Hon vill byta matte, säger hon. Det är något fel på den hon har. Den är elak!
Stackars liten då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon vill byta matte, säger hon. Det är något fel på den hon har. Den är elak!
Det var annars lite kul när vi mötte en bekant häromdagen. Bekantingen har en något mindre hund, inte så krävande men väldigt skällig. Den skällde på allt och lite till. Bekanting konstaterade snabbt att Lily verkade ha mycket energi och efter att vi pratat om hur våra hundar vill ha det med motion osv så var hon glad åt att inte ha en hund som Lily, för Lily var för mycket. Jag å andra sidan var glad åt att ha just Lily och inte en hund som hennes, eftersom jag hann bli tokig på skällandet
Det är tur ändå att det finns så många olika raser och att man kan skaffa den ras som passar en bäst.
Verkligen! Även nu när Lily är unghundig så är hon, för mig, väldigt enkel totalt sett och jag är SÅ glad varje dag åt att det är just hon som är hos mig och Ebrah. Samtidigt vet jag att hon inte hade passat in i många andra hem, precis som att många andra hundar inte hade passat bra här.Ja men visst är det! Och så underbart när man hittat ”sin” ras (även om de för all del ändå kan ha sidor som driver en halv till vansinne emellanåt )
Chia har nu blivit 15 veckor! Börjar bli ”storvalp” nu med betydligt mer energi och kraft i kroppen än den lilla fluffiga limpan vi fick hem Ensamträningen går fortsatt toppen, inkallningen är helt okej, och hon fullkomligt älskar alla människor så vi tränar fortfarande på att bara gå förbi. Att ha henne i sociala miljöer är dock en helt annan grej för så fort hon fått hälsa blir hon lugn som en filbunke!
Cyklar och motorfordon i snabb rörelse är läskiga att gå nära, och det är väl att föredra mot att hon ska valla dom om jag ska vara positiv
Bild på här om dagen när vi var i skogen bara hon och jag. Tränade inkallning, att ha koll på mig, la ett godisspår och åt blåbär för första gången.
Visa bifogad fil 94490
Och så var det jättekul att vaccineras! Det gjordes i en foderbutik och det fanns både roliga barn som ville busa och en massa goda godisdofter, lite hundar och hästar att titta på utanför dessutom, blev nog en ok upplevelse! Sticket i nacken missade han heltProvade med en halv postafen idag när vi var tvungna att åka ett par mil för att vaccinera och det fungerade alldeles utmärkt. Knappt något dregel alls och inget kräks. Tidigare har valpis kräkts efter typ 1,5 km…
Har du anledning att tro att hunden är farlig? Då hade jag lyft, men försökt tänka på att signalera nått kul, inte "oj liten nu ska jag rädda dig".Hur skulle ni gjort om ni var ute med er valp och det plötsligt kom fram en främmande lös hund? Misstänker att jag snart kommer hamna där pga en snubbe i området som verkar tycka att koppel är överskattat Min valp är fortfarande såpass att jag skulle kunna lyfta upp henne, men är det dumt att göra det? Samtidigt vill jag ju inte att hon ska få en dålig upplevelse av att träffa andra hundar beroende på hur den andra hunden agerar när den väl kommer fram…
Hellre lyft än att skrämma bort den andra hunden om den kommer fram tex. Men gjort som föregående skrev.Hur skulle ni gjort om ni var ute med er valp och det plötsligt kom fram en främmande lös hund? Misstänker att jag snart kommer hamna där pga en snubbe i området som verkar tycka att koppel är överskattat Min valp är fortfarande såpass att jag skulle kunna lyfta upp henne, men är det dumt att göra det? Samtidigt vill jag ju inte att hon ska få en dålig upplevelse av att träffa andra hundar beroende på hur den andra hunden agerar när den väl kommer fram…