Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äter han bättre om du blöter det lite innan?Fantastiskt trevligt med en hund som inte behöver ha blöja om nätterna - dvs klarar mer är 4-5 timmar utan att gå ut och kissa. Och som dessutom är morgontrött!
Fortfarande är det,kämpigt att få i honom torrfodret. Mush slukar han. Och liiite märkligt är det väl att torrfoder speciellt gjort för hundar inte går att äta, men torra kattskitar från vintern är smaskens?
Ungefär som att vattnet i skålen är förgiftat om det råkat hamna en foderkula i det medans dydiken och äckliga pölar är fullt rimliga att dricka ur.Hundlogik
Är såren på överläppen resultatet av dessa valpattacker?Dricker morgonkaffe och försöker överleva valpattacker!
Visa bifogad fil 118839
Tyvärr är det så det är ibland med vissa valpar. Det är varken fel på dig eller hunden, utan något man för ta tills de blir stora nog att säga åt/ alternativt att de blir mer medvetna om att de gör ont.Bitattackerna är så jobbiga här. Har fått sätta undan valpen i valphage när det är som värst.
Tack snälla för pepp!Tyvärr är det så det är ibland med vissa valpar. Det är varken fel på dig eller hunden, utan något man för ta tills de blir stora nog att säga åt/ alternativt att de blir mer medvetna om att de gör ont.
Låter som om du fått en riktigt fin kompis!Väldigt jobbigt för liten hjärna idag. Åkte iväg på växtmarknad i grannbyn
Massor av folk som behövde hälsa, mängder av barn, massor av hundar och en förrymd kanin som vi hjälpte till att mota. Oskar blev kär i kanonen som smidigt hoppade undan när Oskar vill pussas. Oskar gav våfflorna högsta betyg. De var gjorda på gårdens speltvete, och han fick lite knapriga kanter. Smaskens.
Nu är vi trötta- bägge två. Jetetrötta.
Japp. Han får helt enkelt finna sig i det liv jag lever och som nu även är hans. Han tar det mesta med ro.Låter som om du fått en riktigt fin kompis!
Tyvärr är det så det är ibland med vissa valpar. Det är varken fel på dig eller hunden, utan något man för ta tills de blir stora nog att säga åt/ alternativt att de blir mer medvetna om att de gör ont.
En del valpar svarar väldigt bra på tillsägelser, andra kan bli triggade och man måste mena jäklar i det allvar för att de ska ta åt sig det. Har man den typ av valp så väntar jag hellre.Säga ifrån kan man göra från tidig ålder, 5-6 veckors terrierterroristvalpar i flock här får börja lära sig att "hugg och bit" är inte ok (även fast valpbitande mer eller mindre intensivt är vanligt) och de reagerar och agerar helt korrekt vid tillsägelse, så det finns ingen anledningen till att vänta med att börja bryta hugg och bitbeteende.
Är såren på överläppen resultatet av dessa valpattacker?
Nu pratar jag alltså om flertalet kullar med valpar, som ännu inte flyttat. Inte nån enstaka valp. Ingen valp i ålder 5-6 veckor under snart 30 år tid, har triggats på något vis och behövt nått "jäklar i det allvar-tillsägelse" vid såpass späd ålder.En del valpar svarar väldigt bra på tillsägelser, andra kan bli triggade och man måste mena jäklar i det allvar för att de ska ta åt sig det. Har man den typ av valp så väntar jag hellre.
Har man en valp som lägger av åt ett "app-app" eller att man tar tag i dem en gång (även om man måste påminna) så har man en väldigt enkel valp. Det finns många sådana också.
Låter så himla trevligt med din nya kompis! Jag blir med ens rördJapp. Han får helt enkelt finna sig i det liv jag lever och som nu även är hans. Han tar det mesta med ro.
Men förstås - hade han inte varit så frimodig och människokär så hade vi tagit det mkt lugnare. Han är mest bara nyfiken.
Jag har fått leverans på alla rutor jag kryssade på blanketten
Förvånande nog så skäller han aldrig? Kan morra åt nåt som verkar konstigt men backar. Knackar det på dörren tittar han bara upp och sen är det inte mer med det.
Första veckan försökte vi undvika att säga ifrån och mest avleda och så men nu har det blivit tvunget.Nu pratar jag alltså om flertalet kullar med valpar, som ännu inte flyttat. Inte nån enstaka valp. Ingen valp i ålder 5-6 veckor under snart 30 år tid, har triggats på något vis och behövt nått "jäklar i det allvar-tillsägelse" vid såpass späd ålder.
Den reaktionen brukar vara reserverad för äldre valpar som har haft noll gränser i sitt liv och därmed blir förbannade när de hux flux inte får göra som de vill längre..
Det är jättesvårt att uppfostransråda kring specifika hundar, speciellt valpar utan att se situationerna, ev tillsägelse och hur valpen reagerar på olika kroppsspråk, röstläge osv.Första veckan försökte vi undvika att säga ifrån och mest avleda och så men nu har det blivit tvunget.
Har du några bra valptips till lite terriermentalitet så mottas det tacksamt (Staffe)
Självklart behövs ordentligt arbetsledning!!