Välvisad??

R

reykurboy

När man har varit iväg på utställning och fått kommentaren "välvisad", vad betyder då detta??
*Att hunden är villig att låta sig bli visad?
*Att hund och förare är duktiga på att visa upp sig?
*Att föraren är duktig på att visa sin hund?

Tell me..:bump: Jag är uppriktigt jättenyfiken!

Sv: Välvisad??

Två eller tre, alternativt en kombination av de två. Skulle jag gissa på. :D

Ja, det är vad jag också skulle gissa på.... Men finns det någon som verkligen vet? (mer än vad du och jag gissar på ;))

Jag skulle säga att det betyder att handlern visat hunden bra, men jag är ingen "riktig" utställningsmänniska så jag är inte 100% säker. Du får säkert ett mer korrekt svar av någon mer erfaren på ämnet ;)

ha. imponerande att vi fick den kommentaren.
Hunden sa "jag ska gå under här och hälsa på alla andra hundar!"
Jag försöker hoppande och studsande för att få henne att tycka jag är roligare :p

Men, det var våran första och förmodligen enda utställning. Det var kul trots den bråkiga hund man har :p

Åhh, tack Gnist! :bow: Jag tror iallafall att det var kimz0rs djungelvrål som fick dig att hitta hit...;)

Om domaren skriver: "visar sig väl" i kritiken, hur ska man tolka det då ordagrant?
Samma sak med "tillräckliga vinklar" är dom just tillräckliga eller skulle dom kunna vara aningen bättre?

*kl*

Och hur ska jag tolka "would prefer more bone"? Jag tolkar det som att hunden borde vara kraftigare (bredare, muskulösare...).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg