Valpningen påbörjad!

falukorw

Trådstartare
Nikitas värkarbete har just satt igång så nu. Hon bäddar och står i, och har lite förvärkar. Dygn 59 är vi på så allting borde gå bra. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt går bra!

Uppdaterar med hur det gått sen!

Sv: Valpningen påbörjad!

Två små flickor har det blivit med 10 minuters mellanrum. De ser otroligt lika ut. De kom kl 11.30 och ännu har det inte kommit några mer. Hon har haft lite värkar efter också men känner ingen mer valp. Är det vanligt att de har lite värkar efter att det är tomt?

Vad menar du med värkar??

Har moderkakorna kommit ut?

Det kan ju också vara så att hon har några timmars uppehåll, för att sedan föda någon/några valpar till.

Båda moderkakorna har kommit ut.

Hon har haft några kraftiga krystvärkar, och några små. Men de senaste 45 minutrarna har det var lungt utan några värkar alls. Hon ligger just nu och sover och ser inte alls ut som att hon ska föda.

Så gjorde Molly också och efter några timmar kom de 2 sista valparna :angel:

Hur känns magen på henne då??

Känner ingen valp i magen, tycker att man brukar känna rätt så tydligt om det är någon kvar. Iofs så kan ju valpen ligga i kanalen och då känner man väl inte?

Kände du dina kvarvarande valpar?

Brukar de krysta om det inte är någon kvar?

Inte så mycket att se, bara små råttor ju :p men ska ta kort på småtjejerna lite senare. Just nu sover både mor och barn så då får det vara. Lägger in senare ikväll.

Ohhh, grattis!
Längtar tills MIN Nikita ska få egna småttingar.
Lycka till med de små liven.

Tack!
Just det ja, du har också en liten Nikita hemma.

Här kommer bilderna på småttingarna!
Namnförslag på Y mottages tacksamt!

Nikitavalpar003.jpg

Nikitavalpar002.jpg

Nikitavalpar001.jpg

Svarar alla:
Skriver upp alla namn och lämnar över till hennes uppfödare (är hennes valpar men dom är hos mig). Helst ska det vara dubbelnamn men man kan ju kombinera era förslag!

Lite läskigt att ha allt ansvar för valparna själv, men sover ju brevid valplådan så förhoppningsvis vaknar jag om något är fel.

Söta :love: :)

Idag har jag snöat in på yesterday så namnförslagen blir:

Yesterday's Hope
Yesterday's Beauty

Yesterday's Love
Yesterday's Gift

:D

Yatzy
Yra Yrväder
Yxi Yxa
Yla Yrhätta
Yaffie Yordnära

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar