Valpningen påbörjad!

Sv: Valpningen påbörjad!

Tyvärr så gick den ena valpen bort inatt. :cry: Sånt som händer med känns extra tråkigt att den andra ska bli ensam kvar. Den är iaf pigg och kry och äter bra så håll tummarna att den klarar sig iaf.

Men hon skulle behöva någon mer valp, dels för sällskapet och dels för att hon har så otroligt mycket mjölk. Finns det någon slags amma central när det gäller hundar?

Sv: Valpningen påbörjad!

Tråkigt att du miste en valp. Vill bara ge dig lite tips ifall du skulle låta din ti vara amma. Skriv ut blanketter på ammacentralens sida och fyll i med valpägaren. Kom överens i förväg om ersättning. Ok, du gör det för att din valp ska få sällskap, men du kommer ändå att sitta fast med någon annans valpar länge. Tro mig, jag har varit i samma situation och jobbet som du får göra ska någon annan bara håva in pengar på! Och kolla noga upp att kullen är försäkrad!
Det är så lätt att man glömmer skriva i stressen runt de nykomna valparna, "det hinner vi", men det är jätteviktigt att ta direkt!!
Lycka till!
Synd att vi inte bor närmare varandra, vi har ju också bara en valp.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar