Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns alltid plats för en bra hund. Ibland kommer det fler på en gång och ibland är det torka i åratal.Jag kan ha anmält intresse på hanvalp ur en kull som föds i Norge NU. Har alltid tyckt om pappan till kullen, mamman kommer från linjer med bra hjärna och djurkänsla.
Två valpar om året är lagom, ju!
Ja, det är ju så. Speciellt som vi sitter i ett läge där vi letar nytt blod att fortsätta kenneln med, och inte vill lägga alla ägg i samma korg. Andra valpen jag ska ha i år är kusin till Zoe, så det passar riktigt bra med en helt obesläktad liten herre också.Det finns alltid plats för en bra hund. Ibland kommer det fler på en gång och ibland är det torka i åratal.
Åh, Schäfer?I helgen blev det valpgos! Alla valparna var sociala, nyfikna och busiga. De växlade mellan full fart till sömn så fort att man knappt hann med Valpbeskrivning ska göras innan det bestäms vem som flyttar in till oss, men det lutar åt den tik som har varit mest jämn av de tre.
Visa bifogad fil 79587
Belgare! Långhår ur arbetande linjer. Blev både grönis och terv i kullen, jag ska ha en grönis. Ska bli riktigt kul med bruksgrönis, men det lär helt klart bli fullt uppÅh, Schäfer?
Va roligt!Belgare! Långhår ur arbetande linjer. Blev både grönis och terv i kullen, jag ska ha en grönis. Ska bli riktigt kul med bruksgrönis, men det lär helt klart bli fullt upp
Håller helt med, och det är faktiskt flera som frågat uppfödaren om det är en schäferVa roligt!
Valpen närmast i bild såg ut att ha Schäferteckning
Lite OT men jag kommer nog aldrig sluta bli besviken på att färgen blå inom typ hund, katt och kanin inte faktiskt är ett blått djur, hur coolt vore det inte med ett litet kakmonsterLurar på att ta mig en parningsvalp om sisådär 4 månader beror lite på vad som föds, men en blå skrutthund skulle passa bra i tiden.
Kanske går att avla fram? Det finns ju blå fåglarLite OT men jag kommer nog aldrig sluta bli besviken på att färgen blå inom typ hund, katt och kanin inte faktiskt är ett blått djur, hur coolt vore det inte med ett litet kakmonster
Ja det vore nåt.. Osäkert bara hur vi ska få till den där första pudel-papegojmixen..Kanske går att avla fram? Det finns ju blå fåglar
Har du möjlighet att ta båda och utvärdera ordentligt i hemmiljö, och sedan sälja/sätta ut på foder? Fördelen är att du får mer att gå på än den informationen du får vid ett enda tillfälle.För första gången på 10 år har jag hamnat i sitsen att välja valp De är knappt en vecka och jag har ingen tidspress, men jag kommer inte kunna besöka valparna för än vid leverans så har inte mycket att gå på sen heller.
Sist jag stod med detta valet så slutade det med att båda flyttade hit till slut (Fridolf och frodo)...
Jag tror att det redan finns en köpare på den jag inte väljer, tyvärr. Två valpar är annars inga problem, det blir en till valpjäkel från en annan kull senare mot sommaren också så vi har ändå häcken full med barnpassningHar du möjlighet att ta båda och utvärdera ordentligt i hemmiljö, och sedan sälja/sätta ut på foder? Fördelen är att du får mer att gå på än den informationen du får vid ett enda tillfälle.
Nackdelen är, tja, två valpar och allt vad det innebär