Kollade på Per Bolund i Utfrågningen igår och jag tyckte han var riktigt bra faktiskt. Bland annat nämnde han att de vill att det inte skall vara en klassfråga att kunna ha elbil och att de vill stötta inhemsk produktion av livsmedel m.m. då det är fördelaktigt för klimatet bland annat. Tyckte också inställningen till energikrisen var rimlig.
Håller med! Brukar inte vara så imponerad av honom vid intervjuer och debatter, tycker mer han känns som en intern ledare eller tjänsteman. Väldigt kunnig och säkert smart, men inte så mycket en ledare som fångar dem som inte redan är följare.
Men han var riktigt bra igår faktiskt! Svarade bra även på de "tuffa frågorna" om tillgång till bil, deras företrädare som inte ville ta kvinnor i hand, tidigare motstånd not EU m.m.
Det jag kan fundera över är om han har hela sitt parti med sig. Jag har alltid uppfattat honom som en rätt konstruktiv person, men jag vet också att det finns en stor skara hard core idealister i partiet. Inte alltid så lätt att hålla ihop de olika falangerna. (Det vet ju även andra partier...)