Vänliga alltiallo töl tråden

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Anneli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 571
  • Visningar Visningar 107 942
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Aaaaallt hander, hela tiden! :P

..Kaiser kan nu high5.. av alla onodiga saker o lara en hund.

Independent... haha, enda ggn jag bar smink ar nar jag tvingas ut pa begravningar o brolopp... :o

Jag sminkar mycket verkligen ytterst sällan jag med! Det är bara när det är ett måste som på fester och anställningsintervjuer. :rofl: Så det blir väl runt 5 ggr/år.

Tibra Som sagt till vardags ser jag verkligen helt annorlunda ut! jag gömmer mig gärna under mössa och mjukisbyxor bla. :angel:

Måste säga att du är urtjusig du! :love:
Jag har svårt att ge komplimanger för någons utseende men det hänger nog mest på att jag inte vill att folk samt jag ska blir utseende-fixerade. Eller hur man nu ska säga.
Allt det är hänger ju på mitt självförtroende.

Men jag trodde du var äldre faktiskt! Och du ser äldre ut! :love:

Såhär ser brukar ju jag se ut ju. ;)
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_35/30440000-30449999/640x480/30440803.jpg?0

Men du.. då är vi bra lik varandra!
Jag har alltid haft dåligt självförtroende, bättre idag än förr men inte på topp. Inte som folk kanske tror eftersom jag är väldigt glad, framåt och lite humoristisk. Haha finns det ens nått ord som heter så?:D
Jag går jämt i mjukisar och mössa älskar jag! Just nu sitter jag med struligt hår uppsat i toffs, långkallingar och sambos t-shirt, dock är jag sjuk men det är bra likt till vardagen:D Så jag sminkar mig väl inte sådär ofta jag heller.

Jag tyckte mer om sista bilden du visade, du var söt på båda men sötast med mössbilden:laugh: Jag gillar ditt rätta jag haha:D:bow: Jag har inte så många bilder på mig själv..blir aldrig lyckad på bild heller.

haha! Ja det är vi verkligen! :rofl:
Just nu sitter jag i underställ med en slarvig tofs och bara slappar. Och jag är inte sjuk. :angel:

Jag var väldigt framåt förr, eller iaf mer än idag.
Jag kan visserligen "flippa" ut och vara lite halvgalen och barnslig i perioder men för det mesta så myser jag hemma. ;)

Drar u dig också för att springa runt i jeans?
Snyggt men väldigt bekvämt ju mer sällan man går i det. :angel:

haha! Ja det är vi verkligen! :rofl:
Just nu sitter jag i underställ med en slarvig tofs och bara slappar. Och jag är inte sjuk. :angel:

Jag var väldigt framåt förr, eller iaf mer än idag.
Jag kan visserligen "flippa" ut och vara lite halvgalen och barnslig i perioder men för det mesta så myser jag hemma. ;)

Drar u dig också för att springa runt i jeans?
Snyggt men väldigt bekvämt ju mer sällan man går i det. :angel:

Haha vi är för lika varandra alltså. Jag var lite smått flummig när jag var yngre, betydligt lugnare nu, mognad jaja :) Haha men jag är fortfarande lite halv galen ibland jag med, glad och spontan!

Jeans är för snyggt. Jag blir så sugen då jag kikade i HM katalogen men usch så obekvämt, jag går alltid i leggings, skulle vilja skaffa mig mer treggings det är snyggt och skönt :) Jag har ju korta ben, bred höft så det är jättesvårt att hitta jeans som passar mig, jag är för lat för att gå runt i alla butiker och prova, ibland får man något ryck men det är sällan. Sedan är jag kräsen, det är inte ofta jag finner jeans som inte töjs ut efter ett tag, jag vill att de skall vara tajta men bekväma, ofast så brukar dom hänga i rumpan efter ett tag, har ett par perfekta jeans, snygga men obekvääämt

Soffan, filt, sambo en bra film och vovven det är grejer det;) Dock kan det vara riktigt kul att festa och toka sig lite ute meeen det händer inte varje helg:angel:

Åh, jag är så dålig på att göra presentationer! Aja, gör ett försök :D

Jag heter Malin Adell Johansson, är 20 år och har 4 hästar tillsammans med min storasyster; Liona, Tiny, Ajax och Eros. Liona är min förstahäst, om man kan säga så... Jag har en pojkvän sedan 5 år, och förutom hästarna ligger musik mig varmt om hjärtat. Jag gick Ester Musik på gymnasiet och har sång som huvudinstrument. Jag och Liona tävlar så mycket vi hinner, och då främst i Trail, Pleasure och Horsemanship. Ska börja nosa i Reining till våren, men jag blir så fasligt nervös när jag ska rida det.. hehe

Och så var det det här med bild ja... shit.

