Jag är öppen för valp 2025 om jag hittar något jag vill ha, känner mig jävligt kräsen 😅 Finns en intressant kull nu men passar dåligt att få hem en valp snart med köksrenovering a köket har inte ens golv just nu och inte kommer bli klart förrän till jul typ😒

Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har man mer koll på vad man vill ha i nästa hund.

Jobbigt om man aldrig gör/tar något VP 😅
(Ja jag fattar vad du menar 😉)
 
Det blir sannolikt en tik denna gång! Jag spanar såklart på namn, tema är fantasi och bokstaven F men då som F' dvs namnet kan börja på en helt annan bokstav.

Hade så bra namn till en hane, Falkor efter lyckodraken i den oändliga historien. Men till en tik? Jag är inte mycket för th och z om det kan undvikas.
 
Jag har två ganska unga hundar som det är 2 år emellan och kör i princip samma träning med dem båda, bara på olika nivåer.

Båda tränar rallylydnad, lydnad samt så vallar vi. Jag vallar för instruktör som har egna får som bor 10 min ifrån mig.

Eftersom jag kör samma på båda och inte satsar på EM eller liknande så funkar det väldigt bra för oss. Sen har jag haft både häst och hund tidigare, så tycker jag har all tid i världen till mina hundar. Då har jag dock inga barn eller så.

Lita ovan är anledningen till att jag har svårt att välja nästa ras för 2025. Vill ha en hund till pga jag alltid velat ha tre.
Men får se hur det ser ut i början på nästa år och sen se om de blir 2025 eller året därpå.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 817
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp