Men fy! Googlade nu, ser nästan ut som att det är hål i fram på baskervilleJag har haft hundar på kurs som lyckats slita stycken ur djur trots en baskerville på...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men fy! Googlade nu, ser nästan ut som att det är hål i fram på baskervilleJag har haft hundar på kurs som lyckats slita stycken ur djur trots en baskerville på...
Det är inte en Baskerville, men iom att den håller munnen relativt stängd skulle jag inte använda den annat än korta stunder. För korta veterinärbesök är det absolut inga problem.Okej! Det hade jag inte ens tänkt på . Han biter bara om folk kommer fram och klappar, och egentligen ”munnas” han mest utan att ta i.
Nu slängde jag lappen, men såhär ser munkorgen ut:
För att dom kan komma åt att bita med den på helt enkelt.Varför är Baskerville inte bitsäkra?
Jag tänkte att det eventuellt kunde vara rasbetingat eftersom jag har hört från flera att det är en bra munkorg. Men olika raser har olika smala nosar, men det låter som om de har ett "uppenbart" konstruktionsfel. (?)Det är inte en Baskerville, men iom att den håller munnen relativt stängd skulle jag inte använda den annat än korta stunder. För korta veterinärbesök är det absolut inga problem.
För att dom kan komma åt att bita med den på helt enkelt.
Ja, enligt mig är det ett konstruktionsfel. Dom får ju inte in en arm i munnen med en Baskerville på, men kollar man på bilderna som finns så ser man ju tydligt att det inte är en säker konstruktion. Dom kan komma åt att nypa ordentligt med främre delen.Jag tänkte att det eventuellt kunde vara rasbetingat eftersom jag har hört från flera att det är en bra munkorg. Men olika raser har olika smala nosar, men det låter som om de har ett "uppenbart" konstruktionsfel. (?)
Är det gappay du har använt dig av? Jag har nämligen också tänkt att jag skulle munkorgsträna ifall oturen skulle vara framme, jag har världens gladaste skit men jag tänker att vid ont och vid stress finns det aldrig några garantier.Ja, enligt mig är det ett konstruktionsfel. Dom får ju inte in en arm i munnen med en Baskerville på, men kollar man på bilderna som finns så ser man ju tydligt att det inte är en säker konstruktion. Dom kan komma åt att nypa ordentligt med främre delen.
Håller tummarna!Bog var jättetrevlig på valpkursen igår! Lite vild och ivrig men gjorde jättefina kontaktövningar. Har knappt tränat något alls med honom, började ju nyligen, så det är kul att se hur fint och lugnt han fokuserar. Verkligen en drömvalp att jobba med.
Vi ska strax åka till veterinären igen. Har en klump i magen som säger att vi inte kommer få trevliga besked.
Håller tummar och tassarBog var jättetrevlig på valpkursen igår! Lite vild och ivrig men gjorde jättefina kontaktövningar. Har knappt tränat något alls med honom, började ju nyligen, så det är kul att se hur fint och lugnt han fokuserar. Verkligen en drömvalp att jobba med.
Vi ska strax åka till veterinären igen. Har en klump i magen som säger att vi inte kommer få trevliga besked.
Men oj, vad har han visat för symptom?Har lämnat Bog på kliniken nu. Så ska dom göra pennHip och CT på ryggen och så var det något mer. Men blodprov inför kontrastvätska först.
Deras radiolog kunde inte se någon OCD på CTn på bogarna.
Fy vad jobbigt att lämna min lilla bebis. Får hämta i eftermiddag.
Men oj, vad har han visat för symptom?
Jag minns när jag var inne på evidensia med lille Fridolf då knappt ett år, för jag var orolig att han ätit plåtburk. Han gick som en ostkrok för han drog i kopplet, och betedde sig som ett allmänt spektakel så de bestämde sig för att han hade enormt ont i ryggen och behövde starka smärtstillande och utredas. Vägrade röntga buken. Jag tog med mig hunden hem utan utredning. Han är nu 12, fortfarande inga ryggproblem (noga genomgången flera gånger i sitt liv). Tyvärr finns det gott om liknande historier i bekantskapen
Hoppas det går bra idagHan blev blockhalt när vi var i stugan i typ 20 sekunder, han verkade inte märka det utan släpade bakbenet efter sig och det försvann direkt. Han hugger om man klämmer på rygg och höfterna (även när jag klämmer). Kan vara att han är fjantig och känslig för att man petar på honom, men han är extremt ranglig i bakpartiet, (vilket hans äldre helsyskon visserligen också var i min mening, dom har extremt långa ben men inga problem med det trots rangligheten), men jag vågar inte chansa och inte kolla upp när han varit blockhalt och bits när man klämmer på honom och jag tycker att han går med höger bak lite vinklat utåt om jag verkligen kollar, vilket den här ortopeden noterade.
Floki blev visserligen också halt på precis samma sätt och det var inget, men det är ju ingen garanti för att Bog är okej.
Hoppas det går bra idag
Hur har det gått för er idag?Håller annars med om att det lätt blir en massa extra undersökningar trots att inget är fel. Floki var det ju inget fel på, han var bara en drama queen när han fick höra att han nog hade nervskador för att han tyckte det var äckligt att veterinären höll på med hans fötter. Dom kan ju konsten att uttrycka misär trots att det inte är något.
Han är hemma igen och är helt galen. Inte det minsta trött av sederingen, snarare mer vansinnig än innan.Hur har det gått för er idag?