Jag och min häst i vintermundering :angel:
30467143.jpg

Haha! Jag menade snyggt men obekvämt ja! :)
jaa, leggins och taights (?) är för j*kla bekvämt!
Jag funderar på om jag ska försöka hitta några stretch-jeans till våren.
Jag klär mig för det mesta i svart(lite av feghet), Men jag gillar ganska utflippade stilar, klara färger och jag är väldigt svar för 50tals look. :love:
Men jag är som sagt alldeles för feg. Nu blir det mest svart och prydligt. ;)

Jag tycker också att det är jobbigt att prova kläder , men det brukar funka att ha sambon med sig!
Och jag brukar vara ganska snål och kräsen i affären så.. Ne, jag kan typ inte shoppa utan sambon. :rofl:

Man blir nog lugnare med åren. Men jag har hört att det blir en vänding framåt 30, så jag väntar med spänning! :D

Elanor Oj! Jag trodde du var äldre! :rofl: Kul att få lära sig lite om folk som brukar hänga runt här.
Och du ser otrolig ut! :love: Så söt!

Treggings är som leggings men ser ut som jeans:laugh: Lärde mig nyss namnet genom HM. Har nämligen beställt lite vår och sommarkläder, färggranna;) Jag har oftast svart, grönt, blått på mig, men jag tänkte att nu ska jag bli lite färggladare i sommar så nu har jag beställt lila, vit, rosa kläder:D

Du skulle passa o färger som lila och lite rosa tror jag, även vitt och blått:laugh: Nej alla färger!

Alltså att ta mig för att handla det är det som är jobbigast, och första timmen i butikerna kan jag vara gnällig och trött precis som ett barn haha. Det finns inget för mig, usch så ful, neee,, åh vad dyrt, nej jag orkar inte. Haha men hittar jag sedan ett lyckat plagg då jävlar shoppar Linda loss haha, då är jag nästan farlig, sambo får hålla i kontot. Så bara jag kommer igång så;)

Du jag red idag ändå, tjuuuriga Linda. Ska kopiera från ridtravartråden för du höra.

kl* på mig själv.

Någon som kan ge mig råd ang galoppen?

Usch nu är jag trött på det här, fan jag vill galoppera på min häst!
Red i sommarhagen idag, där var det riktigt med djupsnö ovanför mina knän. I den hagen finns som en liten uppförsbacke, inte brant och definitivt inte lång, kanske 100 m.

Jag som inte vågar släppa på min häst tordes det nu eftersom snön stoppar, bromsar upp lite. Jo då min häst kan bli het han med om man släpper allt och låter honom springa så glatt han vill. Dock gillar jag inte att göra så, man är väl feg och dessutom blir jag osäker om jag faktiskt kan få stopp på honom då, vissa hästar blir ju så blockerad i sitt springande.

När det sluttar lite uppför med djupsnö tänkte jag testa få in galopp. Jag gjorde inget märkvärdigt, släppte mer på tyglarna och lät han fara iväg. Vissa gånger bankade jag på lite extra, mana på honom, försökte böja honom en gång men vet ni det går inte världens jävla trav och jag fattar inte att han inte tar till galoppen i djupsnön.. jag blir så trött.. varför ska inte jag få in galopp på min häst?

Men jag tror, jag tror att gör jag på riktigt rätt sett så kan jag nog få in något galoppsprång där. Det är ju även där jag törs släppa honom mer. Tyvärr jag har nog inte kunskapen att få in galopp på min häst, han är den svåraste jag varit med om. Jag vet inte jag tyckte mig känna få in något galoppsteg men jag är inte säker, allt var så flummigt.

Eftersom det var så otroligt mkt snö så var pulsen vääääldigt hög på min häst och varje gång vi hade spurtat de 3-4 sekunderna så fick vi stå i någon minut för att ta andan, så det är grymt jobbigt för honom.

Någon som kan tipsa mig till nästa gång??

