Och jag har bestämt mig för att ställa mig på kö för en till efter min unghunds mamma.
Hoppas det blir många tikar, tikägaren vill spara en och har så klart första tjing.
Hon är beräknad att löpa redan i mitten av december, så det här blir lite tidigare än vad jag hade tänkt men.. jaja, det får bli väl 😅

Vi har bestämt tid för när vi ska hälsa på uppfödare och valp. Har 5.5 timmar enkel resa så med livet emellan blir det bara ett besök innan hämtning.
Efter årsskiftet ska vi se om det är bestämt vem som är vår.
Ungefär samma grej här, vi har inte riktigt lika långt, men nästan. Jag hoppas vi ska hinna med ett besök före jul.

Igår fick jag lite valpbilder :love: Uppfödaren är inte superaktiv i sociala medier vilket jag förstår och respekterar, men nog är man ganska nyfiken. Har lovats fler bilder nu när valparna börjar bli lite större.

Jaha, då har vi löp :D hej vad det går! Är otroligt sugen på att åka med över och para, men det verkar bli parning över jul och jag vet inte vad familjen kommer tycka om det. Förra julen lämnade jag mitt i julmiddagen för att min hane skulle para en tik :laugh:

Eftersom det är i UK tar det ju typ en vecka, eftersom man behöver ta bilen.

Lördag om en vecka är det dags - då ska vi åka och hälsa på kullen. Det är en otrolig känsla, att vi ska träffa en familjemedlem för första gången. Det är ju egentligen hur stort som helst!

Känns verkligen som om julen hamnar i skuggan av detta i år, och för mig känns det jättebra. Tyvärr är det nog inte en hållbar strategi i längden, att skaffa nya djur i januari varje år ...

Jaha, då har vi löp :D hej vad det går! Är otroligt sugen på att åka med över och para, men det verkar bli parning över jul och jag vet inte vad familjen kommer tycka om det. Förra julen lämnade jag mitt i julmiddagen för att min hane skulle para en tik :laugh:

Eftersom det är i UK tar det ju typ en vecka, eftersom man behöver ta bilen.
Jag tänker att de är vana nu.

Hoppar in här då vi förhoppningsvis skaffar första familjehunden till våren. Planen är en dansk-svensk gårdhund. Vi har besökt en uppfödare som verkade seriös och som planerar två kullar här i starten av året.
Får se om vi hittar någon mer i närheten vi också besöker. 🙂

Igår åkte vi äntligen och träffade kullen. Det blev en lååååång dag i bil, men jag är så glad att vi åkte. Tiken (mamman) är en otroligt trevlig hund, precis en sån jag vill ha i både lynne och storlek. Valparna var förstås helt fantastiskt gulliga - och tikvalparna var väldigt jämna till både sätt och fysik, så jag vet inte ens om vi har valt individ. Vi fastnade lite extra för en, men lämnar det till uppfödarna under kommande tre veckor att bedöma vilken som passar oss bäst.

Jag vill ju ha tik denna gång och tycker fortfarande att det känns bra (extra bra efter att ha träffat mamman). Om resten av familjen fått bestämma hade de nog lutat åt största hanen dock. På hanarna var det rätt rejäl storleksskillnad. Men de får inte bestämma, och som tur är är de medvetna att de kommer bli nöjda även med mitt val.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 048
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar