Måste ju finnas en gräns för hur mkt pengar hon hinner sätta i sig innan han lär sigHan har ännu inte samma "hundtänk" som jag och glömmer bort sig, dessvärre.
(el är inte olagligt på människa annars, det är nog effektivt )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste ju finnas en gräns för hur mkt pengar hon hinner sätta i sig innan han lär sigHan har ännu inte samma "hundtänk" som jag och glömmer bort sig, dessvärre.
Då har ni en bra läromästare nuHan har ännu inte samma "hundtänk" som jag och glömmer bort sig, dessvärre.
Dottern och jag brukar kalla våra hästar "tusenlappstuggare" med anspelning på att de kostar en del pengar - men här är det mer bokstavligen så, ser jag (och tur att det inte var just tusenlappar)!Visa bifogad fil 83446
IIIIIIIIIIRIIIS!!! (I sann Emil i Lönneberga-ton)
Sambon lade en bunt tjugolappar på matbordet för ett par dagar sen. Igår anklagade han mig för att ha städat bort den. Sen kom Iris med en sedel i munnen och idag har jag hittat fragment från resten av bunten i hela köket...
Har nog missat denna!Vad har ni för utbildningsplaner för era valpar och unghundar? Vår labbe är tre månader och vi går just nu valpkurs för en hundtränare som har inriktning mot jakt. Det lutar åt att vi (jag eller min man) kommer gå unghundskurs för retrievers hos samma hundtränare. Sen skulle jag också vilja gå kurs inom vardagslydnad samt komma igång med spår och/eller nose work.
Han kanske tycker att det är för varmt uppe?Tror vi har hittat ett sätt som funkar bäst på natten nu, men det var lite oväntat. Han verkar helst vilja sova på nedervåningen, även om vi andra sover uppe! Hela tiden har vi tagit med honom upp på natten, han har en säng och vatten osv på ovanvåningen. Men han tassar runt mycket och har svårt att komma till ro. Häromnatten när vi var ute och kissade la han sig ner på mattan i hallen direkt när vi kom in (där han helst sover även på dagen), så jag lät honom helt enkelt ligga kvar. Lämnade grinden öppen i trappan så han kunde komma upp om han ville. Jag låg vaken en lång stund och lyssnade efter pip eller gnäll - men nej, han sov lugnt. Så nu har han fått stanna nere där han helst vill vara, och har sovit så gott på nätterna. Han har fortfarande möjlighet att komma upp till oss men har stannat därnere hittills. Han är en egensinnig liten individ! Bonus att även vi sover bättre
För övrigt skulle jag vilja snabbspola fram några månader, aj aj aj vilka pirayatänder han har
Ja jag har funderat på det, det skiljer inte mycket i rumstemperatur men han ligger gärna vid dörren där det drar lite kallt. Den möjligheten finns inte på övervåningen.Han kanske tycker att det är för varmt uppe?
Min är inte alltid så välartad, jag vet precis vad du snackar omSom motvikt till alla välartade valpar ovan så är jag just nu så j-a less på valp
Inte på henne som individ egentligen, men det spiller lite över till att det blir svårt att skapa en positiv relation till någon som biter en, biter i storasyster, biter i möbler, kläder, saker, mattor, väggar... som har ett enerverande röstläge med pip och gnäll när hon hindras från något hon vill... som tycker att det här med vila och avkoppling är klart överskattat oavsett vad vi gjort under dagen.
Hon är otroligt rolig att göra saker med, lättlärd och alltid positiv. Himla gullig när hon kommer och vill pussas och hela kroppen viftar med svansen. Men just nu är både jag och storasyster trötta på hennes tänder... Kan vi bara spola fram tiden lite??
Bur/valphage så ni får lite paus från terrorn? (och som bonus lite ensamträning för valpen).Som motvikt till alla välartade valpar ovan så är jag just nu så j-a less på valp
Inte på henne som individ egentligen, men det spiller lite över till att det blir svårt att skapa en positiv relation till någon som biter en, biter i storasyster, biter i möbler, kläder, saker, mattor, väggar... som har ett enerverande röstläge med pip och gnäll när hon hindras från något hon vill... som tycker att det här med vila och avkoppling är klart överskattat oavsett vad vi gjort under dagen.
Hon är otroligt rolig att göra saker med, lättlärd och alltid positiv. Himla gullig när hon kommer och vill pussas och hela kroppen viftar med svansen. Men just nu är både jag och storasyster trötta på hennes tänder... Kan vi bara spola fram tiden lite??
Skönt att det är fler...Min är inte alltid så välartad, jag vet precis vad du snackar om
Biter på allt, vill helst av allt bita i oss människor. Vill inte gå i kopplet men har slutat lyssna när han är lös.
Jag sa till honom häromdagen; ”det är tur du är söt, för du är jävligt jobbig!”
Och tur att man vet att den här perioden inte varar för evigt… Skulle också gärna spola fram en tid till en mindre bitig och helt rumsren hund
Har burtränat en hel del... det där enerverande pipet som jag skrev om... det kommer dåBur/valphage så ni får lite paus från terrorn? (och som bonus lite ensamträning för valpen).
Man får sätta i öronproppar och låtsas som det regnar - men fattar, det är inte enkelt.Har burtränat en hel del... det där enerverande pipet som jag skrev om... det kommer då
(Som tur är löste burträningen inne att hon kan åka bil numer. Det gick inte. Alls. från början.)