Men! hahaha!
Jag är precis likadan! Så fort första plagget är köpt så får man upp ögonen för hur mycket som helst! :rofl:

Va duktig du är! Det är alltid vågat att köpa ljusa färger!
Jag passar inte i rosa, rött, oranget och gult. :angel:
Men däremot turkost, min favoritfärg! :love:

Treggings låter som något för mig , Detta måste jag kolla upp!

Hm.. Du ska ju ligga inne och vila ju! ;)

Ang galoppen (såg att du redan fått många bra tips inne på ritravartråden) Du kan prova att ställa lite åt något håll. Försök gunga igång honom, och sen gäller det att driva utan att låta honom rusa iväg.
Det är inte lätt att galoppera rakt fram på en travare, speciellt inte en som inte vet hur man ska göra. :) Så en stor volt, eller då i en backe. kanske i en ännu brantare backe.
Och jag tror att du kan prova att "pussa" igång honom fast han inte lärt sig det kommandot från marken ännu.
Eller så kan du prova att sätta upp ett kryss tillräckligt högt så han gör ett litet "hopp" och då försöka håla igång honom några steg och sen göra om det igen. :)

Och du är inte feg och ska inte skämmas! :rofl:
Herregud! Jag vågar inte heller "trycka" på och släppa helt i galoppen längre . Sånt är ju livsfarligt! :rofl:

Haha! Jag menade snyggt men obekvämt ja! :)
jaa, leggins och taights (?) är för j*kla bekvämt!

Gick igenom tightsträsket på 80-talet och vägrar gå dit igen...*ryser*

Tror till och med att nåt gammalt par ligger och spökar nånstans för mig fortfarande..:eek:

Ja du ser, vi kanske är stjärnsystrar haha;)

Men vitt är väl inte så utstickande?=) Det må du iaf våga dig på!

Hoh ja jag ska försöka mer med galoppen. Tror jag idag ska försöka lite vid longering men jag tvivlar. Det är så synd att jag inte har bommar eller så.. har inte råd att köpa nu heller, dåligt med jobb:(

Annars så ska jag testa mer i backen, kanske behöver jag en brantare backe? Nu va jag ju i inhägnat så då tordes ju fega Linda mer.

Alltså jag är feg, jag tordes mer förut. Jag stegrade till och me med min isis. Usch det vet jag inte om jag skulle vilja med Bitter, man ska nog vara försiktig då man lär in sådant. Däremot har jag kontaktat en familj som håller på med kommunikation 12 mil ifrån mig.. så förmodligen ska jag börja träna lite för dom, här är dottern som brukar hålla kurser:
http://www.youtube.com/watch?v=LUIwmHsHf88
Sådär vill jag ha det ed Bitter:laugh::love:

Nämen! Haha! Vi som är födda på 80talet missade ju allt sånt kul ju! :D

Tibra Ja, prova i en brantare backe och se vad som händer. Brant men kort är kanon! :bow:
åh, Hon ser väldigt duktig ut! 12 mil känns dock väldigt långt, Men man blir nog ganska bortskämd med kortare sträckor här nere i södra sverige :angel:

Såg härligt ut! :love:
Det var så underbart att vara i den åldern, man var ju typ inte rädd för något! :eek: Och man (iaf jag) hade ju noll säkerhetstänk. :crazy:

Men jag tror man blir modigare om man sitter på en ruskigt snäll och kanske tom mindre häst!
Och jag undrar ofta varför jag köpte en unghäst.. Men hittills så har det gått bra och jag ångrar mig verkligen inte! :love:

men du sa att du var sugen på en connemara i framitden+ Låter som ett bra val! Hade en bekant som hade en STOR connemara på 152cm och urmysig! :love:

Ja modig var man på den tiden, tuffare. Och ja.. jag hade en väldigt snäll häst:grin: Haha så det underlättade väl allt, aldrig haft så roligt med en häst som jag hade med Tibra.
På filmen på mig och henne ser du att jag rider med en till tjej, det är Eliine i ridtravartråden.

Föresten jag longerade Bitter idag, gå in på ridtravartråden och läs hur det gick.

Ja du kommer säkert få kämpiga dagar med ungdomen du skaffat, men jag tror att du får fler underbara dagar med henne:love: Vem sa att det var lätt att uppfostra en tonåring;) Du verkar ju så duktig och lugn av dig så det blir no problems tror jag och blir det de får man ta djupa andetag och kämpa, jag tycker inte jag gör annat än det just nu :laugh:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 459
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 703
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 325
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka