mig tipsen och testa mig fram, återkommer med rapport. Dock är jag sjuk så det får bli när Linda är frisk igen:D

uj... ska du ha presenationer nu? :P hehe :) jaja, jag ar la ingen smygis direkt sa jag kan hoppa pa't sa kanske fler foljer!

http://www.youtube.com/watch?v=Ns2avdy447s

Jag o ett av vara "projekt". Vi har halva hagen full av projekt, och mer blir det senare i var ar jag radd... Det ar nagot med mig o maken o projekthastar. Gift o boende i Kanada, ute pa prarien (mkt overreklamerat, javligt blasigt, dammigt, antingen TOKvarmt.. eller tokkallt) maken ar teamroper, o jag ar ehum.. en diverse. Har borjat leka med lasso jag med, men.. det ar bara for att kunna anvanda det i vardagen - tavlandet far maken sta for.. Har i nulaget 7 valacker har, men har kvar hastarna i sverige med vilket ar 3 ston o en valack.

ehum... du da? ;)

Det är bara jag och kompisen. Sambon får vara hemma och ta hand om sin pappa. (Och såklart mina älskade små katter :love:)
Kompisen har aldrig heller varit utomlands så detta blir hennes första flygresa. (Kul att det blir ensam med mig som är flygrädd ;) )
Detta blir min 4e utomlands resa. 3e till spanien och svärföräldrarna eller svärmor denna gången då. ;)

Men då! Du ska ligga ner och vila och ta det lugnt nu ju! Inte springa ute i snön! :devil:

Det är en PRE-valack. Tror han är 11år nu. Inte riktigt säker..
Sambon ska med och fota imorgon så vi får väl se vad vi kommer hem med. :angel:

Oj vad du har varit ute och rest! Fusk du kan ju ta med mig nästa gång;)

PRE?:eek:Åh, vad fräckt.. dom måste ju vara härliga att rida. Bilder är ett måste nu alltså! Filma gärna med;)

Men jag kan inte bara vara inne och inte göra något:D Jag tror mig ska ta en avocado nu med salt. Mumma! Sedan har man varit o köpt gotta hihi och kanske lite popcorn med grillkrydda. Man måste få skämma bort sig då man är sjuk.

Du får man fråga hur mkt du köpte Roxie för?

Yes, jag heter Johanna och är snart 24 och bor i halland. :D
Hade en underbar travare, Donna, i 9,5 år innan hon fick gå vidare till hästhimlen, och idag äger jag ett 2 årigt korsningssto. Miss Rock´n Roll :love:

Jag bor tillsammans med sambon och två katter, Bambi och Nova. Mina små hjärtan! :love:
Har en ganska stor och underbar familj!
Jag jobbar extra som nattreceptionist samt som inhoppare i ett travstall.
Jaa, det var väl det. ;)
Och en av de senare bilderna på mig utan mössa eller ridhjälm. ;)

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_25/30510000-30519999/640x480/30517871.jpg?0

..tyckte filmen rackte ju :P hmm.. ajja, jag far leta, sa aterkommer senare med det ..

o avokado som ar sa forbaskat gott!!! Skicka hit en! ;)

Han ser ut som en helt vanlig häst, men jag ska fixa iaf ett foto på oss. :D

haha! det är så billigt att flyga ner och vi bor ju gratis där nere så man får ju passa på. :idea:

Neje, man blir frisk av att ligga inne! Nerbädad och dricka massor av te!
Grillkrydda på popcorn?! :eek:
Har aldrig testat! Låter verkligen spännande! :banana:

Jag gav 12' för Roxie. Ganska lite egentligen med tanke på hur mycket häst jag hittills har fått i henne! :love:

Bewildered Men oj! :o Tack så mycket! Jag skitdåligt självförtroende och orkar många dagar inte ens se mig själv i spegeln. Så Tack så hemskt mycket! :o:love:

Men du..! Tack igen! :o:love:

Men du bör veta att det är en del smink och fix.. Jag ser till vardags inte så tillfixad ut..

Ne, Jag menar givetvis TACK! :bow::love:

Men gud :D haha.. jag hade föreställt mig en helt annan bild, alltså man får ju liksom som en bild av varje människa man pratar med. Haha vad häftigt att få se ditt rätta jag:laugh: Du såg mer vuxen ut än jag "fantiserat" men så var du ju äldre än mig också. Vad kul att se:laugh:

O du, oavsett smink så kan man se om personen ser bra ut eller ej;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 273
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka