Status
Stängd för vidare inlägg.
20230823_140448.webp
Britt-Marie här då. Hon ska flytta in till mej och Leffe om ett par veckor. Helsyster till Leffe.

Dammsugaren Toke har hållt på att fisa oss ur huset i natt :cautious: även lite dålig i magen nu på morgonen. Man får verkligen ha stenkoll på honom hela tiden för han äter typ allt 🤢 han är pigg och glad i alla fall så lite skonkost och fortiflora så får vi hoppas att det blir bra.

Om mindre än en timme ska jag åka och hämta valpen. Som brukligt är sitter jag nu med tankarna snurrande, vad har jag gjort? Tänk om de andra hundarna kommer hata henne! Tänk om allt blir kaos!

Känner lite att det hör till med halvpanik 😂 Jag är egentligen inte speciellt orolig för hur det ska gå.

Om mindre än en timme ska jag åka och hämta valpen. Som brukligt är sitter jag nu med tankarna snurrande, vad har jag gjort? Tänk om de andra hundarna kommer hata henne! Tänk om allt blir kaos!

Känner lite att det hör till med halvpanik 😂 Jag är egentligen inte speciellt orolig för hur det ska gå.
Jag hade ingen panik innan valpköpet, borde haft det. Bog är så himla jobbig 😂 bästa valpen jag har haft men jäklar vad tufft det är. Med dom andra var jag orolig och dom var så enkla. Vad jag minns i alla fall. Känns som ett vinnande koncept att vara orolig. 😅

Jag hade ingen panik innan valpköpet, borde haft det. Bog är så himla jobbig 😂 bästa valpen jag har haft men jäklar vad tufft det är. Med dom andra var jag orolig och dom var så enkla. Vad jag minns i alla fall. Känns som ett vinnande koncept att vara orolig. 😅
Det låter bra 😂

Någon här som vet mini ålder för valp på tävlingsplats?

Ska tävla nästa helg med vuxna hunden, och kom just på att ingen är hemma den dagen, och måste då ha med Yoshi...

Gäller rallylydnad.

Toke ramlade ner i en brunn på kvällens promenad(locket var borta) 😱 det var precis att jag nådde nackskinnet på honom när jag låg på knä och sträckte ner armen och han stod på bakbenen :nailbiting: tack och lov att jag nådde honom och att det inte var massa vatten i brunnen. Vågar inte ens tänka på det. Det var massa långt gräs i vägkanten så brunnen syntes inte när jag gick på vägen. Enda skadan som blev var att jag fick sätta mig på knä i brännässlor, inte så skönt men det hade kunnat vara mycket värre!

Toke ramlade ner i en brunn på kvällens promenad(locket var borta) 😱 det var precis att jag nådde nackskinnet på honom när jag låg på knä och sträckte ner armen och han stod på bakbenen :nailbiting: tack och lov att jag nådde honom och att det inte var massa vatten i brunnen. Vågar inte ens tänka på det. Det var massa långt gräs i vägkanten så brunnen syntes inte när jag gick på vägen. Enda skadan som blev var att jag fick sätta mig på knä i brännässlor, inte så skönt men det hade kunnat vara mycket värre!
Herregud vad läskigt!!! Vad skönt att allt gick bra ändå. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 943
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 418
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar