Blir röst på det jag brukar, är endast dom som jag hittar som inte vill samarbeta med verken SD/NMR eller V/K.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men "alla" är ju bara vi män, kvinnor räknas inte såklartJag fattar inte hur man och ena sidan pratar om jobblinjen och att alla måste arbeta (vare sig man får jobb eller inte) och sedan ge bidrag till alla som vill vara hemma, särskilt då kvinnor från minoriteter.
Jag känner mig lite oinsatt här, vad är K?Blir röst på det jag brukar, är endast dom som jag hittar som inte vill samarbeta med verken SD/NMR eller V/K.
Kommunistiska partiet.Jag känner mig lite oinsatt här, vad är K?
Ah, jag anade det, men finns de? SD, NMR och V är anmälda för val till riksdagen, men det finns inget K på listan.Kommunistiska partiet.
Pensionssystemet suger och behöver uppdateras. Anser jag.
Det innebär inte att jag tycker människor ska bli hemlösa, att jag inte förstår arbetsvillkor för vissa grupper.
Jag tycker Pensionssystemet ska uppdateras. För att att det är orimligt hur det urholkas för pension betalas till de som inte bidragit.
Till riksdagen vet jag inte, men i min kommun så är de aktiva och med i kommunfullmäktige. Det kanske de är på fler håll?Ah, jag anade det, men finns de? SD, NMR och V är anmälda för val till riksdagen, men det finns inget K på listan.
I kommunvalet är dom med även i år i grannkommunen iallafall. I min har jag inte kollat upp.Ah, jag anade det, men finns de? SD, NMR och V är anmälda för val till riksdagen, men det finns inget K på listan.
Till riksdagen vet jag inte, men i min kommun så är de aktiva och med i kommunfullmäktige. Det kanske de är på fler håll?
Kpml(r) bytte namn 2005 och blev K kommunistiska partiet. Samma skrot och korn alltså.Jag kommer ihåg när kpml(r) tror jag de hette - heter? som var riktigt extremvänster försökte kuppa in sina kandidater och ombud i SSU och då även till partikongressen. Det ryktades om mer eller mindre slagsmål när det voterades. Jag kommer bara ihåg att det var en extrem vaksamhet om hotet från vänstern på den tiden.
Sambeskattning är ett otyg... men om partner tillsammans gjort val om t ex deltidsarbete eller inte arbeta alls bör det, om det behövs vid separation, ersättas av f d partner . Det är orimligt att det gemensamma valet, ska straffa sig för ena partnern. Oftast kvinnor.Det här med sambeskattning och finansiering via partners inkomster har vi av goda skäl avskaffat det totala beroendet av för många år sedan.
Sen är jag inte alls motståndare till att det sker, det är ett bra sätt att hjälpa varandra få en bra pension - men det ska inte vara vad som krävs för grundtryggheten. Den ska samhället försäkra för individer och inte grupper av individer.
Som jag skrev tidigare . Jag har inte svar på hur det ska lösas. Ditt sista stycke, ålder för garantipension har höjtsHur vill du ha det då, hur vill du att systemet ska förändras?
Vill du t ex ta bort tjänstepensionen och höja den allmänna pensionen för alla? Frågar för att du verkade kritisk till att en del som jobbat hela sitt liv, men ändå får låg pension, men inte verkade kritisk till att de utan tjänstepension inte gör egen avsättning till pension trots att du tycker att de som väljer att jobba deltid "får skylla sig själva". Därför frågar jag om hur du ställer dig till tjänstepensionen.
Du vill att de som inte har jobbat ihop till sin pension ska fortsätta på tidigare bidrag, anser du då att dessa kostnader ska fortsätta ligga hos Försäkringskassan, A-kassan, kommuner osv? Hur tycker du att prövningen ska se ut för dessa bidrag, eller menar du att prövningen tas bort när pensionsåldern inträder men att "den som sist stod för bidraget" till en person som fyller 65/67/vad det nu är i framtiden, som ska fortsätta stå för det tills personen dör, om personen i fråga aldrig ska få pension?
Jag tänker att en betydande faktor för att det kan bli svårt att få pengarna att räcka, är att de som är pensionärer lever allt längre och därmed får utbetalning allt längre. Samt att sjukvården har alltmer möjlighet att utföra kostsam vård, som de långlivade pensionärerna behöver särskilt sina sista år i livet. Jag tycker att du lägger oproportionerligt fokus på en liten grupp som inte haft möjlighet, av olika skäl, att jobba ett helt arbetsliv och pekar ut dem som syndabockar, när den egentliga utmaning ligger på ett helt annat plan. Vad tänker du om det?
Som jag skrev tidigare . Jag har inte svar på hur det ska lösas. Ditt sista stycke, ålder för garantipension har höjts
Och jag ser inte dessa människor som syndabockar men pensionssystemet har utmaningar. Att belasta det med utbetalningar till medborgare som inte bidragit till inbetalningar blir knepigt. Det är orimligt att människor som haft en beskattningsbar inkomst sen ung ålder får så lite mer än någon deltidsarbetande kvinna( vanligt till nyligen) . Bortsett från tjänstepension.
+ @nullo-modo & @Martenix Jag blev tvungen att kolla hur det låg till i "min" kommun, och visst där är de. Jag kände historiens vingslag när deras partiprogram skyltar med den röda stjärnan + hammaren och skäran Inte på ett positivt sätt, det tål att sägas.Här ställer Kommunistiska Partiet upp till kommunalval - jag fick deras flyer i brevlådan idag - men de är inte invalda i kommunfullmäktige med några mandat.
Men "kommunism" av klassisk stalinistiskt snitt är väl helt underbart.Jag hade ingen aning om detta, försöker k
+ @nullo-modo & @Martenix Jag blev tvungen att kolla hur det låg till i "min" kommun, och visst där är de. Jag kände historiens vingslag när deras partiprogram skyltar med den röda stjärnan + hammaren och skäran Inte på ett positivt sätt, det tål att sägas.
Spy lite på dina medmänniskor också. Jag tror de flesta ser ett samhälle där alla hjälps åt.Men "kommunism" av klassisk stalinistiskt snitt är väl helt underbart.
Tillägg: jag skulle gärna se ett samhälle där vi hjälps åt, snarare än att alla kör sitt egoistiska race, men eftersom människan inte är konstruerad på ett sånt sätt, så spyr jag bara på alla politiker.
Stalinismen är de policies som Stalin & co. implementerade, och brukar inte framhållas som något positivt av ideologiska kommunister, så jag hoppas du var ironisk eller bara skrev fel?Men "kommunism" av klassisk stalinistiskt snitt är väl helt underbart.
Tillägg: jag skulle gärna se ett samhälle där vi hjälps åt, snarare än att alla kör sitt egoistiska race, men eftersom människan inte är konstruerad på ett sånt sätt, så spyr jag bara på alla politiker.