Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej absolut inte! Det kommer inte vara några problem alls i framtiden.Imorgon så börjar våran valp kurs men jag kommer inte vara med utan mamma får gå själv med min valp. Tror ni att det är hopp löst att få en bra kontakt i fram tiden ifall han bara tränar med mamma nu?
Så glad för din skull att du verkat fått en så fin liten kompis som låter precis lika enkel, social, trygg etc som alla mina pappisar varit.Japp. Han får helt enkelt finna sig i det liv jag lever och som nu även är hans. Han tar det mesta med ro.
Men förstås - hade han inte varit så frimodig och människokär så hade vi tagit det mkt lugnare. Han är mest bara nyfiken.
Jag har fått leverans på alla rutor jag kryssade på blanketten
Förvånande nog så skäller han aldrig? Kan morra åt nåt som verkar konstigt men backar. Knackar det på dörren tittar han bara upp och sen är det inte mer med det.
Det är det garanterat inte! Mina nuvarande två hundar är de första jag haft sedan de var valpar. Mina andra 5 har varit mellan 1-3 år när de flyttat till mig. Och vi har haft en nära och fin relation allihopa.Imorgon så börjar våran valp kurs men jag kommer inte vara med utan mamma får gå själv med min valp. Tror ni att det är hopp löst att få en bra kontakt i fram tiden ifall han bara tränar med mamma nu?
Dethär kanske inte är nåt bra tips men på våran valp kurs så skulle man också säga mål och då sa mamma att det lång siktiga är att han ska bli assistans hund men mera kort siktigt så är det att han ska vara följ sam och trygg i alla möjliga miljöer så han har en bra grund.Vi börjar på valpkurs nästa vecka! Man ska fundera ut vilka mål man har med sin hund också. Mitt mål är att ha en trevlig familjehund som trivs.
Skulle dock vilja ha något mer konkret mål. Kanske 100% inkallning (även om jag aldrig kommer att ha honom lös där det finns möjlighet att stöta på andra hundar eller djur).
Har ni andra tips på bra mål?
Jag har fått klövar från vänner och bekanta som är jägare. Även sett att vissa djuraffärer säljer sådana frysta.Oskar har en lös hörntand kvar. Permanenttanden är på god väg upp innanför. Vickar lite på den men han säger ifrån.
Har inte fått honom att ägna sig åt tugg med något intresse. Förrän nu! Uppfödaren sände med två klövar. Och sic! DE var intressanta.
Nåt tips på var man hittar sånt (utan att kontakta uppfödaren)
De här är urkokta så det bara är själva hornet.Jag har fått klövar från vänner och bekanta som är jägare. Även sett att vissa djuraffärer säljer sådana frysta.
De här är urkokta så det bara är själva hornet.
Styckrens i form av klövar hittar jag överallt. Med de här har jag alrig sett förr.Visa bifogad fil 119241
Wow TACK.
Bra mål!!Dethär kanske inte är nåt bra tips men på våran valp kurs så skulle man också säga mål och då sa mamma att det lång siktiga är att han ska bli assistans hund men mera kort siktigt så är det att han ska vara följ sam och trygg i alla möjliga miljöer så han har en bra grund.