Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att ni fått ihop så många i år.Själv har jag valt att kandidera till kommunfullmäktige
Att det blev just moderaterna är för att jag i kommunen ändå känner att det är de som kan föra kommunen vidare.
Själv har jag valt att kandidera till kommunfullmäktige
Att det blev just moderaterna är för att jag i kommunen ändå känner att det är de som kan föra kommunen vidare.
Jag tycker det är viktigt att som insatt i skolan och vård och omsorg kunna ge en bättre bild av vad man gör där.Vad spännande! Jag blir glad varje gång det finns vettiga människor som orkar engagera sig politiskt, tror att du har mycket att tillföra där. Jag har inte kommit längre än till att bli medlem i "mitt" parti (och det först för något år sedan). Hade det inte varit så mycket annat som jag vill att min tid ska räcka till så hade jag egentligen gärna engagerat mig kommunpolitiskt också. Kanske när jag går i pension!
Såhär utifrån tror jag att han samlat styrkorna. Han har också synts en hel del i media och koncentrerat sig mer på skolfrågor - Ls starka kort. Saboni-tiden styrde bort från deras kärnfrågor.Vad händer med L? Såg ut att åka ur riksdagen men plötsligt vände vinden? Kan inte se att nya partiledaren gjort nåt fantastiskt?
golit röstar i all ödmjukhet på sig själv.Tänkte vi kör en valtråd ju
Fast skolfrågan är liberalt självmord. Trots allt ligger man bakom det mesta som gått åt helvete. Å andra sidan är karlen en rutinerad politiker som inte klantar sig och är förankrad i sitt parti. Det räcker långt.Såhär utifrån tror jag att han samlat styrkorna. Han har också synts en hel del i media och koncentrerat sig mer på skolfrågor - Ls starka kort. Saboni-tiden styrde bort från deras kärnfrågor.
plus att han verkar vara en sympatisk man med humor?
jag tror att det är så enkelt som att Nyamko Sabuni är utbyttVad händer med L? Såg ut att åka ur riksdagen men plötsligt vände vinden? Kan inte se att nya partiledaren gjort nåt fantastiskt?
Å andra sidan är det omöjligt att veta vad man får om man röstar på C. (på pappret i alla fall - kan inte tänka mig att Kristersson släpper SDs alla procent för betydligt färre procent från C)Självklart kandiderar jag för mitt parti - även om jag beslutat att avsluta mitt engagemang i nämnden. Det finns unga oerhört duktiga som jag inte vill stå i vägen för. Det finns tillräckligt med gamla stoppklossar i politiken ändå
Är väldigt glad för att mitt parti varit så klara med att vaken samarbeta med SD eller V.
Att "samarbeta med alla" är inget alternativ när de man förväntas samarbeta är gamla nazister eller har i sitt partiprogram att det enskilda ägandet ska avskaffas....
Visa bifogad fil 94759
Lite udda sätt att se på saken, internationellt. Men det beror väl på att all politiskt journalistik i Sverige går ut på block. I de flesta andra länder röstar man på parti, sen får man se hur det blir med regerandet.Å andra sidan är det omöjligt att veta vad man får om man röstar på C. (på pappret i alla fall - kan inte tänka mig att Kristersson släpper SDs alla procent för betydligt färre procent från C)
C är ett av de partier som jag skulle kunna rösta på, men den här gången känner jag att jag måste taktikrösta för att få den statsminister jag vill - jag kan bara tänka mig den ena av de två huvudkandidaterna på den posten. Och då kommer något annat parti med en tydligare målbild på statsministerfronten, få min röst. Även om jag egentligen inte ligger lika nära det partiet ideologiskt.
C är pragmatiska.Men ett närmande till SD skulle få hela partiet i uppror. Samma med V. Jag sitter inte i partiledningen men känner en hel del av folket där. Det blir så efter alla dessa år (gick med 1975)Å andra sidan är det omöjligt att veta vad man får om man röstar på C. (på pappret i alla fall - kan inte tänka mig att Kristersson släpper SDs alla procent för betydligt färre procent från C)
C är ett av de partier som jag skulle kunna rösta på, men den här gången känner jag att jag måste taktikrösta för att få den statsminister jag vill - jag kan bara tänka mig den ena av de två huvudkandidaterna på den posten. Och då kommer något annat parti med en tydligare målbild på statsministerfronten, få min röst. Även om jag egentligen inte ligger lika nära det partiet ideologiskt.
Såhär utifrån tror jag att han samlat styrkorna. Han har också synts en hel del i media och koncentrerat sig mer på skolfrågor - Ls starka kort. Saboni-tiden styrde bort från deras kärnfrågor.
plus att han verkar vara en sympatisk man med humor?
jag tror att det är så enkelt som att Nyamko Sabuni är utbytt